Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon G3, Olympus C5050, Fuji S602, of misschien H

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon G3, Olympus C5050, Fuji S602, of misschien H

    Waar is de plaats van HP850 tegenover de andere?
    Ongeveer zelfde prijsklasse, maar zijn de kwaliteit en mogelijkheden vergelijkbaar?
    Beter? Slechter? Iemand ervaring?

  • #2
    De HP is wel een stuk goedkoper dan de rest.Bij NY-Camera bv.:
    HP 850 : 547 euro
    Canon G3 : 847 euro
    Olympus C5050 : 898 euro
    Fuji S602 : 718 euro

    Het verschil zit hem vooral in de mogelijkheden en gebruikersgemak.
    De HP heeft bv. enkel Jpeg formaat en geen RAW of tiff.
    Voor de point and shoot toepassingen is de HP ok, maar wil je wat instellen ga je heel snel via de menu's moeten werken, terwijl er bij de andere toestellen knoppen voorzien zijn zodat je de belangrijkste instellingen snel kan aanpassen.

    Je kan ook altijd enkele review sites consulteren:
    http://www.megapixel.net/
    http://www.photographyreview.com/reviewscrx.aspx

    en er zijn er nog wel enkele maar die vind ik niet direct.

    Heb ook gekeken naar de HP omwille van zijn interessante zoom (tot 300mm) en 4MP, maar ik neem nooit foto's in de automatische stand en wou minstens een tiff formaat. De reclame van de HP richt zich ook echt op het 'simpele' gebruik, lees volledig automatische point and shoot gebruik.
    Als je wat creatiever wil zijn denk ik niet dat de HP850 interessant is. (alhoewel ik hem nooit gebruikt heb).

    groetjes,
    Arvid
    Groetjes,
    Arvid


    Reis- en fotowebsite

    Comment


    • #3
      Mijn voorkeur gaat nu naar Fuji S602, maar ik twijfel nog voor volgende minpunten:
      Is 3.1 megapixels genoeg?
      De fototeller vertrekt telkens terug van 0 (of 1?). Doen de Canon en Olympus dat ook?
      Weet iemand of een nieuwe Fuji met dezelfde voordelen, rond die prijs of eventueel IETS duurder, maar met 4+ megapixels binnen afzienbare tijd op de markt komt?
      Bij voorbaat dank voor uw mening betreffende een of meer van deze vragen.

      Comment


      • #4
        Originally posted by lucalfred
        Mijn voorkeur gaat nu naar Fuji S602, maar ik twijfel nog voor volgende minpunten:
        Is 3.1 megapixels genoeg?
        De fototeller vertrekt telkens terug van 0 (of 1?). Doen de Canon en Olympus dat ook?
        Weet iemand of een nieuwe Fuji met dezelfde voordelen, rond die prijs of eventueel IETS duurder, maar met 4+ megapixels binnen afzienbare tijd op de markt komt?
        Bij voorbaat dank voor uw mening betreffende een of meer van deze vragen.
        Al 10 minuten en nog geen antwoord...

        Comment


        • #5
          Originally posted by lucalfred
          Waar is de plaats van HP850 tegenover de andere?
          Ongeveer zelfde prijsklasse, maar zijn de kwaliteit en mogelijkheden vergelijkbaar?
          Beter? Slechter? Iemand ervaring?

          Neem ook de G2 in overweging, rond de 700€.
          R

          Comment


          • #6

            Neem ook de G2 in overweging, rond de 700€.
            R
            [/quote]

            Een G2 rond de 700€?? Waar kan ik dat vinden?

            Comment


            • #7
              Er is een prachtige review op : http://www.dpreview.com.

              Comment


              • #8
                Beste

                heb sedert 3 weken m'n g2 gekocht en heb een maand aan een stuk intensief kamera's vergeleken waaronder ook de hp 850
                het enige voordeel is dat je een 8x zoom hebt, maar in feite is 3x zoom voldoende met 4 megapixels. Met croppen behaal je nog steeds behoorlijjke resultaten.
                Ik zou maar een tip kunnen geven: als je niet te duur wil gaan en toch prima kwaliteit wilt: ga voor de Canon G2!!!
                Die camera blijft me elke dag verbazen...
                De manuelel instellingen en het gebruiksgemak zijn het grote voordeel van de g2. Plus de kwaliteit is super en de support ook omdat vele deze camera bezitten.
                Bij memoryperfect: 690 Euro met 32mb flash.
                Veel succes
                Canon 300D * Canon Efs 18-55mm * Sigma EX 70-200mm 2.8 APO HSM * Sigma 2.0x APO TC * Tamron AF 90mm 2.8 1:1 * Sigma EF-500 DG SUPER * Sigma Ex 77mm uv Filter * 3x 256 mb toshiba CF

                Comment


                • #9
                  De manuelel instellingen en het gebruiksgemak zijn het grote voordeel van de g2. Plus de kwaliteit is super en de support ook omdat vele deze camera bezitten.
                  Bij memoryperfect: 690 Euro met 32mb flash.
                  Veel succes

                  -------------------------------------------
                  Hoi frerossel,
                  Kan je mij de url van memoryperfect eens bezorgen aub?

                  Yale

                  Comment


                  • #10
                    http://www.memoryperfect.com/Nederlands/Begin.htm

                    Maar, je moet ff mailen, vraag naar Peter, de prijs van de g2 staat niet op de site denk ik.
                    Ik heb ook nog een adres voor g2s aan 700, is wel in Nederland, maar prima service.

                    Rudy

                    Comment


                    • #11
                      Mijn grootste bezwaar tegen de S602 was de niet-kantelbare LCD.
                      Zou ik voor geen geld ter wereld (nou ja ) willen missen.
                      Verder vond ik de kwaliteit van Canon toch ietjes beter dan die van Fuji

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by lucalfred
                        Mijn voorkeur gaat nu naar Fuji S602, maar...
                        1)Is 3.1 megapixels genoeg of ga ik daar spijt van hebben?
                        2)De fototeller vertrekt telkens terug van 0 (of 1?). Doen de Canon en Olympus dat ook?
                        3)Weet iemand of een nieuwe Fuji met dezelfde voordelen, rond die prijs of eventueel IETS duurder, maar met 4+ megapixels binnen afzienbare tijd op de markt komt?
                        ...
                        Kan iemand op deze duidelijke vragen antwoorden?
                        BVD

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Arcturus
                          Mijn grootste bezwaar tegen de S602 was de niet-kantelbare LCD.
                          ...
                          Hebben Canon en olympus kantelbare LCD's?

                          Comment


                          • #14
                            Ik heb een G3 en die heeft een kantelbare LCD.
                            Cypho
                            Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

                            Comment


                            • #15
                              Canon g2/g3 heeft aan alle kanten kantelbare lcd
                              Olympus 5050 ook, Maar niet zo praktisch als canon heb ik mij laten zeggen
                              Canon 300D * Canon Efs 18-55mm * Sigma EX 70-200mm 2.8 APO HSM * Sigma 2.0x APO TC * Tamron AF 90mm 2.8 1:1 * Sigma EF-500 DG SUPER * Sigma Ex 77mm uv Filter * 3x 256 mb toshiba CF

                              Comment

                              Working...
                              X