Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon lanceert 100D - kleinste APS-C SLR camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon lanceert 100D - kleinste APS-C SLR camera

    Zonet heeft canon de EOS 100D gelanceerd, volgens hen de kleinste aps-c camera ooit gemaakt.
    Ziet er alvast belovend uit, 18mp, nog best veel knopjes achteraan, live view autofocus verbeterd, touch screen, ...

    18mp APS-C sensor
    DIGIC 5 Processor
    3″ LCD Touch Screen
    4 fps
    Optical viewfinder with 95% coverage and 0.87x magnification
    9-point AF system (dual-cross f/2.8 center point)
    Face-detect AF
    30s-1/4000s shutter speeds
    External hot shoe
    ISO 100-25,600
    HD video capture
    LP-E12 battery
    SDXC card slot

    DP Review - specificaties

    DP Review - hands on

    Lijkt me alvast mooie optie als 2e camera, of voor op reis
    Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
    BLOG

  • #2
    Re: Canon lanceert 100D - kleinste APS-C SLR camera

    De Canon EOS 100D bekijk je alvast hier: http://www.shoot.be/art/148246/canon...-en-eos-100d-/. Wat denken jullie? Liever een piepkleine reflex dan een spiegelloze systeemcamera?
    -Redactie Shoot

    Comment


    • #3
      Re: Canon lanceert 100D - kleinste APS-C SLR camera

      Oorspronkelijk geplaatst door Shoot magazine Bekijk bericht
      De Canon EOS 100D bekijk je alvast hier: http://www.shoot.be/art/148246/canon...-en-eos-100d-/. Wat denken jullie? Liever een piepkleine reflex dan een spiegelloze systeemcamera?
      -Redactie Shoot
      Lijkt mij van niet. De 100D is compact, maar de canon lenzen zijn dat niet.
      Tevens zijn toestellen als de Olympus OM-D, Panasonic GH3 & Fuji X-E1 heel gemakkelijk volledig manueel te bedienen.

      Comment


      • #4
        Re: Canon lanceert 100D - kleinste APS-C SLR camera

        En dat terwijl de ganse wereld eigenlijk zit te wachten op een opvolger van de 7D ....

        Maar soit, ik denk persoonlijk dat je dan beter ben met een spiegelloze systeemcamera als 2de camera naast de gewone spiegelreflex die je al hebt.

        grts
        Sieg
        Last edited by Sieg; 21 maart 2013, 09:51. Reden: typo
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Canon lanceert 100D - kleinste APS-C SLR camera

          Oorspronkelijk geplaatst door Gandalf Bekijk bericht
          Lijkt mij van niet. De 100D is compact, maar de canon lenzen zijn dat niet.
          Tevens zijn toestellen als de Olympus OM-D, Panasonic GH3 & Fuji X-E1 heel gemakkelijk volledig manueel te bedienen.

          Als je vergelijkt, moet je dan niet vergelijken met een toestel met dezelfde maat sensor?
          Een zoomlens van een Sony nex is ook niet klein.
          D800 en een goed glasservies

          Comment


          • #6
            Re: Canon lanceert 100D - kleinste APS-C SLR camera

            1 van de belangrijkste voordelen van een DSLR voor mij is de grip dat je ermee hebt. Ik vind een D3200 en zo al te klein in mijn hand; wat zal dit dan zijn (waarschijnlijk 1 uur vastnemen en een week verkrampte vingers). Het lijkt precies alsof Canon zich begint te vervelen met hun nieuwe releases (doing the old thing over and over again).

            Comment


            • #7
              Re: Canon lanceert 100D - kleinste APS-C SLR camera

              Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
              Als je vergelijkt, moet je dan niet vergelijken met een toestel met dezelfde maat sensor?
              Een zoomlens van een Sony nex is ook niet klein.
              Fuji X-E1 is APS-C (crop 1,5) en dus zelfs groter dan de sensor in de Canon 100D (crop 1,6).
              Olympus & Panasonic hebben inderdaad een kleinere sensor (µ43), maar de sensor in de OM-D is zeker zo goed als die in de Canon 60D (heb beiden gebruikt). Zie trouwens ook DXOmark waar de OM-D zelfs beter scoort dan de Canon 7D.

              Sony ken ik niet, dus daar zeg ik niks over :-)

              Ik stel me enkel vragen over het nu van een 100D. Een 100D met 70-200 F4 (F2.8) lijkt me zwaarder / groter dan een OM-D met 35-100 F2.8 terwijl de (mogelijke) resultaten vergelijkbaar moeten zijn.

              Comment


              • #8
                Re: Canon lanceert 100D - kleinste APS-C SLR camera

                Mij ging het enkel over de grootte van de lenzen omdat je zei dat die van canon groot zouden zijn.
                Ik heb het niet over kwaliteit of I.Q van de sensors omdat er tegenwoordig eigenlijk geen slechte meer zijn ,enkel over de grootte want die is afhankelijk van de grootte van de sensor.
                Daarom dat de lenzen van camera's met evengrote sensor's even groot zullen zijn. Uiteraard niet als er een I.S of zo inzit.

                On topic; het lijkt me idd dat er weinig nieuws is en dat het gewoon commercieel is om centen te verdienen.
                D800 en een goed glasservies

                Comment


                • #9
                  Re: Canon lanceert 100D - kleinste APS-C SLR camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door Gandalf Bekijk bericht
                  Lijkt mij van niet. De 100D is compact, maar de canon lenzen zijn dat niet.
                  Tevens zijn toestellen als de Olympus OM-D, Panasonic GH3 & Fuji X-E1 heel gemakkelijk volledig manueel te bedienen.
                  Maar als je daarbij op zo'n MFT camera ook nog een set top lenzen wil, ben je ook nog eens 2x de hoofdprijs kwijt.

                  Laatst opstap geweest met mijn G3 + 14-42 en 17 en dan lijkt mij deze camera met een 18-55 + 35 1.8(maar ik weet niet Canon die heeft in EFs) niet zoveel groter. Maar veel van de lenzen zul je al hebben en de zware dingen ga je dan niet op deze camera gebruiken, die gaan op de echte camera.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment

                  Working...
                  X