Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 500D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 500D

    Er gaan geruchten dat Canon heel binnenkort de nieuwe EOS 500D zal voorstellen.

    Onderstaande heb ik gevonden op CanonRumors.com

    CR has issued a prediction for PMA 2009, based on the rumors that they have received. PMA starts in about 3 weeks at the beginning of March, although a release of something is expected next week on February 17th/18th.

    They have Predicted the Canon Rebel 500D will be there, with the following features:

    mp: 15.1
    ISO: 100-3200
    Proc: DIGIC IV
    LCD: 3″ VGA LCD
    crop: 1.6
    FPS: 3.5
    AF: 9 Point AF
    AF: Face Detection
    Battery: LP-E5
    Feature: LiveView
    Feature: Movie Mode w/contrast detect AF
    Possibly a jogwheel added to the body.

    Natuurlijk eerst zien hé.
    Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

  • #2
    Re: Canon EOS 500D

    Pfffff....ze gaan dus ook daar 15 miljoen megapixels induwen...ik hoop niet dat hij moet inboeten aan beeldkwaliteiten...
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 500D

      Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
      Pfffff....ze gaan dus ook daar 15 miljoen megapixels induwen...ik hoop niet dat hij moet inboeten aan beeldkwaliteiten...
      ik snap uw redenering niet ... ? waarom zou wat voor een 50D kan niet kunnen voor een 500D ? latere technologie en zelfde CPU engine ?? wie weet zelfs zelfde sensor .. so what ?

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 500D

        Lijkt verdacht veel op zijn grote broer, de 50D

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 500D

          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          ik snap uw redenering niet ... ? waarom zou wat voor een 50D kan niet kunnen voor een 500D ? latere technologie en zelfde CPU engine ?? wie weet zelfs zelfde sensor .. so what ?
          Bij de 50D wordt heel vaak gezegd dat deze geweldig is als je goed (zo niet perfect) glas hebt. Vandaar ook dat de 40D nog heel populair blijft. De markt voor de 500 is wel wat anders dan voor de 50D. Ze zitten een segment lager,dus lagere prijs, en men zou eigenlijk niet mogen verwachten dat die kopers over perfect glas beschikken, want die hadden waarschijnlijk al geupgraded, of gaan dat toch doen.
          Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
          BLOG

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 500D

            Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
            Bij de 50D wordt heel vaak gezegd dat deze geweldig is als je goed (zo niet perfect) glas hebt. Vandaar ook dat de 40D nog heel populair blijft. De markt voor de 500 is wel wat anders dan voor de 50D. Ze zitten een segment lager,dus lagere prijs, en men zou eigenlijk niet mogen verwachten dat die kopers over perfect glas beschikken, want die hadden waarschijnlijk al geupgraded, of gaan dat toch doen.
            Volgens mij ga je eventuele verschillen, als ze er al zijn (ik gebruik zelf de 50D en vind de foto's op 100% crops echt niet slechter dan van mijn oude 400D met dezelfde lenzen....integendeel), alleen zien op 100% crops. Maar dan zit je wat mij betreft appels met peren te vergelijken. Om een 100% crop van een 10MP camera te benaderen met een 15MP camera hoef je namelijk helemaal niet zo ver te croppen om dezelfde uitsnede te krijgen.
            http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

            http://rouwkema.smugmug.com/

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 500D

              jup, inderdaad, da's waar. Volgens de laatste nieuwe bronnen op canonrumors komt hij er toch niet... (waarschijnlijk niet, kan nog altijd)
              Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
              BLOG

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 500D

                Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
                Bij de 50D wordt heel vaak gezegd dat deze geweldig is als je goed (zo niet perfect) glas hebt. Vandaar ook dat de 40D nog heel populair blijft. De markt voor de 500 is wel wat anders dan voor de 50D. Ze zitten een segment lager,dus lagere prijs, en men zou eigenlijk niet mogen verwachten dat die kopers over perfect glas beschikken, want die hadden waarschijnlijk al geupgraded, of gaan dat toch doen.
                De redenering rammelt nog altijd even hard ..

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 500D

                  Ik was van plan om deze zomer de 450D te kopen, maar aangezien de release van de 500D eraan zit te komen zal ik maar wachten op de nieuwe zeker.
                  Zou die er voor de zomer al zijn???
                  Zoja, hoeveel zou da beestje dan gaan kosten.
                  Hopelijk niet veel meer dan wat de 450d nu kost, want dat zit netjes binnen mijn budget.
                  Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS 500D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
                    Ik was van plan om deze zomer de 450D te kopen, maar aangezien de release van de 500D eraan zit te komen zal ik maar wachten op de nieuwe zeker.
                    Zou die er voor de zomer al zijn???
                    Zoja, hoeveel zou da beestje dan gaan kosten.
                    Hopelijk niet veel meer dan wat de 450d nu kost, want dat zit netjes binnen mijn budget.
                    Je zult waarschijnlijk meer megapixels krijgen, een beter schermpje, misschien een
                    verbeterde AF, waarschijnlijk zul je er zelfs een filmpje mee kunnen schieten en nog
                    zo'n paar dingen links en rechts, maar daarvoor zal je natuurlijk ook iets meer dienen
                    te betalen. Voor wat hoort wat.
                    Bovendien zal de prijs van de 450D door deze nieuwkomer iets naar beneden gaan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS 500D

                      Bij deze: http://nl.canon.be/For_Home/Product_...500D/index.asp
                      En: http://www.dpreview.com/news/0903/09...noneos500d.asp
                      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EOS 500D

                        Ziet er goed uit als 2e camera.Nu nog wachten op de prijs.

                        Mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EOS 500D

                          De nieuwe compacte flitser 270EX:
                          Canon has also introduced the Speedlite 270EX entry-level flashgun, replacing the Speedlite 220EX with a smaller but more powerful unit. Unlike the 220EX, the new model features a 90 degrees tilting zoom head. It also offers a near-silent recycling in a time of just 3.9 seconds and a guide number of 27 meters. Powered by two AA batteries, this flashgun is compatible with all recent Canon cameras.

                          Lijkt mij ook heel handig op een G9/G10, op die toestellen is een 430EX en 580EX heel onhandig omdat er dan teveel gewicht bovenaan zit.
                          Maar ik zie geen AF-hulplicht, en dat is dan weer een minpunt. Die zal waarschijnlijk net zoals de ingebouwde flitsers van de Canon DSLR's zo'n serie flitsjes geven om scherp te kunnen stellen als er te weinig licht is.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EOS 500D

                            Canon zou elk jaar een DSLR in deze reeks uitbrengen.
                            Deze 500D is dus goed voor 1 jaar.

                            Merkwaardig is dat de 500D niet is aangekondigd op PMA.
                            Ik kan alleen veronderstellen dat Canon na de aankondiging nu ook onmiddleijk kan uitleveren.

                            En ook merkwaardig is hoeveel specs er toch altijd weer bekend zijn zelfs een maand voor de aankondiging.

                            Heeft iemand info over de Nikon D700x ?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EOS 500D

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Maar ik zie geen AF-hulplicht, en dat is dan weer een minpunt. Die zal waarschijnlijk net zoals de ingebouwde flitsers van de Canon DSLR's zo'n serie flitsjes geven om scherp te kunnen stellen als er te weinig licht is.
                              idd, ik zie ook maar weinig nut aan een flitser zonder assist-beam...
                              Mijn foto's
                              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                              Comment

                              Working...
                              X