Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon of nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon of nikon

    wat is het moeilijk om kiezen??
    Nikon D80 of Canon EOS 1000D
    Help mij.

  • #2
    Re: canon of nikon

    Wat zijn dit toch leuke topics.

    - Ga eens naar de winkel en pak beide toestellen vast. Welke ligt het beste in de hand en werkt het meest intuïtiet?
    - Waarvoor ga je het toestel vooral gebruiken?
    - Wat is je budget? (~ lenzen?)
    Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

    Comment


    • #3
      Re: canon of nikon

      Edit; neem wat je best bevalt en in de hand ligt
      Last edited by Franciskine; 29 januari 2009, 05:19.

      Comment


      • #4
        Re: canon of nikon

        Zoals je ziet, heb je hier weer een van de hamvragen gesteld.

        Ik ben persoonlijk van mening dat niemand je hierop een antwoord zal kunnen geven.

        Misschien dat volgende opmerkingen je wat kunnen helpen :
        - ouderdom van de modellen speelt geen rol, de technologie evolueert toch te snel om te kunnen volgen
        - als je een keuze maakt, besef dan goed dat je kiest voor een hele lijn aan producten en niet alleen voor die camera.
        - beide merken zijn bij de grootste spelers op de markt en leveren allebei kwalitatieve toestellen af.
        - staar je niet blind op een aantal extra opties, maar stel je de vraag ivm wat je echt denkt te kunnen gebruiken.
        - last but not least, deze opmerking wordt niet door iedereen gedeeld, maar ik blijf erbij dat een toestel je moet bevallen. Ga daarom zeker naar een speciaalzaak om beide toestellen eens te hanteren.

        Weet niet of het helpt... veel succes.
        Mvg,David
        [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

        Comment


        • #5
          Re: canon of nikon

          het toestel zal het meest gebruikt worden voor rallyfotografie.
          Alsvast NU reeds bedankt voor jullie reacties.

          Comment


          • #6
            Re: canon of nikon

            zou ook zeggen gaan vastpakken en vergelijken! wij kunnen nie zeggen die of die.
            omda gij u anders eventueel nie goe gaat voelen bij uw aankoop!

            wij kunnen u ook nie zeggen koop die of die oto!
            t is een kwestie van kijken en vergelijken.
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: canon of nikon

              ik zel ben zeer tevreden over nikon
              ik heb een nikon d40 en een d200 ik vind persoonlijk dat nikon goed in de hand ligt
              en zeer mooi beeld opleverd ik heb ook nog een nikon d70 gehad maar die vond ik niet
              zo komfort
              ik zou zegen ik ga voor nikon

              Comment


              • #8
                Re: canon of nikon

                Het is wel een rare vergelijking, de instap van Canon naast een beter uitgeruste Nikon.
                Als de keuze tussen deze toestellen moet gemaakt worden is de D80 beter.
                Maar Canon heeft ook een 450D (net onder de D80) en een 40D (die er dan weer boven gaat).

                De keuze tussen de 2 merken is heel moeilijk en eigenlijk kan niemand anders voor jou de knoop doorhakken.
                Tot sluitertijd, Dirk

                Comment


                • #9
                  Re: canon of nikon

                  Oorspronkelijk geplaatst door winrik Bekijk bericht
                  wat is het moeilijk om kiezen??
                  Nikon D80 of Canon EOS 1000D
                  Help mij.

                  Oorspronkelijk geplaatst door winrik Bekijk bericht
                  het toestel zal het meest gebruikt worden voor rallyfotografie.
                  Alsvast NU reeds bedankt voor jullie reacties.

                  Een 70-200/f2.8 of meer...


                  Camera is niet zo belangrijk.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon of nikon

                    off topic berichten verwijderd
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon of nikon

                      Nu ga ik me op bijzonder glad ijs begeven wat betreft de tegenstelling Canon - Nikon, want sommige mensen reageren bijzonder emotioneel als het over hun camera gaat.

                      Als deze link goed werkt, dan krijg je een vergelijking van een D80 met een 1000D en 450D. Als de link niet werkt ga dan naar www.dpreview.com, kies "Buying guide" en daarna "Side by side".

                      De klassieke Nikon camera's (waaronder de D80) gebruiken een ccd-sensor, waar Canon (en nu ook Nikon voor de "betere" camera's: D3, ...) cmos-sensoren gebruiken. Het belangrijkste verschil is de ruisgevoeligheid bij hoge ISO's. Een ccd-sensor op zich is minder ruisgevoelig, maar de ruis van cmos-sensoren is gemakkelijker te corrigeren en het eindresultaat is daardoor beter. De ruisgevoeligheid van de D80 wordt op dpreview in de conclusie na de testen op D80 als eerste zwak punt genoemd. Als je kan, doe dan zelf een test in moeilijke omstandigheden qua belichting en vergelijk de twee. Ik ben benieuwd wat je zal vinden. Als de kostprijs van een 80D geen probleem is, dan zou ik liever een vergelijking zien met de 450D van Canon. De 1000D is echt wel het instapmodel van Canon.

                      Vergeet ook niet de kostprijs van lenzen mee in overweging te nemen. Die zijn in feite belangrijker dan je camera. (Het belangrijkst is de persoon achter de camera, dan de lens en tenslotte pas de camera.)
                      Last edited by tmh; 29 januari 2009, 09:33.
                      Beauty need only be a whisper
                      Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon of nikon

                        Hierbij een voorbeeldje uit een D200, vrijwel dezelfde sensor als de D80(maar met nog iets meer ruis), en is dit nu zo verschrikkelijk? Goed belichten helpt in ieder geval.

                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon of nikon

                          Oorspronkelijk geplaatst door Photoclix Bekijk bericht
                          - last but not least, deze opmerking wordt niet door iedereen gedeeld, maar ik blijf erbij dat een toestel je moet bevallen. Ga daarom zeker naar een speciaalzaak om beide toestellen eens te hanteren.
                          Hier alvast iemand die daar 100% mee akkoord is! Je kan niet veel verkeerd doen als je moet kiezen, dus koop de body 'waar je je het beste bij voelt'. Neem ze beiden eens, speel met de instellingen die je kent, waar je het snelste mee weg bent...

                          Een kleine opmerking; ik denk dat je een Fiesta met een golf gaat vergelijken. De D80is een middenmoter en de 1000D een instapmodel. Je kan best de D80 minstens met de 450D vergelijken. Ook al is de D80 een model ouder, veel verschil maakt dat niet met de D90 in de praktijk.

                          Als ze hetzelfde kosten (nieuw!), zou ik persoonlijk voor de D80 gaan.

                          Hope this helps!

                          greetz,
                          www.fotopie.be
                          Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon of nikon

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            off topic berichten verwijderd
                            Hier wordt dan een klein grapje verwijderd ?
                            Terwijl bij andere topics ze mekaar afmaken zonder ingrijpen van mods en op het beledingende af ?
                            Sorry maar snap het effe niet meer, of ga je dit ook eraf halen ???
                            Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                            https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon of nikon

                              Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                              Hier wordt dan een klein grapje verwijderd ?
                              Terwijl bij andere topics ze mekaar afmaken zonder ingrijpen van mods en op het beledingende af ?
                              Sorry maar snap het effe niet meer, of ga je dit ook eraf halen ???
                              Volg je hierin
                              En ook dit toppic is een lachertje en toont aan dat er meer
                              noodzaak is aan een goed algemeen toppic over elke camer en/of merk
                              Eentje zoals er destijds werd opgestart door Filmar met Panasonic algemeen.
                              Een beetje zoals op dit dpreview
                              Maar dan in ons moedertaaltje
                              Desnoods een betere link te leggen naar daar zodat er niet steeds de vraag word gesteld welk toestel enz....
                              Zolang de toppicstarter niet aangeeft wat hij wil spenderen en waarvoor het meest gebruikt word is het hier slaan zoals een blinde naar een ei
                              Daarom dat ik voorstel dit onderdeel nog eens onder te verdelen in de merken die er gebruikt worden door de leden
                              Dus eerste titel camera en daarin een onderverdeling in merken.

                              Comment

                              Working...
                              X