Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon ontwikkelt grootste CMOS sensor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon ontwikkelt grootste CMOS sensor

    of dat zeggen ze toch in dit nieuwsbericht.

    Ze zijn daar goed bezig met nieuwe sensortechnologie, binnenkort Canon Medium of Large Format met video?
    Have fun!
    EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

  • #2
    Re: Canon ontwikkelt grootste CMOS sensor

    is goed voor in vaste camera's dragen zullen we die al niet meer kunnen.

    Comment


    • #3
      Re: Canon ontwikkelt grootste CMOS sensor

      Je komt dan met een standaard lens toe de rest kan je croppen, haha.
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

      Comment


      • #4
        Re: Canon ontwikkelt grootste CMOS sensor

        Zou een APS sensor zijn. Maar eens gedacht hoe groot die files gaan worden? Welke PC kan dat aan? Quatro-Quatro Core, 128 bit, 2x2Tb-Ram en een verbinding Camera-PC aan lichtsnelheid. De foto's van mijn 5D MarkII zijn ongeveer 25Mb groot. Mijn PC heeft 2Gb-ram, is een duo core 32bit.Vanuit Bridge naar CS4 gaan, duurt nu al veel te lang. Als je dan in cs4 met lagen gaat werken zit je heel rap boven de 200Mb.
        Allez, ga maar een huwelijksreportage maken met zo iets. Hoeveel geheugen moet je dan in je camera steken? enz, enz.

        Comment


        • #5
          Re: Canon ontwikkelt grootste CMOS sensor

          Gulbert, jij bedoelt de APS-H 120MP sensor die Canon ook onlangs had aangekondigd te hebben ontwikkeld.
          Maar dat was vorige week hoor, bij Canon gaat dat allemaal nogal snel

          Je hebt wel overschot van gelijk als je zegt dat bestanden van zowel die APS-H sensor als de hier genoemde
          belachelijk groot zouden zijn. Maar ik verwacht niet dat Canon snel iets commercieels zal doen met die sensor
          en eerder de technologie er achter de komende jaren gebruiken in de nieuwe modellen. Ik verwacht dan ook geen
          plotse grote sprongen in MP maar eerder bv. een crop met 20-25 MP over een jaar of twee. Wat de FF's gaan doen
          wordt moeilijker in te schatten, maar ook dat zal - denk ik hè - niet snel zijn.
          Have fun!
          EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

          Comment


          • #6
            Re: Canon ontwikkelt grootste CMOS sensor

            Dat zal wel enkel in zeer speciale gevallen gebruikt gaan worden he, ik zie zoiets niet als een konkurent van een NEX hoor.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

            Comment


            • #7
              Re: Canon ontwikkelt grootste CMOS sensor

              Staat toch ook gewoon in het artikel dat hij oa gebruikt zal worden voor sterren en dergelijke (en dan niet de hollywood sterren, maar die zonnelichamen zeg maar...).


              Ook kan een dergelijk formaat sensor natuurlijk gebruikt worden voor onderzoek naar sneller wegschrijven van bestanden en dergelijke. Als ze op deze sensor een acceptabele tijd kunnen halen, moet je nagaan wat die techniek dan op APS-C of FF zal doen

              Straks een Canon +20 MP FF met 20 FPS en "onbeperkt" buffer
              Mijn objectieven zijn all round...

              Comment


              • #8
                Re: Canon ontwikkelt grootste CMOS sensor

                Matsu s h i t a ontwikkelt de zuinigste sensor, zeggen ze.
                Grote maken ze allang.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon ontwikkelt grootste CMOS sensor

                  Oorspronkelijk geplaatst door gulbert Bekijk bericht
                  Mijn PC heeft 2Gb-ram, is een duo core 32bit.
                  Dat is inderdaad wel een stuk te traag om de 2010 bodies te gaan ondersteunen vrees ik.

                  Hier 64bit i9 met 6Gb ram ... geen probleem met +25MB files.
                  www.fotofolio.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon ontwikkelt grootste CMOS sensor

                    Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                    Matsu s h i t a ontwikkelt de zuinigste sensor, zeggen ze.
                    Grote maken ze allang.
                    Tja, punt *1 onderaan: As of August 27, 2010. Based on a Canon study.
                    Niets zegt dat die studie correct was, maar zonder tegenbewijzen geloof ik het toch hoor

                    De essentie van dit verhaal is trouwens dat Canon erin is geslaagd om zo'n sensor te maken die ook kan
                    worden ingezet voor 60-fps video. Die readout speed moet gigantisch zijn.
                    Er staat wel niet bij hoeveel MP de sensor heeft, was ook interessant geweest.
                    Have fun!
                    EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon ontwikkelt grootste CMOS sensor

                      64bits , quad (3ghz) en 4giga geheugen heeft geen probleem met die file's .Kan fantastisch overweg met sony vegas 9.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon ontwikkelt grootste CMOS sensor

                        Oorspronkelijk geplaatst door gulbert Bekijk bericht
                        Zou een APS sensor zijn. Maar eens gedacht hoe groot die files gaan worden? Welke PC kan dat aan? Quatro-Quatro Core, 128 bit, 2x2Tb-Ram en een verbinding Camera-PC aan lichtsnelheid. De foto's van mijn 5D MarkII zijn ongeveer 25Mb groot. Mijn PC heeft 2Gb-ram, is een duo core 32bit.Vanuit Bridge naar CS4 gaan, duurt nu al veel te lang. Als je dan in cs4 met lagen gaat werken zit je heel rap boven de 200Mb.
                        Allez, ga maar een huwelijksreportage maken met zo iets. Hoeveel geheugen moet je dan in je camera steken? enz, enz.
                        laat ma komen die spiksels in 4sec open ik cs5, en in minder dan sec van bridge naar cs5, 1000mb in lagen, stoef stoef ... als het te traag gaat upgraden en/of tunen

                        Comment

                        Working...
                        X