Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 40D herstellen of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 40D herstellen of niet?

    Na ruim 122400 clicks klapt de spiegel niet meer op, de sluiter werkt wel nog. Ik vrees dat het een dure herstelling wordt, iemand enig idee waar je best terecht kan daarmee, Canon Service Center, ergens anders? De camera heeft buiten dit nauwelijks gebruikssporen en werkt perfect.

    Mvg,

    Geert Vdb

  • #2
    Re: Canon EOS 40D herstellen of niet?

    als de herstelling niet meer dan 100 euro ofzo kost, zou ik het nog durven overwegen.
    40d's gaan 2de hands momenteel rond de 250 euro over de toonbank

    techrepair is de hersteldienst van canon
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 40D herstellen of niet?

      Ik vrees dat gewoon het opsturen en vaststellen van de schade je al dicht bij die 100 Euro zal brengen. Zelfs indien je geholpen bent voor minder dan 100 euro blijft het nog altijd een goed (veel) gebruikt toestel waarbij ook andere onderdelen aan slijtage lijden.
      Misschien een reden om een ander (recenter?) toestel aan te schaffen, zelfs tweedehands...
      Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 40D herstellen of niet?

        Bij mij werd een paar maand terug het ganse binnenmechanisme (motor en zo) vervangen voor 235,-. 'k Heb lang getwijfeld of ik die reparatie zou laten uitvoeren, maar het verschil met een ander toestel (liefst wou ik dan een niveau hoger - 7D of 5D(ii)) bleef toch erg groot.
        Maarten
        Canon 40D + en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 40D herstellen of niet?

          Om u een idee te geven hoe het werkt via Konijnenberg naar TechRepair:
          Camera opsturen naar TechRepair of binnen doen bij Konijnenberg. Zij vragen 50 euro voor een schatting van de kosten. Indien je de reparatie laat uitvoeren, wordt die 50 euro in mindering gebracht. Als TechRepair je toestel mag houden, dan wordt de 50 euro terugbetaald.
          De reparatie duurde bij mijn toestel een 7-tal weken. De vervanging van het elektrisch circuit + reiniging kostte 237 euro. (maart 2012).
          Na meer dan 120.000 clicks voor een 40D zou ik een nieuw toestel overwegen. Voor 50 euro kan je altijd een voorstel laten doen natuurlijk.

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 40D herstellen of niet?

            OK, bedankt voor alle reacties, ik ben weer wat wijzer

            Geert

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 40D herstellen of niet?

              Hoeveel kliks mijn 40D heeft weet ik niet, maar zeker veel minder dan de hier genoemde, eerder een 25.000 kliks .
              Hij is van sep .2008 en is al eens in error 99 reparatie geweest na ongeveer 2.3 jaar
              En nu terug een error 99. je zou het vertrouwen in een canon verliezen, en als ik hier 237 € lees , dan zal het nu waarschijnlijk nog meer zijn, en voor hoelang is hij dan weer oké?
              Ben erg tevreden van de resultaten met de 40D, maar twijfel nu , repareren, of toch om een ander toestel, ja of niet aan te kopen.
              Het zou een crop moeten worden,(heb al een ff,) ideaal voor meer mm met de 100-400, dus bv de 60D, maar misschien ook alle lenzen weg, en dan een Nikon.. wat zie niet veel errors van dat merk.
              Klein kodakske

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 40D herstellen of niet?

                Als je 'error 99' leest is dat nogal veel in eenzelfde zin als '40D'. Dus ik denk dat vooral dat model ermee te maken heeft.

                Ben zelf al een aantal jaren (en toestellen) met Canon bezig en nog nooit een reparatie nodig gehad. Enig probleem dat ik ooit had is met een objectief..... van Tokina.
                Denk dat het overstappen naar een ander merk dus zinloos is als je (goede) canonobjectieven hebt. Bij verkoop tweedehands van je objectieven heb je ook altijd verlies.
                Een tweedehands 50D of 7D en je hebt een veel recenter toestel voor minder geld dan een behoorlijke basisset in een ander merk.
                Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 40D herstellen of niet?

                  Heb zelf ook een 40D en daarbij een Tamron 17-50 2.8.

                  Nog nooit last gehad van die befaamde error 99 en heeft me voor de tijd altijd goed geholpen. Nu ben ik overgestapt naar een 5D mark3, groot verschil dus.
                  Zelf probeer ik de 40D van de hand te doen, maar dit is toch niet makkelijk. Als ik dan lees dat ze hier voor 250 euro nog over de toonbank gaan.

                  Ik krijg ze zelf niet van de hand.

                  Hoe werkt dat eigenlijk met Konijnenberg ivm overname. Kan ik aan hen gewoon mijn toestel verkopen? En geven ze daar nog wel iets voor?
                  EMBLEMATA.BE
                  http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS 40D herstellen of niet?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
                    Hoe werkt dat eigenlijk met Konijnenberg ivm overname. Kan ik aan hen gewoon mijn toestel verkopen? En geven ze daar nog wel iets voor?
                    Ik denk dat je die deal had moeten maken toen je je nieuwe camera kocht. Nu zal je een laag bedrag krijgen, want zij moeten weer een hoop kosten gaan maken: controle, garantie, renteverleis enz..
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS 40D herstellen of niet?

                      Ik zou wel een lens willen aankopen of ander gerief.
                      EMBLEMATA.BE
                      http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EOS 40D herstellen of niet?

                        Als je 'error 99' leest is dat nogal veel in eenzelfde zin als '40D'. Dus ik denk dat vooral dat model ermee te maken heeft
                        Ik heb een 400D gehad, 50D, 7D, terug 40D bijgekocht en nu opnieuw een 50D, nooit enig probleem gehad met err 99.

                        Als ik dan lees dat ze hier voor 250 euro nog over de toonbank gaan
                        Dream on.
                        De 40D heb ik 3 jaar geleden tweedehands gekocht voor 300 en is nu weggegaan voor 175.
                        Had een fractie van de clicks van de jouwe, ik zou er geen kosten meer aan doen.
                        Last edited by palombian; 22 januari 2013, 20:38. Reden: beperken tot 40D

                        Comment

                        Working...
                        X