Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS30D - gekende problemen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS30D - gekende problemen?

    Ik wou me een 30D aanschaffen, na het lezen van vele goeie reviews op het internet.
    Tot mijn verbazing zei de fotozaak (foto Rubens Antwerpen) me dat ze deze toestellen liefst niet verkochten omdat er zoveel 'kinderziektes' aanwezig waren, o.a. aanwezigheid van intern stof. Deze problemen zouden door Canon niet kunnen opgelost worden.
    Heeft iemand soortgelijke ervaringen met de 30D?

  • #2
    Re: Canon EOS30D - gekende problemen?

    Geloof nooit wat een verkoper zegt !


    Het valt op tegenwoordig dat de meeste verkopers zo maar iets uit hunne frak slagen, wat meestal nog kant of wal raakt .

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS30D - gekende problemen?

      Dit is een probleem/eigenheid aan alle digitale reflexcamera's, ik moet wel zeggen dat bij mij de 30D er meer last van had dan de 20D, maar de sensor is vrij makkelijk (zelf) te reinigen.

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS30D - gekende problemen?

        Hoi,
        er zijn hier genoeg 30D gebruikers, als er al iets van aan is zal je dat gauw genoeg te weten komen.

        Mijn schoonzus heeft ook een 30D en ik heb nog nooit iets negatiefs van haar gehoord, dus je kan volgens mij met een gerust gevoel een 30D kopen.

        mvg

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS30D - gekende problemen?

          Ze hadden de 30D misschien niet in stock en de 400d per ongeluk wel, en die heeft nu toch wel net WEL die reiniging zeker...
          Trukken van de foor noemen ze dat bij ons

          Erwin
          Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
          http://album.zoom.nl/user/lindberg/

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS30D - gekende problemen?

            toch wel leuk, dat de verkoper het kinderziektes noemt, dan zouden die toestellen gezien hun leeftijd nu geen last meer hebben van die (kinder)ziektes.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS30D - gekende problemen?

              Stof???
              Ben HEEL tevreden van mijn 30D toestel!!

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS30D - gekende problemen?

                Gewoon kopen en genieten. Als ik morgen een nieuw toestel moest kopen, koos ik nog altijd voor een 30D. Het enige toestel dat mij van gedacht kan doen veranderen is een ... 5D. Maar hierbij spreken we nog altijd van een prijsverschil van meer dan 1000 Euro.
                Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS30D - gekende problemen?

                  Inderdaad gewoon kopen en niet wachten... want des te langer je wacht des te minder foto's heb je... niet soms? Mijne 30D werkt prima!

                  Tim W.
                  Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS30D - gekende problemen?

                    Momenteel kost hij 1000 € een betere camera op dat nivo vind je niet voor die prijs. Kinderziektes? noem er maar eens eentje op? Er zijn maar heel weinig 30D die stuk gelopen zijn in de afgelopen 1.5 jaar zolang hij bestaat. En wat stof betreft, welke camera heeft er geen last van? Elke refex heeft wel eens een stofje op zijn sensor of spiegel.
                    Mvg, drh

                    "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS30D - gekende problemen?

                      Tja ...

                      Ik ben zaterdag vol overtuiging naar Konijnenberg gestapt
                      Ik ging en ik zou een N.... kopen

                      Ik kwam thuis en had die Canon 30D bij

                      Gisteren maar ineens de vuurdoop tijdens een studioshoot ...

                      Waarom heb ik dat toestel niet eerder gekocht ??

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EOS30D - gekende problemen?

                        nou ben wel nieuwsgierig hoor Pierre.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EOS30D - gekende problemen?

                          Ik heb hem een kleine drie maanden, en tot hier toe zeer tevreden.
                          Mijn 300D waarvan ik altijd tevreden ben geweest blijft nu in de lade liggen eenmaal je hebt geproefd van de 30D
                          Groeten Sensor

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EOS30D - gekende problemen?

                            de 30D is een schitterend toestel. Maar als je niet tegen stof kan, dan is de dslr helaas niet voor jou. Het is nu eenmaal zo dat als je al dan niet vaak van objectief wisselt er stof op de sensor kan terechtkomen... het leren schoonmaken van de sensor is dan ook een must voor elke dslr eigenaar, het hoort er gewoon bij... maar het een kinderziekte noemen is gewoon overdreven!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EOS30D - gekende problemen?

                              Ik zou toch wel een beetje twijfelen om hem daar te kopen in dit geval, als ze hem niet willen verkopen

                              (verder niks slechts over die winkel hoor, ben er nog nooit geweest en ken er ook geen klachten over)
                              Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                              Comment

                              Working...
                              X