Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon eos R of fujifilm xt - 3?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon eos R of fujifilm xt - 3?

    Beste collega's,

    Heeft er iemand ondervinding met deze twee toestellen? Ik zou eens willen overschakelen op een lichte systeemcamera.

    Met dank

  • #2
    Re: canon eos R of fujifilm xt - 3?

    Ik heb beide toestellen... Eos R is licht en perfect voor "stilstaande" toestanden, portret, optredens, natuurfotografie (geen BIF daar deugt hij voorlopig helemaal niet voor). De Fuji X-T3 is beter voor alles, maar is aps-c, maar ik gebruik deze vooral voor natuurfotografie (vooral BIF) ;kan er ook al mijn canon lenzen op gebruiken met de Fringer adapter met AF aan praktisch dezelfde snelheid als de Fuji lenzen... gebruik eveneens een aantal sigma lenzen met canon vatting.
    nikon coolpix s9100

    Comment


    • #3
      Re: canon eos R of fujifilm xt - 3?

      De camerabody van de EOS R is dan wel lichter dan die van een vergelijkbare full-frame DSLR, maar de lenzen blijven wel ongeveer even zwaar (toch bij vergelijkbare maximale diafragma-opening en brandpuntsafstand).
      Bij een APS-C camera kan je kiezen voor compactere, lichtere lenzen die specifiek gemaakt zijn voor de kleinere sensor, en dan moet je effectief minder gewicht meesleuren.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: canon eos R of fujifilm xt - 3?

        Als je veel in tegenlicht werkt, huur eerst eens die fuji en test hem in tegenlicht. Vergeet niet eens naar uw beelden te kijken op 100 of 200 % voor je er spijt van krijgt.
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

        Comment


        • #5
          Re: canon eos R of fujifilm xt - 3?

          Wat zijn je bevindingen misschien Lieven?

          Comment

          Working...
          X