Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon g10 als reiscamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon g10 als reiscamera

    Hallo,

    Ik zou mij een canon G10 willen aanschaffen als reiscamera ;. goed idee of moet ik naar iets anders uitzien.

    gr. Marc

    nb. een DSLR hoort niet tot de opties.
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

  • #2
    Re: canon g10 als reiscamera

    als ge u 50% inzet zou ik voor de G5 gaan
    mvg Wilfried

    7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

    Comment


    • #3
      Re: canon g10 als reiscamera

      Voor landschappen is een G10 even goed als de betere DSLR's als je op de laagste iso-waarde kan werken.
      Het hangt ervan af wat je op reis wil fotograferen, een G10 heeft geen enorm zoombereik, en dan is het mogelijk dat je sommige zaken niet kan fotograferen zoals je zou willen.

      En je kan met een compact ook niet de portretjes met onscherpe achtergrond maken.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: canon g10 als reiscamera

        Het zou inderdaad gaan over 'toerisme' leuke plekken, feestje binnen of buiten, ons allen aan het zwembad, weidse gezichten. Ik zoek een kwalitatief hoogstaande camera, om al deze onderwerpen goed te kunnen fotograferen.

        gr. Marc
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment


        • #5
          Re: canon g10 als reiscamera

          Wie de G10 overweegt, moet zeker ook eens naar de Panasonic DMC-LX3 kijken. Ik heb de Panasonic verkozen boven de G10 en heb er geen spijt van!

          Comment


          • #6
            Re: canon g10 als reiscamera

            Ik heb ook de Panasonic LX3 boven de G10 verkozen. Lichtsterker lensje en misschien iets
            beter op hogere iso's. Maar door zijn geringe zoom (slechts 2.5) beginnend op breedhoek
            zodat je niks van tele hebt, zou ik hem toch niet als enige reiscamera aanbevelen. Ook de
            G10 vind ik op dit gebied net iets te weinig mogelijkheden hebben. Dan zou ik veel liever
            uitkijken naar een bridge. Iets met wat meer zoombereik en dus iets meer allround.

            Comment


            • #7
              Re: canon g10 als reiscamera

              Ik heb de G9 (voorloper van de G10) speciaal gekocht voor een citytrip naar Londen. Foto's HIER. De bedoeling was om geen rugzak met dSLR en lenzen mee te sleuren. Past zij het niet heel vlotjes in de niet al te kleine binnenzak, en zodoende heb ik altijd een camera bij me. Mijn vrouw had haar Pana fz18 bij, maar die gaat niet in een binnenzak, eigenlijk ook niet in haar tas, maar in een kleine fototas (ik heb dezelfde type voor mijn G9, en gebruik het voor de andere benodigdheden, zoals extra batterij, oplader, enz.) Daarnaast beschik ik over een Joby Gorillapod SLR, die ik ook (in mijn andere binnenzak) kwijtkon.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: canon g10 als reiscamera

                Een mogelijk alternatief is de Nikon P6000 (denk ik) .
                Niet dat deze camera beter is, ze zijn gelijkwaardig, maar als het gaat om een reiscamera; deze camera heeft ingebouwde GPS. Je weet ten alle tijde waar de foto's gemaakt zijn. Geen notieties meer onderweg, je foto's zijn als het ware een dagboek.

                Kwaliteit en mogelijkheden en prijs zijn gelijk. De nikon is zelfs nog iets goedkoper, geeft minder ruis, maar de Canon heeft een iets langere zoom. De verschillen zijn miniem, maar de GPS is niet te versmaden

                groetjes


                Luc

                Comment


                • #9
                  Re: canon g10 als reiscamera

                  De GPS-functionaliteit is erg leuk, maar photographyblog en luminous landscape geven voor beeldkwaliteit toch de voorkeur aan de Canon G10.

                  Dat wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat de P6000 een slechte camera is.
                  about.me/stijnv

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon g10 als reiscamera

                    Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                    De GPS-functionaliteit is erg leuk, maar photographyblog en luminous landscape geven voor beeldkwaliteit toch de voorkeur aan de Canon G10.

                    Dat wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat de P6000 een slechte camera is.
                    Volgens dpreview is de beeldkwaliteit van de G10 ook beter dan die van de P6000.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon g10 als reiscamera

                      Ik heb ook een G9 , en eerlijk gezegd vind ik 'm veels te groot en te zwaar.
                      Ik heb er zo een retro uitziend lederen tasje bij , met riem voor rond de nek , maar het blijft een zwaar toestel.Kwaliteit foto's zal wel goed zijn veronderstel ik.
                      Ook de filmkwaliteit valt erg tegen, maar ik weet niet of jij wil filmen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon g10 als reiscamera

                        De G9 is inderdaad geen compactje, en weegt een stuk meer dan de Ixus, maar biedt dezelfde mogelijkheden als de doorsnee dSLR. De fotokwaliteit is zeker goed te noemen. Er zijn pro's die een dergelijk toestel als backup gebruiken, naast hun dSLR.
                        Ik ben nog van die generatie die vindt dat een fotocamera niet dient om mee te filmen.

                        (Bovendien: zolang ikzelf geen fatsoenlijke stilstaande beelden kan maken , waarom dan met bewegende beelden beginnen?)
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon g10 als reiscamera

                          Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                          als ge u 50% inzet zou ik voor de G5 gaan
                          Het is toch de G10 geworden. Ik ben eens benieuwd. Daar ik een fixedfocal maniak ben, is het beperkte zoombereik géén probleem. In der Beschränkung zeigt sich der Meister.
                          thx all, Marc
                          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon g10 als reiscamera

                            Ben me al verschillende dagen aan het inlezen, en de G10 krijgt prio.
                            Als niet kenner vraag ik me af of het zinvol is de bijhorende lens te kopen.

                            Al mijn vakantie's gebeuren per motor, vrouwtje achterop neemt de plaatjes.
                            Laatste 2 trips waren telkens een maand Marokko, nu staat Syrië / Jordanië op het verlanglijstje.
                            Ben ik dan best met de standaardlens of de teleconverter ?
                            Wisselen achterop de motor is geen optie ?

                            Grt,
                            Fred.

                            (DMC-LX3 is ook nog in de running)

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon g10 als reiscamera

                              Niemand met een G10 ?
                              Optionele lens kan ik niks doen voor mijn gebruik ... volgens kenners.

                              Comment

                              Working...
                              X