Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon photo paper pro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon photo paper pro

    hallo ,waar kan ik goedkoop canon photo paper pro vinden
    mag ook online zijn
    hier in de winkels (oostende & brugge )kost die 16 euro voor 15 vellekes a4
    ik gebruik een i950 printer
    dank bij voorbaat

  • #2
    Misschien kan deze tip je veel geld sparen.
    Ik heb de S9000 (A3) en gebruik "HP brochure and flyer paper, glossy". Dit is A3 formaat, 160 gr en ... dubbelzijdig.

    Heb ik een slechte afdruk, dan hergebruik ik de achterzijde (en ik ben geen hollander of schot).

    Een A3 papier doorsnijden geeft je 2 x A4 ...

    Ik kan de juiste prijs van een doos van 50 vellen A3 niet terugvinden maar het moet ongeveer 35 Euro zijn. In jouw geval dus 35 Euro voor 100 vellen A4.

    Robert

    Originally posted by pierewiet
    hallo ,waar kan ik goedkoop canon photo paper pro vinden
    mag ook online zijn
    hier in de winkels (oostende & brugge )kost die 16 euro voor 15 vellekes a4
    ik gebruik een i950 printer
    dank bij voorbaat
    CANON 1Ds III | CANON 24-105 IS |CANON 85 1.2 |CANON 17-40 |CANON 70-300 DO IS | Canon 270 EX

    Comment


    • #3
      Robert, is die kwaliteit gelijkaardig ?
      Ik heb met Hp papier testen gedaan en ik zweer bij photo paper pro voor mijn i950 ... droogtijden waren slechter en kleuren anders ...

      mvg

      Comment


      • #4
        Ik gebruik ook de S9000 met het bijhorende papier Canon Photo Paper Pro PR-101 zowel op A4 als A3. Voor mij nog steeds de beste resultaten in vergelijking met TDK, HP, Ilford en het hele zootje.
        Het is niet voor nix dat het beste resultaat behaald wordt met papier van het eigen merk met bijhorende printer merken. Wees maar zeker dat er tal van testen aan vooraf gegaan zijn door de fabrikanten zelf!
        De slechte ervaringen heb ik met Ilford Premium en Glossy Photo Paper, omdat de droogtijden verschrikkelijk lang zijn en altijd wat plakkerig blijven zelfs na 5u drogen....
        Aangezien ik fotowedstrijden speel met de prints ben ik zeker niet snel tevreden en print op mijn Epson 895c uitsluitend op Premium Glossy Paper en op mijn Canon S9000 uitsluitend op Photo Paper Pro PR-101. Dan zwijg ik nog over allerhande refill nightmares ik gehad heb in de loop van de voorbije 2 jaar...
        Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

        Comment


        • #5
          Phille,

          Ik heb altijd geprint op een HP met Kodak en HP fotopapier. Een fototje drukken duurde meer dan 30 minuten en daarom ben ik overgestapt op de S9000. Omdat dit HP papier het enige was wat ik kon vinden heb ik dit gekocht. Eigenaardig genoeg moet ik hierop print als "gewoon papier" want als fotopapier wordt te veel inkt gespoten en ontstaan er vlekken !

          Het resultaat vind ik zéér goed, vooral voor zijn prijs. Het uitzicht is eigenlijk een beetje minder glossy dan bvb Kodak. De papierdikte 160gr tov 240gr maakt natuurlijk een verschil maar als een foto op karton geplakt wordt maakt dit helemaal niets uit.

          Als je wil kan ik je een vel e-mailen

          Robert

          Originally posted by Phille
          Robert, is die kwaliteit gelijkaardig ?
          Ik heb met Hp papier testen gedaan en ik zweer bij photo paper pro voor mijn i950 ... droogtijden waren slechter en kleuren anders ...

          mvg
          CANON 1Ds III | CANON 24-105 IS |CANON 85 1.2 |CANON 17-40 |CANON 70-300 DO IS | Canon 270 EX

          Comment


          • #6
            Zelfde ervaring op Canon S800.
            Enkel photo paper pro van Canon geeft het beste resultaat. Geprobeerd met TDK en HP-paper.

            Ik krijg nu wel grauwe foto's. Ik heb de S800 meer dan 2 maanden niet gebruikt. Vermoedelijk zijn de printkoppen wat uitgedroogd.

            Iemand een truuk om de printkoppen goed te kunnen reinigen ?

            De software-tools lijken dit euvel niet goed te kunnen oplossen.

            Bedankt bij voorbaat hé.
            Canon D30 / EF 28-135 IS USM / EF 75-300 IS USM / EX 420

            Comment


            • #7
              Ik koop mijn papier (photo paper pro) bij shopmat voor 11,48 voor 15 sheets.
              Ik wil julie er even op wijzen om geen hp papier in een canon printer te duwen. De reden is dat hp papier een klein kalklaagje heeft dat nodig is voor het grijpsysteem van hun printers, dat kalklaagje is enorm slecht voor de printkoppen van canon printers. Ik zuig dit niet uit mijn duim, ik weet het van een dealer die er al problemen mee gehad heeft. Kwalitatief vind ik hp papier op een canon vrij slecht.
              Canon heeft trouwens nog ander papier dan photo paper pro, het is veel goedkoper, het glanst wel minder maar kwalitatief vind ik het nog zeer goed. (canon glos photo paper> 8,23 euro voor 20 sheets)
              PS: de inkt van canon vind ik bij shopmat ook wel goedkoop.

              Comment


              • #8
                Mijn favorieten (heb ook een S9000) zijn ook het PPP van Canon en Premium Photo Pearl van Ilford, dat onder de benaming "Photo Printasia" in de Makro wordt verkocht (elders niet te vinden). De Galerie-reeks van Ilford vind je op veel plaatsen maar het enige wat ik daaruit kan aanbevelen is Smooth Pearl Paper (mat en lekker dik, 280 gram), waarvan ik het A3 en het A3-plus-formaat gebruik. Het A3-plus-formaat is net iets groter dan de gewone A3 en past nog net in mijn S9000. Als je printer niet geprofileerd is (zoals in mijn geval) moet je wat experimenteren met de handmatige kleurinstelling van je printer. Voor de grote formaten gaat mijn voorkeur uit naar het matte Ilford-papier omdat je het glanzende PPP-papier van Canon nu eenmaal niet achter glas kunt steken zonder die plakkerige indrukken op het glas.

                Canon PPP geeft dan weer sublieme resultaten met de standaardinstellingen. Je moet het papier na het printen wel een tijd laten bekomen want de kleuren lijken eerst bijzonder flets (in het begin dacht ik, sh!t, is dit nu dat fameuze PPP-papier?) maar als je het een uurtje laat rusten komen de kleuren helemaal tot leven.

                Met inkt van andere merken durf ik niet experimenteren. Gegarandeerd kloppen de kleuren dan niet meer honderd procent of krijg je andere miserie.

                Bij Grobet in Antwerpen vond ik overigens ook Photo Paper Plus Glossy PP-101, dat dikker is dan Photo Paper Pro met dezelfde glansfinish. Is wel goedkoper (12 € voor 20 vellen) maar ik moet nog uitvissen of de resultaten wel even goed zijn als Photo Paper Pro.

                Frank

                Comment


                • #9
                  Kijk eens op www.e-biass.be daar valt de prijs nog wel mee, en ik raad je echt wel het Canon PPP aan als je een Canon printer hebt!

                  greetz
                  My Flickr

                  Comment


                  • #10
                    hallo ,dank aan iedereen hier ,
                    heb al veel bijgeleerd
                    had ook ondervonden dat ik met hp papier niks kon beginnen
                    lees hierboven ergens bij trust no one over een winkel genaamd shopmat , waar vind ik die

                    Comment


                    • #11
                      Frank, wat kost dat papier in de makro en hoe vergelijk je het met PPP, zijn de kleuren afwijkend, en hoe vindt je de afwerking, behaal je dezelfde spuitdichtheid ?

                      TNX

                      Comment


                      • #12
                        Pierewiet

                        www.shopmat.be

                        Ik heb ook al diverse Ilford soorten geprobeerd (ook uit makro) en vind de kleuren toch wat flets....Plus het papier droogt heeel traag

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Phille
                          Frank, wat kost dat papier in de makro en hoe vergelijk je het met PPP, zijn de kleuren afwijkend, en hoe vindt je de afwerking, behaal je dezelfde spuitdichtheid ?

                          TNX

                          Hallo Phille,

                          De prijs weet ik niet meer, ik kocht maanden geleden een flinke voorraad.

                          Hoewel er qua afdrukkwaliteit m.i. niets boven PPP-papier gaat, geeft Smooth Pearl Paper van Ilford (uit de Ilford-Galerie) bij mij mooie resultaten. Je moet wel foefelen met de instellingen. Ik print dat papier met de instelling PPP, handmatig, helderheid licht, intensiteit +5, kleurinstellingen ongewijzigd.

                          Zie http://www.ilford.com/html/us_english/prod_html/galerie/pdf/Prntsetguide.pdf voor de instellingen van alle papiersoorten uit de Galerie-reeks. Er wordt aanbevolen om Smooth Pearl Paper af te drukken met geel -15. Bij mij geeft dat geen bevredigend resultaat maar zoals gezegd moet ik dringend eens mijn schermen (ik spreid mijn bureaublad over twee 18-inchers van Sony, TFT) en mijn printer calibreren.

                          Frank

                          Comment


                          • #14
                            heb tot nu toe enkel PPP (A4) gebruikt en Glossy Photo Paper (A3) (GP-301N). Ik vind dit laatste kwalitatief zeer goed, iets minder glans, niet zo dik, maar ook niet zo plakkerig en de helft goedkoper. Een vel A3 GP is +/- even duur als een A4 PPP. Dit alles op de Canon i9100 voor alle duidelijkheid.
                            ToM.___ //Fuji s602.
                            www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                            It goes to 11 you know? 1 louder.

                            Comment

                            Working...
                            X