Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS300d met Sigma lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS300d met Sigma lenzen


    Hallo allemaal,

    Op dit moment denk ik er sterk aan om een 300d aan te gaan schaffen. Na het nodige zoekwerk op het internet had ik de een aantal ideeën in men hoofd.

    Met deze ideeën in het achterhoofd vandaag eens gaan kijken bij de lokale fotograaf.
    Deze vertelde me echter dat ik de 300d maar beter uit men hoofd kon zetten als ik nog geen Canon spullen had. Toen ik hem op de vershillende kits met Sigma lenzen die overal voor een redelijke prijs te krijgen zijn (AC foto heeft een paar leuke) kreeg ik te horen dat ik deze maar helemaal links moest laten liggen.

    Reden: De EOS300D zou niet met Sigma lenzen kunnen werken. Zodra je zo'n lens erop zet zou de camera een error geven en verder niks meer doen. Dit vind ik persoonlijk nogal een rare bewering aangezien er overal 300D's met Sigma lenzen worden aangeboden.

    Mijn vraag is dan ook zijn er hier mensen die een 300D met Sigma lenzen gebruiken en hier problemen mee ondervinden?

    De winkelier beveelde mij hierna de Nikon D70 aan als een veel betere camera
    Nu heb ik hier ook al verschillende verhalen over gehoord die positief zijn dus ik ben een beetje aan het twijfelen geslagen.

    Alvast bedankt voor de reacties.

    Met vriendelijke groet,
    Yvo

  • #2
    Welkom op dit forum, Antonov.

    Tja, als dat de bewering van jouw fotograaf is, dan zijn er twee mogelijkheden:
    - ofwel weet hij er (te) weinig van en geeft hij je daarom verkeerde info;
    - ofwel heeft hij u bewust verkeerd ingelicht om commerciële redenen, bijv. omdat hij niet kan concurreren met de prijzen van AC (en vreest hij dat je daar gaat kopen) of misschien verkoopt hij zelf geen sigma-lenzen.

    In beide gevallen zou die fotograaf mijn vertrouwen veloren hebben.

    Over de verschillen en de pro's en contra's tussen de 300D en de D70 kan je hier op dit forumonderdeel alvast een massa informatie vinden.

    Veel succes met je zoektocht!
    Een tevreden 300D-bezitter
    Is this the real life? Is this just fantasy?
    Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

    Comment


    • #3
      Ik denk dat er hier op het forum een heleboel zijn die een Canon-camera gebruiken met Sigma-lenzen. Het zijn meestal de oudere Sigma-lenzen die problemen geven. Als je een nieuwe Sigma-lens koopt voor een Canon, dan zou die zeker moeten werken op een 300D.
      Volgens mij heeft je fotograaf een voorkeur voor Nikon (hij zal daar misschien zelf mee werken).
      Maar ik denk dat de Nikon-lenzen ongeveer even duur zijn als die van Canon.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Hoi, Ik gebruik mijn Canon 300D al sinds Oktober met een Sigma lens, en het werkt voortreffelijk.... Dus gewoon doen die Sigma en die fotograaf links laten liggen....
        Soms moet je een klant ook eerlijke info geven met de wetenschap dat hij op dat moment dan niet bij je koopt, maar je bindt die klant dan wel voor de toekomst...
        Helaas heeft deze fotograaf er niets van begrepen !

        Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

        Comment


        • #5
          Ik heb mijn 300D sinds november en heb me vrijwel onmiddellijk een Sigma erop gekocht. Tot nu toe werkt dat prima hoor. Volgens mij wil je lokale fotograaf je wat anders aansmeren dat voor hem meer opbrengt.....

          Peter
          Turn beauty inside out!

          Canon Stuff

          http://users.telenet.be/Drah/

          Comment


          • #6
            Hey Antonov, welkom op het forum. Wat je lokale fotograaf vertelt, is klinklare onzin. Er zullen waarschijnlijk achterliggende redenen zijn waarom hij je dit probeert wijs te maken.

            Op dit forum zijn er genoeg mensen die Canon 300/10D gebruiken met Sigma lenzen. Er zit waarschijnlijk wel een klein verschil tussen canon lenzen en die van Sigma of Tamron, maar is het het prijsverschil waard? Ik denk dat er velen vanuit die optiek hun lenzen kiezen.

            Ikzelf ben dit toch zo van plan te doen. Ik hoef niet per se de duurste Canon lens te hebben als Sigma een waardig alternatief heeft dat maar de helft van de prijs kost.

            Voor wat meer informatie over lenzen, raad ik je aan om eens op www.traumflieger.de te gaan kijken. Die kerel heeft zowat alle lenzen die maar op een 300D passen uitvoerig getest.

            Groeten,
            Arne
            http://www.arnesmeets.tk

            Comment


            • #7
              Dag Yvo,

              toevallig niet dezelfde persoon als AN124 op luchtzak ???

              Wat die fotograaf je vertelde is echte onzin ! Zoals eerder gezegd is dit hoogstwaarschijnlijk om economische redenen. De fotograaf verkoopt geen Sigma en wint misschien meer op een D70 dan op een 300D. Ik zou niet kunnen geloven dat iemand doe fototoestellen verkoopt niet genoeg kennis heeft over dit onderwerp en je daardoor verkeerde info geeft ... alhoewel ... zou niet de eerste keer zijn !

              Van wat ik aan je nickname kan afleiden, zul je je toestel hoogstwaarschijnlijk grotendeels voor luchtvaartfotografie gebruiken. Dan zou ik eerder de Canon EOS 10D aanraden dan de EOS 300D omdat de EOS 10D Servo AutoFocus heeft en de 300D niet (behalve in sport mode). Dit vind ik persoonlijk ENORM handig als je serie-shots wil maken. Ook zit je op de 10D met een grotere buffer (300D - 4 frames ; 10D - 9 frames)! Ik zou zeggen, als je het geld ervoor kunt opbrengen, koop dan een EOS 10D i.p.v. een EOS 300D. Je kunt hem al vinden aan 1449€ op www.top-foto.de , een winkel is Düren, vlak over de Duitse grens.

              Als lens zou ik je een Sigma of Tamron 28-200 aanraden. Of je Sigma of Tamron wil, moet je zelf uitmaken, hiermee kan ik je helaas niet helpen. Als je nog vragen hebt, just shoot !

              Greetz,

              EBOS
              (CanonFreak)
              Don't dream your life, live your dream !
              just some camera ...http://www.andries.net.tf

              Comment


              • #8

                Bedankt allemaal voor de uitvoerige reacties.
                Zelf vond ik het ook al niet echt geloofwaardig dat Sigma lenzen het niet deden op een 300D maar ik wilde het toch zeker weten.

                Wat betreft de optie voor een 10D, die ligt echt boven men budget. Als ik er ook nog een paar goede lenzen bij wil om inderdaad de lcuhtvaart te fotograferen.

                Ben op het moment nog eens goed aan het rondkijken wat er allemaal mogelijk is. Het is toch een smak geld die je uitgeeft voor zo'n camera en dus wil ik er ook zeker van zijn dat ik de goede keus maak.

                Zal dan ook zeer zeker eens op de site gaan kijken waar lenzen getest worden om te kijken of de lenzen die ik in gedachte heb ook het gewenste resultaat kunnen leveren.

                Greetz,
                Yvo

                O ja EBOS ben inderdaad dezelfde als AN124.

                Comment

                Working...
                X