Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 7D MK II - kan niet scherpstellen via M-AV-P-TV...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 7D MK II - kan niet scherpstellen via M-AV-P-TV...

    Goedendag.
    Ik heb de hand weten te leggen op een 7D MK II (2dehands). Ik heb dit toestel in goed vertrouwen gekocht, omdat er nog enkele weken garantie opzit, maar ik ondervind nu helaas dat het niet lukt om via M-P-AV-TV scherp te stellen op een object...Ik heb het toestel al teruggezet naar standaardinstellingen , maar lukt nog steeds niet. Volgens de eigenaar zou het nochtans moeten liggen aan een of ander instelling (waarbij ik me dan wel de vraag stel, waarom deze instellingen dan niet werden 'geneutraliseerd' bij terugzetting naar 'fabrieksinstellingen' ? Via toetsen C1,C2 en C3 (waarvan ik de persoonlijke instellingen ook heb gewist) , lukt scherpstellen wel. Ook via AUTO.
    Ik hoop dat iemand met verstand van zaken , mij hierop het verlossende antwoord zou kunnen bezorgen, waarvoor dank bij voorbaat...
    Eric
    Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

  • #2
    Re: Canon ESO 7D MK II - kan niet scherpstellen via M-AV-P-TV...

    Misschien dat de back button auto focus is enabled.
    Hoe je dit en andere settings kan configureren wordt uitgelegd in volgende video: https://www.youtube.com/watch?v=UMpWnWBSPiQ

    Comment


    • #3
      Re: Canon ESO 7D MK II - kan niet scherpstellen via M-AV-P-TV...

      Oorspronkelijk geplaatst door Mannes Bekijk bericht
      Misschien dat de back button auto focus is enabled.
      Hoe je dit en andere settings kan configureren wordt uitgelegd in volgende video: https://www.youtube.com/watch?v=UMpWnWBSPiQ
      Beste Mannes , inderdaad : u had het meteen bij het rechte eind. Blijkbaar worden dergelijke instellingen niet ongedaan gemaakt, wanneer men terugzet naar fabrieksinstellingen.
      HARTELIJK DANK voor de gegeven oplossing
      Ik heb blijkbaar een beetje te paniekerig gereageerd ; ik was het wellicht nog wel tegengekomen bij het lezen van de handleiding....550 blz..,
      maar ik ben er mee bezig.

      Prachtig uitgelegd in het filmpje ook.
      Fijn week-end.

      Eric
      Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

      Comment


      • #4
        Re: Canon ESO 7D MK II - kan niet scherpstellen via M-AV-P-TV...

        Heb dit ooit voorgehad bij het testen van een tweedehands objectief. Schaamrood op mijn wangen toen de verkoper er mij op attent maakte... Vooral dat ik de bbafocus zelf ingesteld had op mijn 5DIII.
        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

        Comment

        Working...
        X