Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon - Epson - HP

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by tom314
    for the record, ik merk geen vervaging van mijn canon-prints..

    zitten niet achter glas o.i.d., liggen enkel bij de kaders (nog in te kaderen dus, hehe), soms in de zon, dan weer niet.

    lijkt me een overroepen probleem. prints zijn van mei-juni.
    Dat is positief nieuws!Soms weet je niet meer hoe of wat.Ik hoor hetzelfde van Sonyke dus zal het wel meevallen.Qua prestatie/verbruik...zijn de Canons in elk geval erg goed.Bedankt voor de reply,Tom
    Danny's Photosite

    Comment


    • #17
      Hallo Danny,

      Over dit onderwerp krijg ik vaak het gevoel alsof ik tegen de stroom inroei.
      Toen ik dat dat stukje over de verkleuring schreef had ik mij voorgenomen om van het resultaat van mijn proefje, foto's te maken, maar omdat niemand reageerde dacht ik bekijk het maar.

      De foto hangt er nu 4 maanden en er is een duidelijke vervaging van de kleuren te zien. De eerste 2 maanden waren het ergst daarna nam de vervaging minder snel af. Ik vergelijk dat met exact dezelfde foto die ik donker in een opbergmap bewaar.
      De foto hangt op een relatief donkere werkkamer op het noorden waar dus geen zonlicht kan komen, verder heb ik om lichtinval op mijn monitor te voorkomen bijna altijd de jaloezieën dicht. Ik gebruik orginele inkt en Canon pro 101 fotopapier.
      Tom314 ziet geen vervaging, maar vergelijkt hij het dan met het orgineel.

      Graag wil ik je dan ook verwijzen naar een topic over dit onderwerp in 'Terzake'
      http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=32387

      Comment


      • #18
        Ik vind het wel een interessant probleem. Hier zitten genoeg mensen met allerlei soorten printers. Als iedereen een test doet hebben we binnen de korste keren zowat alle merken getest. Ik vermoed dat de epson pigment inkten er het best uit zullen komen. De test zou wel gestandardiseerd moeten worden, zelfde soort papier, zelfde afbeelding en nog moeilijker dezelfde soort belichting/lichtintensiteit.
        Mavica CD200 VCL-HG2037X VCL-MHG07A

        Comment


        • #19
          Bedankt voor je info,J@n!Ik zal dadelijk de topic eens doornemen
          Euh topic net doorgenomen en dat ziet er inderdaad niet zo goed uit.Toch raar dat verschillende mensen uiteenlopende ervaringen hebben.Tom314,Sonyke...erg tevreden met hun Canonprints en klagen niet over vervaging terwijl anderen (en die geloof ik ook best hoor,waarom zou men daar nu over liegen?)zeggen het probleem wel te hebben.Wel valt het me op dat de Epsongebruikers hier niet over klagen.Maar ja,daar scheelt er dan weer iets anders
          dit is al bijna zo moeilijk als ne camera kiezen
          Danny's Photosite

          Comment


          • #20
            Ik heb een aantal weken geleden een 1290S gekocht van Epson. Ik heb ook lang zitten twijfelen tussen een 9100 Canon of 1290 Epson. Ik denk dat je moeilijk een vergelijk kan maken met een 2100 van epson omdat die werkt met pigment inkten, de beide anderen met dye inkten. De basissamenstelling van de inkt is anders, dus kan je moeilijk vergelijken. Daarenboven is de 2100 ook een pak duurder.
            Ik moet zeggen dat de 1290 heel mooie prints maakt. Ik heb althans heel wat testfotookes geprint tot ik de juiste instelling had. Dit heb ik telkens gedaan voor Epson Premium Glossy en Ilford Gallerie paper. Persoonlijk verkies ik het Epson papier, want dit geeft echt het mooiste resultaat.
            De snelheid was voor mij geen punt van belang, voor een A3 print trek ik graag een halfuurtje uit. Dat de inktpatronen niet individueel verwisselbaar zijn vond ik ook niet echt een punt. Ik merk nu trouwens ook dat het kleurenpatroon vrij gelijkmatig leeg gaat. Wat ik belangrijker vond is de verkrijgbaarheid van het papier. En in mijn omgeving (Hoogstraten-Breda) is het Canon papier PPPro op A3 een weing geziene papiersoort, terwijl de Epson spullen op elke hoek van de straat te verkrijgen zijn.
            Wat je ook koopt, ik denk dat het van groot belang is je printer onder controle te hebben. En daarme bedoel ik dat je goede instellingen moet zoeken voor je printer. Telkens dezelfde testafbeelding printen (bv. Fuji Visuele testset) is een goed uitgangspunt om te vergelijken en bij te stellen. Ik heb geprint tot ik mijn testfoto er naar mijn smaak mooi vond uitrollen, vervolgens heb ik mijn beeldscherm daar aan aangepast. Wanneer ik nu een A3 afprint, dan druk ik alsnog enkele proefstrookjes op hetzelfde papier.
            Wat betreft ZW kan ik je zeggen dat deze printer op praktisch elke glanzende papiersoort een zweem geeft. Dit verdwijnt echter wanneer je Heavyweight Matte paper gebruikt met de 1290. Indien je de foto's goed omzet in zwart wit in PS, en geprint op dit papier geeft dit practhige resultaten.
            BD0055BE of te wel Krisv5
            http://users.pandora.be/kris.verhaegen/ E-mail: kris.verhaegen@pandora.be

            Comment


            • #21
              epson pigment inkten
              de durabrite, noch de ulktrachrome inkten zijn echte pigment inkten, just fyi
              Echt pigment wordt bij mijn weten enkel nog in de echte high-ends gebruikt, waarbij ik het niet enkel over epson heb. Een dye inkt op gepast papier kan makkelijk een (semi-)pigment inkt verslann op ongeschikt media.

              Comment


              • #22
                Originally posted by jimmy
                epson pigment inkten
                de durabrite, noch de ulktrachrome inkten zijn echte pigment inkten, just fyi
                Echt pigment wordt bij mijn weten enkel nog in de echte high-ends gebruikt, waarbij ik het niet enkel over epson heb. Een dye inkt op gepast papier kan makkelijk een (semi-)pigment inkt verslann op ongeschikt media.
                Semi-pigment of pigment!, maar ik weet wel uit ervaring dat prints uit de Epson 2000p (en waarschijnlijk ook zijn opvolger de Epson 2100) niet vervagen.

                Comment


                • #23
                  Ik ben in het bezit van een Canon S820 printer. Ik heb nu ongeveer een jaar lang een aantal foto's hangen aan de muur die ik met deze printer afgedrukt heb op Canon Photo Paper Pro. Dezelfde foto's heb ik tegenlijkertijd afgedrukt voor in mijn map. Na het lezen van dit topic heb ik deze foto's eens naast mekaar gehouden, en ik zie absoluut geen verschil.
                  Het licht er eens anders op laten schijnen, maar nee, ik zie echt geen verschil.
                  Daarintegen heb ik ook afgedrukt op Glossy Photo Paper van Canon en daar kan ik wel zien dat de kleuren minder helder zijn geworden, al heb ik bij die afdrukken niet echt een vergelijkings materiaal omdat ik die niet in de map heb zitten, maar alleen aan de muur heb hangen !
                  Toch lijken de kleuren daar wel vervaagd.. Zou het misschien ook aan het papier kunnen liggen waar je op afdrukt ?
                  Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

                  Comment


                  • #24
                    bedankt Jos voor de samenvatting :

                    ikzelf ondervind tot op heden (bijna één vol jaar) geen kleurvervaging of verandering in mijn canon i950 prints. (Photo Paper Pro PR 101 en Megacom inkts) en vele van deze A4's hangen gewoon blootgesteld aan daglicht in mijn digitale doka ;-)

                    Ik hoop ze daar te kunnen laten hangen tot er enige zichtbare vervaging optreedt, zodat ik het kan mededelen, maar tot op heden zien ze er nog altijd uit als day 1 ...

                    cheers, P.

                    Comment


                    • #25
                      Bedankt phille en mauske.Dus met dat PR 101-papier zou het dus best meevallen.Het is ook het papier dat Sonyke gebruikt.

                      Als er nu iemand post dat zijn prints op PR 101-papier erg snel vervagen zijn we terug op 0
                      Danny's Photosite

                      Comment


                      • #26
                        j@n,

                        het is geenszins de bedoeling om te twijfelen aan je bevindingen,
                        maar ik geef enkel de mijne.

                        ivm de vgl.: ik vergelijk met labo-prints.

                        en als ik zeg "overroepen" probleem, bedoel ik niet verwaarloosbaar, maar slechts bij enkelen vastgesteld, en vele tevreden gebruikers.

                        Comment


                        • #27
                          Ik kom net tijdens het surfen op volgende site: http://www.druckerchannel.de/index.php en hier vind je een schat aan vergelijkende informatie tussen verschillende printers.Zeer degelijke tests,prijs per zwartwit blz,kwaliteit fotoafdruk....kortom erg gedetailleerde tests per printer van verscheidene blz.

                          Ik dacht aan de Canon i965 maar als ik de gegevens op deze site mag geloven moet de Epson 950 zeker even goed zijn.Wel trager maar betere kwaliteit van de fotoafdrukken (en betere bewaartijden).De cartridges zijn wat duurder doch groter zodat de kostprijs per foto,dokument ongeveer gelijk komt te liggen.

                          Iemand ervaring met deze Epson 950?Of toch beter de Canon?

                          Danny's Photosite

                          Comment


                          • #28
                            @ Roadrunner,

                            Toffe link, thanks !
                            Ik ga die morgen eens rustig doorlezen, want als ik mijn hersenkronkels( ) mag geloven staat hier binnenkort ook een i965 op mijn bureau.
                            Wie weet wordt het toch nog een andere printer ???

                            Groetjes,
                            Amby.

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Amby
                              @ Roadrunner,

                              Toffe link, thanks !
                              Ik ga die morgen eens rustig doorlezen, want als ik mijn hersenkronkels( ) mag geloven staat hier binnenkort ook een i965 op mijn bureau.
                              Wie weet wordt het toch nog een andere printer ???

                              Groetjes,
                              Amby.
                              Tja,die i965 is erg goed en de kost-/gebruiksprijs erg laag plus snelheid.Nu dit laatste is voor mij niet zo belangrijk.ik koop liever een printer die trager is maar erg goede kwaliteit aflevert.

                              Ik twijfel nu tussen de Canon i965 en de Epson 950.Kwaliteit van fotoprints en een erg lange bewaartijd zijn voor mij het belangrijkste.

                              Hier vind je een ovzerzicht van hun testresultaten en de gebruikskosten: http://www.druckerchannel.de/ranking.php?tabelle=tinte_foto
                              Danny's Photosite

                              Comment


                              • #30
                                Epson R800, vermoed voor februari 2004
                                dit lijkt mij, het beste wat er tot nog toe gemaakt is. Echt inovatief, vernieuwend.
                                En dit met pigment inkt plus Gloss Optimizer

                                http://www.photo-i.co.uk/News/Nov03/R800.htm

                                Mep
                                http://users.skynet.be/mep
                                No colors, no business!
                                “Our Inks Are Service”

                                Comment

                                Working...
                                X