Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon G6 probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon G6 probleem

    Een vriend van me heeft zo ongeveer een jaar een Canon G6 toestel , hij is op vlak van fotografie een komplete leek , hij gebruikt dit toestel dus ook enkel en alleen voor familliekiekjes en ook in het bijzonder om zijn vissen ( hij is visser ) te fotograferen , hij heeft bewust een G6 gekocht omwille van het kantelbare scherm zodat hij alleen ook een foto van hemzelf en z’n vangst kan nemen.
    Hij heeft de laatste maanden echter regelmatig problemen met dit toestel , wanneer je de afdruktoets half indrukt stelt het toestel onmiddellijk scherp maar 4 op de 5 keer ( als het slecht gaat ) als je dan wil doordrukken gebeurt er niks ( ook niet in de Av stand bvb ) . Als je blijft doordrukken maakt hij dan soms wel een opname maar deze is in veel gevallen onscherp dan. Ik ben niet echt een kenner op vlak van compacts maar ik neem aan dat met een dergelijk toestel de shutterlag toch moet meevallen ? (aangezien hij in sommige gevallen wel degelijk onmiddellijk reageerd ?)
    Hij heeft dit toestel echter al binnengebracht bij een gerenomeerde Kortrijkse fotohandel maar daar kreeg ie het antwoord dat hij de volgende keer 25 euro ging mogen betalen als ie nogmaals zijn toestel zonder mankementen zou binnenbrengen

    Heeft iemand een idee wat hier mis zou kunnen zijn ? Of zijn er misschien toch instellingen verkeerd zodat één en ander fout gaat ? Heb er zelf al eens naar gezien maar kan niet direct denken wat de reden kan zijn ?
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

  • #2
    Re: Canon G6 probleem

    Als hij de camera te dichtbij houd dan kan de camera zich niet scherp stellen.

    Ikzelf heb een G3 en ken dit 'probleem', de camera kan zich niet scherpstellen en vertikt het dan uiteraard om een foto te nemen. Soms dan doet ie dat wel omdat ie ergens in de verte heeft scherpgesteld.

    Wat ie moet doen is de macro functie gebruiken (het bloemetje). Dat is voor afstanden vanaf een halve meter dacht ik en kleiner.

    Misschien dat dat het probleem oplost?
    :: www.digifotolog.nl - freeware / software / informatie / reviews over digitale fotografie | http://www.digifotolog.nl ::

    Comment


    • #3
      Re: Canon G6 probleem

      Ik heb een G2 en herken het probleem(pje) ook. Inderdaad de macroinstelling gebruiken.

      En RDB, gelukt?
      Canon 300D met toebehoren, Sealife DC-600 met Flitser
      http://dosaas.myjalbum.net

      Comment


      • #4
        Re: Canon G6 probleem

        Het probleem stelt zich niet alleen bij dichtbij scherpstellen , zelfs bij grotere afstand en landschappen lukt het niet , waarschijnlijk is er iets grondig fout met deze camera , heb hem de raad gegeven om hem ineens naar Etbas te sturen...
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

        Comment

        Working...
        X