Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 5D MarkII goeie keuze ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 5D MarkII goeie keuze ?

    Ik ben op zoek naar een nieuwe Canon body voor all-round gebruik
    (landschappen, portretten, sport).

    Momenteel heb ik een Canon EOS 450D met een EF 70-200mm F/2.8 lens.

    Ik dacht eraan mij een Canon EOS 5D Mark II met een 24-105mm F/4 lens
    aan te schaffen (+/- 2600 EUR). De prijs is alvast in lijn met m'n budget,
    en zowel de camera als de lens krijgen goeie recensies. Bovendien kan ik dan
    m'n EF 70-200 F/2.8 lens "recupereren".

    Echter las ik op BD dat de Mark II niet echt goed scoort op sportfotografie.
    En aangezien ik vrij veel sportfoto's maak (voetbal) ben ik gaan twijfelen.

    (ik vermoed nochtans dat m'n EF 70-200mm F/2.8 in combinatie met de Mark II
    garant staat voor goede resultaten bij outdoor sportfotografie)

    Wat denken jullie : is de Mark II een goeie keuze prijs/kwaliteit ?

    Zo niet, welk alternatief zien jullie ?

  • #2
    Re: Canon EOS 5D MarkII goeie keuze ?

    5D Mark II is niet echt super qua AF, en dat is zacht uitgedrukt, zeker bvb in een donkere sportzaal.
    Een 7D is op dat gebied een pak beter maar dan moet je er natuurlijk het feit bijnemen dat het een crop camera is. Al kan dat voor sport zeker geen nadeel zijn. Wil je een 5D MII met het 7D super AF systeem? -> 5D MIII :-) (maar die is nog duur en nog niet overal beschikbaar)
    http://www.jonasdegent.be/

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 5D MarkII goeie keuze ?

      Mijn eerste gedacht is dat je een 7d 'nodig' hebt.. je werkt nu ook met cropsensor.
      Als je absoluut full-frame wilt dan heb je weer minder op AF-vlak. Tenzij je budget reikt voor 1dx, d800, 5dIII, ..

      Als je geen nood hebt aan video of andere snufjes misschien een 2de hands 1d(IIn) of 1ds(II)?
      Last edited by Aeolis; 29 april 2012, 05:10.

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 5D MarkII goeie keuze ?

        Aangezien je reeds een 70/200 hebt zou ik gaan voor een 24/70 ( als 24mm groothoek genoeg is vond dit op de 7D niet goed genoeg , wel op de 5DmkII )Voor hondensport gebruik ik toch meestal de 7D en als het s'vonds is met minder licht dan de 5DmkII omdat ik dan op hogere iso kan werken .Is soms moeilijk om te kiezen maar ik heb de keuze .Ik ga er vanuit beter een slechte ( minder goede ) foto dan geen foto.

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 5D MarkII goeie keuze ?

          Ik dacht dat deze meer op de markt kwam voor portret en landschap.
          Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
          flickr

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 5D MarkII goeie keuze ?

            Hartelijk dank voor jullie reaktie's! Ik heb er alvast flink wat van opgestoken en ben naar aanleiding van jullie aanbevelingen ook eens gaan vergelijken met de 7D. Intussen weet ik nu ook wat het verschil is tussen een crop en een fullframe ... en is mijn keuze gevallen op de 7D. Ben die vanmorgen meteen gaan kopen in het zopas geopende Kamera Express filiaal in Wilrijk

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 5D MarkII goeie keuze ?

              Veel plezier ermee en laat ons iets zien

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 5D MarkII goeie keuze ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Foerke Bekijk bericht
                Hartelijk dank voor jullie reaktie's! Ik heb er alvast flink wat van opgestoken en ben naar aanleiding van jullie aanbevelingen ook eens gaan vergelijken met de 7D. Intussen weet ik nu ook wat het verschil is tussen een crop en een fullframe ... en is mijn keuze gevallen op de 7D. Ben die vanmorgen meteen gaan kopen in het zopas geopende Kamera Express filiaal in Wilrijk
                dan zijn we mekaar mss tegengekomen
                ben dor geweest voor tamron-lensje maar ze hadden net diegene die ik moest hebben niet binnen
                Website: http://www.svisimaging.be

                Comment

                Working...
                X