Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS Rebel (300D)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS Rebel (300D)

    Voila sé....ik heb net m'n EOS Rebel(300D) gaan afhalen in Nederland.
    En ik moet zeggen : PRIMA camera !!!!

    'k zal natuurlijk weer de discussies HOOG doen oplaaien maar hier zijn m'n bevindingen na reeds zo'n 100 quick and dirty fotootjes te maken :

    Body : Plastic ? Voelt niet minder of meer plastic aan dan m'n D30. Hij weegt wel EEN PAK MINDER !
    Lens : EFS 18-55 => voor het geld dat die lens kost....'k zou eens willen zien wie dat beter doet voor 100 euro....niemand, tenzij ge weeral meer ga betalen... of iets 2e hands koopt...
    Kwaliteit foto's : 'k zie geen verschil met m'n D30 behalve voor de resolutie dan.Even goed tot beter zou ik zeggen.
    Resolutie van foto's : tja...het is een 6 megapixel hé....zo'n 3 miljoen meer dan m'n D30...
    Flits : Yep, de ingebouwde flits is maar simpel en goedkoop gebouwd maar ze doet haar werk binnen haar mogelijkheden. Met m'n 420EX flits erop => COOOOL ....ik heb in bijna volledige duisternis een foto in m'n living gemaakt => lijkt wel daglicht !
    Ik las hier en daar dat sommige mensen last hadden van onderbelichting ??? Mhm...eigenaardig...bij mij hebben ze er dan een goeie lichtmeter ingestoken zeker
    Snelheid van autofocus : Bijna even snel dan m'n Elan7 (EOS 30)-analoog toestel- maar PAKKEN sneller dan m'n D30. Alhoewel ik ZEKER moet vermelden dat m'n D30 met de 420EX erop ook redelijk snel kon focussen door middel van de AF assit lights die in de 420EX zijn ingebouwd.

    Algemeen : prachtige camera met goede resultaten voor wat ik hem nodig heb ! Een aanrader voor de beginnende fotograaf die een DSLR wil!
    Met wat kan ik zoal vergelijken (die reeds mijn eigendom zijn geweest) : Canon EOS 300, Canon EOS Elan7 (EOS30), Fuji Finepix Z6900, Canon Powershot Pro 90IS, Minolta Dimage 7Hi, Canon EOS D30.

    En waar heb ik hem gevonden : www.cameranu.nl => niks dan lof voor die gasten....vriendelijk,gastvrij en al wat ge wil, maar vooral CORRECT en EERLIJK !

    Oh ja, bijna vergeten : De TAMRON XR 28-200 lens is VOLLEDIG compatibel met den 300D. Een goed lenske voor z'n prijs....alles weer in z'n proporties bekijken hé

    Allé.....laat de hel nu maar losbarsten


    Canon 30D - Tammy 28-75 2.8

  • #2
    Proficiat met uw nieuwe aanwinst.

    En nu wachten op wat extra geheugen...

    Aja, als je een hel wilt laten losbarsten, had je dit beter hier (http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=36118) geplaatst...

    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

    Comment


    • #3
      tfcw2000: hou op met je "laat de hel maar losbarsten" en GENIET van je nieuwe camera. Gefeliciteerd!

      Comment


      • #4
        Proficiat met je nieuwe camera Cftw0002 brtpf of hoe was 't nu weer O ja tfcw2000
        Tegenwoordig kiezen ze toch zo'n moeilijke namen hé

        Comment


        • #5
          Hey tfcw,

          Je mag je toestel dan nog maar pas hebben, je zit er krék op met je analyse. Iedereen zou deze thread moeten lezen! Ik heb hier drie dingen gelezen die véél te weinig worden gezegd. En dat zijn...

          [I]Originally posted by tfcw2000[/i
          Body : Plastic ? Voelt niet minder of meer plastic aan dan m'n D30. Hij weegt wel EEN PAK MINDER !
          Inderdaad! Het moet maar eens gedaan zijn met de 300D af te doen als een wegwerpcamerake. In een interview met een hoge piet van Canon las ik dat de camera ook een magnesium framewerk bevat, maar dat enkel de buitenkant van een ander materiaal is. Hij is NIET minder stevig. Ik vind de page niet onmiddelijk terug, maar zoek nog effe verder, als ik hem vind pas ik deze post aan. Als je een 10D en een 300D laat vallen vanop een meter hoog zijn beide kapot. Ook las ik in de review op luminous landscape dat de tester GEEN gekraak uit de body kreeg door stevig te wringen, terwijl hij dat wel kon met een D60. Dat eerste klopt zeker; ook ik krijg geen gekraak uit de behuizing van mijn 300D. Op internet wordt echter steeds herhaald "de 300D is van plastic, en is niet stevig". Het lijkt wel een mantra. En allen hebben ze het "van horen zeggen".


          Ik las hier en daar dat sommige mensen last hadden van onderbelichting ??? Mhm...eigenaardig...bij mij hebben ze er dan een goeie lichtmeter ingestoken zeker
          Yep. Nog zoiets. Ook die +2/3 FEC wordt herhaald als een mantra, en vooral op het dpreview 300D forum. Ikzelf deed het ook. Resultaat; eerste feestje; overbelicht -> afgezwakt naar +1/3FEC -> tweede feestje; nog een beetje overbelicht -> FEC terug op 0 en 't werkt perfect.
          Ondertussen denk ik te weten hoe het komt dat ze vaak onderbelichte foto's krijgen. Dat komt door een andere mantra die ginds wordt gezongen: "zet je camera altijd op center spot focus". Ook dit is foute informatie, voornamelijk verspreid door overstappers van prosumer modellen die nu schrik hebben om hun 300D ten volle te leren benutten (of die er te dom voor zijn). Waarom zitten die 7 focuspunten er dan in Godsnaam op?! Ikzelf heb gemerkt dat die 7-spot focus weldegelijk zijn nut heeft, voornamelijk bij weinig licht, bvb. binnenshuis.
          Doe zelf eens de volgende test; in een slecht verlichte kamer, zoek een object met weinig contrast, desnoods een vlakke muur. Zet je camera op spot focus, en druk je shutter half in. Je camera gaat heen en weer met zijn AF en probeert een focus te krijgen. Dat duurt soms lang, en soms lukt het helemaal niet. Zet hem nu op 7-spot, en doe de test opnieuw. Zorg dat alle focus-punten enkel datzelfde object (diezelfde muur) te zien krijgen. Wat blijkt? Focus krijgen gaat beter, en véél sneller!
          Maar dat lijkt niet het enige voordeel. Ook de lichtmeting is correcter bij 7-spot. Ik vermoed dat de lichtmeting zich baseert op alle spots die gekozen zijn. En wat zij doen; enkel hun center spot richten op één subject (meestal dan nog de kerel in het felle hemdje, met achter hem de donkere zaal), da's om problemen vrágen.


          Snelheid van autofocus : Bijna even snel dan m'n Elan7 (EOS 30)-analoog toestel- maar PAKKEN sneller dan m'n D30. Alhoewel ik ZEKER moet vermelden dat m'n D30 met de 420EX erop ook redelijk snel kon focussen door middel van de AF assit lights die in de 420EX zijn ingebouwd.
          Ook dit hoor ik graag. Ik heb ook beide vergeleken. De D30 is inderdaad véél trager. Maar dat horen D30 eigenaars niet graag hoor. Want hún toestel is "toch wel beter dan dat plastiek geval zeker?" Ik heb ook al gemerkt dat sommigen hun D30 graag hoog boven de 300D plaatsen ...omdat ze hem willen verkopen en er graag nog een pak centen van krijgen. Hmmm...

          Kijk, de 300D is bijlange de beste DSLR niet, en ik kan aannemen dat andere toestellen beter zijn. Maar waarom kan niet worden aanvaard dat de 300D op sommige vlakken beter is dan een aantal bestaande DSLR's? Met CORRECTe informatie zouden veel potentiële kopers gebaat zijn. De 300D is een trendsetter, en krijgt veel aandacht, alleen dikwijls van de verkeerde soort. Wat was dat ook alweer van hoge bomen en de wind?
          http://www.theafricabug.com

          Comment


          • #6
            TFCW,
            Je spreekt van Rebel. Betekent dit dat je het Amerikaans model hebt?

            Peter

            http://www.belekes.be/

            Comment


            • #7
              Lol, dit lijkt de grote 300d doorbraak post wel.

              Objectief gezien, is het gewoon de beste dslr op dit ogenblik, prijs kwaliteit. Vraagt gisteren nog ene vriend aan me of ie een 300d mag kopen? Ik kan geen eerlijk negatief advies geven.
              Al dat gedoe rond de slechtere flitsbelichting, geloof me, e-ttl is veel kritischer dan de meeste andere flitssytemen, en op alles Canon dslr's komt deze problematiek voor.
              De camera verkoopt als een trein, er is al een massa mensen die heel tevreden rondlopen met deze camera.
              Persoonlijk denk ik dat het voor veel mensen die de 1000€ als topinvestering beschouwen, een geschenk uit de hemel!!!
              En uh, die meerprijs naar de 10d word altijd geminimaliseerd, maar het zal toch al snel richting 6-700€ verschil zijn, als je de kitlens mee in rekening brengt, tevens een van de troeven van de 300d, tezamen met een best bruikbare flitser !!



              Comment


              • #8
                En uh, die meerprijs naar de 10d word altijd geminimaliseerd, maar het zal toch al snel richting 6-700€ verschil zijn, als je de kitlens mee in rekening brengt
                Voila, en als je dit bedrag aan lenzen (of een lens) uitgeeft heb je tenminste duurzaam geïnvesteerd !
                Mark (300D)

                Comment


                • #9
                  JAJA, weer een tevreden Rebel bezitter.
                  Goedkoop kan gewoon ook duurkoop zijn.


                  Misschien zijn er wel mensen bij die balen dat ze zoveel geld hebben uitgegeven voor hun D30, D60 of 10D.


                  Gr Motordigitaal.
                  www.motordigitaal.nl
                  ---------------------
                  Canon Eos 850, Eos 600, Eos 5, Eos 300D.
                  Canon EF 20-35/3.5-4.5 USM.
                  Canon EF 28-105/3.5-4.5 USM.
                  Sigma 135 - 400 mm F4,5 - 5,6 APO ASFERISCH RF
                  Sigma 105 mm F2,8 EX MACRO
                  En een zooitje randgebeuren.
                  ----------------------
                  Fuji Fine Pix 2300
                  ----------------------
                  KL/ZW doka
                  Gr Motordigitaal
                  www.motordigitaal.nl & www.eosstock.com

                  Comment


                  • #10
                    Hmm jochen het kan toch bijna niet dat wanneer je de middenste focus point gebruikt je camera plots partial metering zou gaan gebruiken dat lijkt mij toch heel sterk hoor. Nu ja ik heb geen 300D dus ik kan dat niet testen maar dat lijkt mij toch onwaarschijnlijk.

                    En die 300D is momenteel zeker de beste camera op prijs/kwaliteitsgebied. Maar eerlijk nu ik met een 10D werk zou ik nooit willen terugkeren naar iets als een 300D. Het kost meer geld maar het is voor mij een stuk handiger in gebruik. Hoeveel geld dat waard is wel dat is natuurlijk een persoonlijk iets en dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Kevlar
                      Hmm jochen het kan toch bijna niet dat wanneer je de middenste focus point gebruikt je camera plots partial metering zou gaan gebruiken dat lijkt mij toch heel sterk hoor. Nu ja ik heb geen 300D dus ik kan dat niet testen maar dat lijkt mij toch onwaarschijnlijk.

                      En die 300D is momenteel zeker de beste camera op prijs/kwaliteitsgebied. Maar eerlijk nu ik met een 10D werk zou ik nooit willen terugkeren naar iets als een 300D. Het kost meer geld maar het is voor mij een stuk handiger in gebruik. Hoeveel geld dat waard is wel dat is natuurlijk een persoonlijk iets en dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
                      Wel, ik snap het ook niet. Maar ik ga het toch eens uitzoeken, want ik kan je verzekeren dat hij beter belicht als alle AF spots in gebruik zijn...
                      http://www.theafricabug.com

                      Comment


                      • #12
                        Er wordt altijd Evaluatieve meting gebruikt.
                        Op twee uitzonderingen na, bij de AE vergrendeling en in de M stand.

                        Groeten,
                        Kristof

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Pé
                          TFCW,
                          Je spreekt van Rebel. Betekent dit dat je het Amerikaans model hebt?
                          Yep, het is een Rebel. Het Amerikaanse model dus. Dat was ook zo met m'n Elan 7 => is het Amerikaanse model van den EOS 30.
                          Canon 30D - Tammy 28-75 2.8

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by tfcw2000
                            Originally posted by Pé
                            TFCW,
                            Je spreekt van Rebel. Betekent dit dat je het Amerikaans model hebt?
                            Yep, het is een Rebel. Het Amerikaanse model dus. Dat was ook zo met m'n Elan 7 => is het Amerikaanse model van den EOS 30.
                            BWWWWAHAHAHAHAHAHAHA ik heb m'n eerste sterretje
                            Canon 30D - Tammy 28-75 2.8

                            Comment


                            • #15
                              Dat kan inderdaad snel gaan...

                              Veel plezier met je nieuwe cam...

                              Greetz
                              Canon 10D, glass, flashes & extra's
                              Fuji S602Z & extra's
                              www.CooMa.be BD0176BE

                              Comment

                              Working...
                              X