Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 60D of Nikon D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon eos 60D of Nikon D7000

    Hallo, ik ben nieuw hier.
    Ik ben op zoek naar een nieuwe camera.
    Nu heb ik een Sony DSC-H50, maar zou nu graag een DSLR kopen.

    Ik twijfel tussen de Canon eos 60D en de Nikon D7000.
    Zou iemand me kunnen helpen?
    Ik dacht dat de twee toestellen vergelijkbaar waren, of heb ik het verkeerd?
    Welk van de twee is het beste voor concerten?
    Welk van de twee filmt het best?

    Ook weet ik niet welke lens ik moet nemen.
    Ik zou graag evenveel kunnen inzoomen als met de Sony DSC-H50 (die heeft 15x optische zoom).

    Of raden jullie een andere camera aan?


    Alvast bedankt voor de hulp,
    Laura

  • #2
    Re: Canon eos 60D of Nikon D7000

    Echt vergelijkbaar zijn die twee niet, dan moet je eerder een 7D nemen of een D5100. Je hebt ook nog de nieuwe Canon 650D, die heeft phasedetectie on sensor voor betere live view en autofocus tijdens filmen, maar volgens reviews is dit nog niet ideaal.

    Wil je een nog betere live view en goede autofocus tijdens filmen dan is een Sony A57 een betere keuze, vanwege de vaste doorzichtige spiegel heb je fasedetectie AF tijdens filmen, bij live view en snellere AF bij het volgen van snel bewegende onderwerpen.

    Qua beeldkwaliteit zitten al deze camera's ongeveer op hetzelfde niveau, ook op hoge ISO.

    Een lens voor concerten weet ik zo niet echt, hangt er vanaf hoe ver je staat en/of in donkere omstandigheden. Een 70-200/2.8 wordt veel gebruikt denk ik, maar die zijn niet goedkoop.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Canon eos 60D of Nikon D7000

      Ik heb ook voor die keuze gestaan D7000 vs 60D. Uiteindelijk ben ik toch voor Sony gegaan wegens lichter, beter in de hand liggend en simpelweg meer waarde voor je geld.

      Als je de camera inderdaad veel gaat gebruiken om te filmen dan zou ik zeker Nikon links laten liggen, Canon is beter maar om te filmen steekt Sony er toch met kop en schouder bovenuit.

      Comment


      • #4
        Re: Canon eos 60D of Nikon D7000

        Ik heb getwijfeld tussen 7D en D7000 en het is de D7000 geworden, veeeel beter bij weinig licht, fantastische kwaliteit. Snelle fps en video is ook zeer mooi met de juiste instellingen (wat nodig is bij elke dslr).
        60D vs D7000 is niet echt eerlijk, D7000 wint zeker en vast. Wordt beschreven als beste aps-C camera tot nu toe!!!

        Een 15x zoom is bijna onmogelijk op een dslr, een 18-200 is een goede allrounder, maar een 18-105 zal een betere kwaliteit geven.

        Comment


        • #5
          Re: Canon eos 60D of Nikon D7000

          Misschien moet ik ook een Sony overwegen.
          Welke Sony heb jij dan gekocht?

          Comment


          • #6
            Re: Canon eos 60D of Nikon D7000

            beste DSLR toestel momenteel op de markt (APS) is nog altijd de pentax k5, gebruikt zelfde sony sensor als de nikon d7000 maar weten veel beter hoe die sensor optimaal te gebruiken.
            is een toestel gebouwd door fotografen voor fotografen, ontzettend handig in gebruik, zeer mooie kleuren.

            DSLR's hebben toch wel niet te onderschatten nadelen zekers als het om video gaat, namelijk het primaire autofocus en belichting meet systeem valt weg zowel in live-view (LCD scherm achter op camera gebruiken als zoeker) als in video mode wat beide functies praktisch onbruikbaar maakt voor bewegende onderwerpen, dus beter afblijven.

            Sony SLT's hebben dit nadeel niet omdat ze een meer geavanceerde technologie gebruiken welke een opklappende spiegel overbodig maakt, maakt ook dat deze toestellen veel sneller zijn dan klassieke DSLR's
            De sony a77 heeft een 24mp sensor en haalt 12 beelden per seconde, de a65 is goedkopere versie van de a77 maar biedt heel veel voor zijn geld, als zeer hoge beeldkwaliteit belangrijk is (grote prints) zou ik persoonlijk voor de a65 gaan.
            Ook een zeer aantrekkelijk toestel is de sony a57 (16mp) kom je ongeveer op niveau van de canon 60d en nikon d7000, maar zonder de nadelen van klapperende spiegel.
            Al de sony toestellen ondersteunen AVCHD formaat voor video (quasi gelijk aan AVCHD formaat gebruikt bij blu-ray) en bieden mogelijkheid opnames te maken in full HD en dit bij 60 (50 voor europa) volle beelden per seconde

            zou ook eens kijken naar systeemcamera's van olympus, panasonic, samsung en sony, toestellen zijn compacter en volgens mij praktischer voor jou doeleinden
            panasonic systeemcamera's zijn net als sony heel geschikt voor video.(AVCHD)

            als je een groot zoom bereik wenst heb je bvb een 18-200mm zoom lens nodig vindt je voor elke merk en ook voor systeemcamera's, hebben nadeel dat ze meer licht vragen wat er altijd niet is bij concertfotografie, maar voor meeste toestellen is dit niet echt een probleem omdat ze vrij goed presteren bij weinig licht
            Last edited by puerte; 29 augustus 2012, 12:11.

            Comment


            • #7
              Re: Canon eos 60D of Nikon D7000

              Ik heb een A65.

              Nog een verschil: Sony gebruikt trouwens een electronische viewfinder i.p.v. een optische. Dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur, ik vind persoonlijk dat een electronische veel interessanter is dan een optische. Je krijgt veel meer informatie, aanpassingen aan de belichtingdriehoek zijn direct zichtbaar en je kan 'kijken in het donker'.

              Het beste kan je in de winkel al die camera's eens vastnemen om ten eerste te zien of hij goed in de hand ligt. Ik vond bijvoorbeeld de D7000 een groot, lomp en zwaar ding. Denk eraan dat je niet alleen die camera maar ook nog een lens moet gaan meezeulen.

              Tot slot: die 15x zoom, dat is onmogelijk vrees ik.

              Comment


              • #8
                Re: Canon eos 60D of Nikon D7000

                Oorspronkelijk geplaatst door JohanVonC Bekijk bericht
                Ik vond bijvoorbeeld de D7000 een groot, lomp en zwaar ding. Denk eraan dat je niet alleen die camera maar ook nog een lens moet gaan meezeulen.
                D7000 Groot, lomp en zwaar? Ik vond hem net wat klein en heb er een batterijgrip bij aangeschaft om hem wat groter te maken (nog meer grip).

                Comment

                Working...
                X