Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 70D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 70D

    Edit: De geruchten klopten! De Canon EOS 70D is uit. Zie hier voor de specificaties:

    Leg het moment vast op prachtige foto's en in Full HD-video's met de Canon EOS 70D. Met geavanceerd 19-punts AF-systeem, Dual Pixel CMOS AF-technologie en meer


    Canon EOS 70D Specifications
    • 20.2mp CMOS Sensor
    • DIGIC 5+
    • 19pt AF System (All Cross Type)
    • 7fps
    • Built-in WiFi
    • 3″ Vari-Angle Touch Screen LCD
    • ISO 12,800 Maximum
    • Dual Pixel CMOS Autofocus
    • Full HD Video
    • HDR
    • Multiexposure Mode
    • LP-E6 Battery
    • Announcement on July 2, 2013

    Bron: Canonrumors
    Het lijkt erop dat de 70D de (verbeterde) vervanger gaat worden van de 7D. Op het eerste gezicht wordt het AF systeem van de 7D gewoon overgenomen (eventueel verbeterd) door de 70D. Ik vermoed dat de 7D Mark II (wordt waarschijnlijk later op het jaar aangekondigd) de APS-C versie gaat worden van de 5D Mark III of de 1Dx (en dus hetzelfde AF systeem gaat krijgen). Van de 7D Mark II verwacht ik ook betere prestaties wat betreft dynamisch bereik bij lage ISO waardes.
    Last edited by jocau; 2 juli 2013, 07:06.
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

  • #2
    Re: Canon EOS 70D

    Nog vergeten bij te zeggen dat de status [CR3] is wat neerkomt op "Treat this rumor as fact".

    Edit: fotobewijs

    Last edited by jocau; 28 juni 2013, 17:15.
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 70D



      Canon 70D Specification leaked today, the Canon 70D will features newly developed 20.2 Megapixel sensor, 19 AF point Dual Pixel CMOS autofocus, 7fps of top continuous shooting speed and Built in WiFi

      Canon EOS 70D Major Specification
      •20.2mp CMOS Sensor
      •DIGIC 5+
      •19pt AF System (All Cross Type)
      •7fps
      •Built-in WiFi
      •3″ Vari-Angle Touch Screen LCD
      •ISO 12,800 Maximum
      •Dual Pixel CMOS Autofocus
      •Full HD Video
      •HDR
      •Multiexposure Mode
      •LP-E6 Battery
      •Announcement on July 2, 2013

      Canon 70D will also feature in-camera HDR capture, Multiexposure Mode and new apps for wireless image transfer, Announcement on July 2, 2013.

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 70D

        Ze moeten vooral een verschil maken ten opzichte van de 700D, want nu hebben de 60D en de 700D bijna dezelfde specificaties (de 700D heeft zelfs een recentere processor met iets meer mogelijkheden).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 70D

          Hoop niet dat dit de vervanger zou moeten worden voor de 7D

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 70D

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Hoop niet dat dit de vervanger zou moeten worden voor de 7D

            grts
            Sieg
            Die 70D steken ze later in de iets grotere behuizing van de huidige 7D, en dan hebben ze de 7D MKII...
            Uiteindelijk zal die sensor dan ook in alle andere modellen terechtkomen (toch in de 1,6x crop camera's).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 70D

              Ik denk dat de 7D2 een nieuwe sensor gaat krijgen (24MP of zo) en ook een nieuw AF systeem (ik gok op dat van de 5D3/1Dx). Het zal ook nodig zijn om zich genoeg te onderscheiden van de 70D. Ze zijn bezig met AF systemen aan een model lager te geven bvb de 650D en 700D hebben het AF systeem van de xxD reeks gekregen (9 crosstype AF punten), de 70D krijgt (waarschijnlijk) het AF systeem van de 7D. Een beetje recycleren dus (in zekere zin is dat ook gebeurd met de 6D, want die heeft ongeveer het AF systeem van de 5D2 gekregen, zij het lichtjes verbeterd).
              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 70D

                Werd wel eens tijd dat ze iets anders deden dan dezelfde sensor te recycleren. Klinkt in ieder geval niet slecht.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 70D

                  Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                  Ik denk dat de 7D2 een nieuwe sensor gaat krijgen (24MP of zo) en ook een nieuw AF systeem (ik gok op dat van de 5D3/1Dx). Het zal ook nodig zijn om zich genoeg te onderscheiden van de 70D. Ze zijn bezig met AF systemen aan een model lager te geven bvb de 650D en 700D hebben het AF systeem van de xxD reeks gekregen (9 crosstype AF punten), de 70D krijgt (waarschijnlijk) het AF systeem van de 7D. Een beetje recycleren dus (in zekere zin is dat ook gebeurd met de 6D, want die heeft ongeveer het AF systeem van de 5D2 gekregen, zij het lichtjes verbeterd).
                  Canon moet met de opvolger van de 7D een flinke stap vooruitzetten in de cropcameras.
                  Hopelijk worden we niet ontgoocheld.
                  Het zal in ieder geval genoeg kosten.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS 70D

                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Canon moet met de opvolger van de 7D een flinke stap vooruitzetten in de cropcameras.
                    Hopelijk worden we niet ontgoocheld.
                    Het zal in ieder geval genoeg kosten.
                    Ik gok dat de introductieprijs van de 7D2 zo'n 2.000-2.500 euro zal bedragen.
                    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS 70D

                      Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                      Ik denk dat de 7D2 een nieuwe sensor gaat krijgen (24MP of zo) en ook een nieuw AF systeem (ik gok op dat van de 5D3/1Dx). Het zal ook nodig zijn om zich genoeg te onderscheiden van de 70D. Ze zijn bezig met AF systemen aan een model lager te geven bvb de 650D en 700D hebben het AF systeem van de xxD reeks gekregen (9 crosstype AF punten), de 70D krijgt (waarschijnlijk) het AF systeem van de 7D. Een beetje recycleren dus (in zekere zin is dat ook gebeurd met de 6D, want die heeft ongeveer het AF systeem van de 5D2 gekregen, zij het lichtjes verbeterd).
                      Meer megapixels dan de 5D3, 6D & 1Dx heb ik toch wel mijn twijfels over hoor.
                      Waarom zou men dan het dubbele gaan uitgeven voor een 1Dx qua prijs waar men dan ook nog eens duurdere lenzen voor moet aanschaffen omdat men de crop-factor daar niet heeft?
                      Tenzij het jouw wens is dat het dat wordt natuurlijk omdat je de 1Dx te duur vindt.
                      Of dat er al een 1Dx mark II voorzien is die dan naar een nog hogere megapixel gaat om te 'concurreren' met de D800 (die notabene trager is dan zijn voorloper)
                      Website: http://www.svisimaging.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EOS 70D

                        Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
                        Meer megapixels dan de 5D3, 6D & 1Dx heb ik toch wel mijn twijfels over hoor.
                        Waarom zou men dan het dubbele gaan uitgeven voor een 1Dx qua prijs waar men dan ook nog eens duurdere lenzen voor moet aanschaffen omdat men de crop-factor daar niet heeft?
                        Tenzij het jouw wens is dat het dat wordt natuurlijk omdat je de 1Dx te duur vindt.
                        Of dat er al een 1Dx mark II voorzien is die dan naar een nog hogere megapixel gaat om te 'concurreren' met de D800 (die notabene trager is dan zijn voorloper)
                        ISO prestaties en waarschijnlijk ook FPS.
                        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EOS 70D

                          EOS 70D a New Benchmark in ISO Performance?

                          We’ll know tonight
                          We’ve received word that the new Canon EOS 70D which is right around the corner will set the benchmark for ISO performance from a crop camera.

                          That bit of information will make a lot of people happy, as it may mean Canon is ready to make a jump back into the top end of sensor and processor development.

                          We should be seeing sample images within the next 24 hours.

                          Bron: Canonrumors
                          Nu ben ik wel razend benieuwd eigenlijk. Klinkt alvast veelbelovend, maar eerst zien en dan geloven.
                          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EOS 70D

                            En de eerste foto's bevestigen ook dat het AF systeem van de 7D gebruikt wordt en dat er geen joystick op zit zoals bij de 7D.

                            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EOS 70D

                              En jawel hij is uit! De reeds opgesomde specificaties kloppen op het eerste zicht ook volledig.

                              Leg het moment vast op prachtige foto's en in Full HD-video's met de Canon EOS 70D. Met geavanceerd 19-punts AF-systeem, Dual Pixel CMOS AF-technologie en meer
                              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                              Comment

                              Working...
                              X