Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon M50 als vervanger 700D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon M50 als vervanger 700D

    Ga ik er op vooruit als ik mijn 700D vervang door de Canon systeemcamera M50 ?
    Kan ik mijn huidige opzetflitser ook blijven gebruiken op een systeemcamera ?
    Last edited by boldy; 9 juli 2021, 21:32.

  • #2
    Re: Canon M50 als vervanger 700D

    Blijkbaar zijn er hier niet zoveel die het "M" systeem van Canon gebruiken.
    Ik heb er zelf ook geen ervaring mee, maar de M50 heeft een recentere sensor dan die van de 700D, daardoor zal de beeldkwaliteit er wel wat op verbeterd zijn.
    Maar de tijd dat de beeldkwaliteit echt spectaculair verbetert tegenover de wat oudere sensors is al een tijdje geleden, bij de eerste digitale camera's waren de verschillen soms wel spectaculair als er een nieuw model uit kwam, maar dat is nu echt niet meer zo.
    Ik heb zelf een tijdje een 700D gehad, en over de beeldkwaliteit van die camera heb ik nooit klachten gehad.
    Wat het "M" systeem op zich betreft, ik heb de indruk dat Canon daar in de toekomst eigenlijk niet echt veel meer gaat investeren.
    De flitser die je nu op de 700D gebruikt zou je wel nog kunnen blijven gebruiken op de M50.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon M50 als vervanger 700D

      Persoonlijk vind ik het M-systeem heel goed voor zijn geld en vooral afmetingen en gewicht.
      Met het topmodel M6 Mark II doe je alles, enkel voor vogels in vlucht is hij niet zo goed.
      Alle EF en EF-S lenzen werken perfekt, alleen verlies je dan veel van de compactheid.