Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon of nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon of nikon

    Ik ben in het bezit van canon 5d mark 11.

    De nieuwe Nikon 750 spreekt mij aan om zijn gewicht en volgens mij meer mogelijkheden.
    zoals kantelbaar scherm- wifi - HDR.
    Is dit een goede afweging om over te stappen?

    Gr.

    Piet

  • #2
    Re: canon of nikon

    Totaal niet!

    Feitelijk zal je eerst moeten kijken naar de beschikbare objectieven welke in jouw straatje liggen en dan pas opzoek gaan naar een bijpassend body.

    Comment


    • #3
      Re: canon of nikon

      op dit moment beschik over de objectieven 24-105 en de 70-200 f4

      Comment


      • #4
        Re: canon of nikon

        Ja en? Denk je dat dat gaat passen op ene Nikon body???

        Als je overstapt naar een ander merk, gooi je in feite alles weg wat je hebt en zult ge opnieuw moeten investeren in "goed" glas en eventuele accessoires: flitser/filters/baterij(en).

        Comment


        • #5
          Re: canon of nikon

          Ik ga ervan uit dat TS niet gek is en heus wel weet dat Canon-objectieven niet op een Nikon-body passen.
          Een overgang heeft een financiële consequentie.
          Hij is in ieder geval tot de ontdekking gekomen dat hij met de D750 meer mogelijkheden heeft.
          Waar of niet waar? Is in feite zijn vraag.
          [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

          Comment


          • #6
            Re: canon of nikon

            Ik ben het helemaal eens met Buster, uiteraard weet ik dat de objectieven van een canon niet op een Nikon body passen.
            Daar voor ben ik al te lang met fotografie bezig. En natuurlijk moeten er andere objectieven aangeschaft worden.
            Maar wat was de vraag ook alweer?

            Comment


            • #7
              Re: canon of nikon

              HDR zit er ook in de 5D MKIII, wifi is niet ingebouwd, en het scherm is ook niet kantelbaar.
              Wifi kan voor bepaalde soorten fotografie handig zijn, net zoals een kantelbaar scherm.
              Maar camera's met een kantelbaar scherm zijn moeilijker waterbestendig te maken, een camera die beter tegen de regen kan is soms ook een voordeel.
              Het is maar wat je ermee wil doen...

              Verder zijn er voor de meeste Canon lenzen ook wel alternatieven van Nikon te vinden als je toch van merk zou willen veranderen.
              Er zijn een paar uitzonderingen zoals bijvoorbeeld de Canon 8-15 f4 L fisheye, de MP-E 65, en de (binnenkort leverbare) Canon 11-24 f4 L (is wel erg duur), daarvoor zijn er op dit ogenblik geen alternatieven van Nikon.
              Maar voor de lenzen die je nu gebruikt heeft Nikon wel een alternatief.

              Het zal wel een stuk duurder zijn om over te stappen naar een ander merk dan alleen maar de camerabody te vervangen door een nieuwer model van hetzelfde merk.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: canon of nikon

                Het hele initiatief is alleen erg interessant voor mensen, die 2de hands kopen.

                Met elke camera kun je HDRs maken(met software en je hebt controle) en een hoekzoeker is maar €75, maar ja als je €5000 wil verbranden, ik hou je niet tegen.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: canon of nikon

                  Met een kantelbaar scherm,WiFi en een lichter toestel neem je geen betere foto's.
                  HDR is meer ontwikkeling en doe ik buiten het toestel.
                  Het Nikon toestel is natuurlijk veel recenter met al deze opties.



                  Sent from my iPad using Tapatalk HD
                  MVG. Hugo

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon of nikon

                    Ik kan begrijpen dat de 5d mk2 wat verouderd is en dat je een nieuwer toestel wil

                    De optie bij canon is dan 5d mk3 maar als je die naast naast de D750 dan zou ik toch ook twijfelen hoor
                    Op papier lijkt de D750 toch echt wel het betere toestel

                    En het is in de meeste winkels ook nog eens bijna 500 euro goedkoper

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon of nikon

                      Oorspronkelijk geplaatst door coningx Bekijk bericht
                      Op papier lijkt de D750 toch echt wel het betere toestel
                      OP het WK in Brazilië had Nederland, op papier, niet zo'n goed elftal, maar we werden derde en België had op papier een beter elftal......

                      Die cijfertjes, op papier, zeggen weinig, totdat je er tegen aanlooptnen wat is het nut van wifi bij fotografie?
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon of nikon

                        Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
                        Ja en? Denk je dat dat gaat passen op ene Nikon body???

                        Als je overstapt naar een ander merk, gooi je in feite alles weg wat je hebt en zult ge opnieuw moeten investeren in "goed" glas en eventuele accessoires: flitser/filters/baterij(en).
                        En een volledig andere terminologie en bediening aanleren. Als je ervaring hebt met één merk blijf je daarom best bij dat merk (of het zou zijn dat je absoluut geen enkele affiniteit hebt met dat merk).
                        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon of nikon

                          Ik ben zelf gebruiker van Nikons.
                          Om een verbetering in je kwaliteit te realiseren zul je moeten overstappen naar een D8xx. Met de D750 schiet je kwalitatief niets op, je krijgt er alleen wat gadgets bij. Ook zul je opnieuw moeten beginnen met objectieven te kopen en vaak heeft Canon, zeker in de professionele lijn de mooiste.
                          Hoewel ik fan van Nikon ben raad ik je de overstap naar een D750 af.


                          John

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon of nikon

                            Wat verwacht je van je camera, wat fotografeer je enz... Dat zijn zaken die zeker helpen bij het kiezen voor een camera. Zelf stond ikzelf ook onlangs voor de keuze. Na lang twijfelen ben ik ook voor mijn huidige merk gegaan en voor een 6d gegaan omdat ikzelf portret doe. Met uw objectieven zou ik persoonlijk bij canon blijven.
                            Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon of nikon

                              Oorspronkelijk geplaatst door JohnMoeleker Bekijk bericht
                              Ik ben zelf gebruiker van Nikons.
                              Om een verbetering in je kwaliteit te realiseren zul je moeten overstappen naar een D8xx. Met de D750 schiet je kwalitatief niets op, je krijgt er alleen wat gadgets bij. Ook zul je opnieuw moeten beginnen met objectieven te kopen en vaak heeft Canon, zeker in de professionele lijn de mooiste.
                              Hoewel ik fan van Nikon ben raad ik je de overstap naar een D750 af.


                              John
                              Sorry man, maar dit is klinklare onzin en totaal uit de lucht gegrepen. Kleurdiepte, High iso en Dynamisch bereik is on par met bv een D8xx en beter dan gelijk welke FF van Canon.. technisch gesproken dan.

                              En wat lenzen betreft zijn er praktisch altijd alternatieven te vinden bij Nikon (op enkele na)

                              Of TS daar beter mee af is ... da's een ander vraag.
                              Ik denk niet dat een ander kan oordelen of het nu beter is om over te stappen of niet, dat zal hij zelf moeten beslissen.

                              Het is ook niet omdat je technisch een betere camera hebt dat je daar ook liever mee fotografeert.
                              Maar omgekeerd kan ook... je kan een camera kopen op basis van zijn zeer goede beeldkwaliteit maar die moeilijker is om mee te werken zoals b.v. een Sigma Merrill Quattro (doet hier niks terzake , maar is gewoon een voorbeeld)

                              Zelf werk ik liever met Canon... ik zie maar weinig redenen om over te stappen.. maar het kon evengoed Nikon zijn.
                              Teveel parameters om als buitenstaander zo maar iemand aan te raden wat het beste is voor hem.

                              Iedereen hier kan goede raad geven hier wat het beste is voor hem en aan het einde van de rit kan dit toch nog de verkeerde keuze zijn voor de man in kwestie.
                              Last edited by Funcky; 22 februari 2015, 10:19.
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment

                              Working...
                              X