Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 16 1 2 3 4 5 11 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 400

Discussie: Canon Eos 40d

Lightbulb Canon Eos 40d

Ik ga juist op http://www.letsgodigital.org/nl/index.html kijken.
    En tot mijn grote verbazing zie ik 40D staan bij:"Latest Camera Specifications"
    Maar er staan nog wel geen gegevens op.
    http://www.letsgodigital.org/nl/came...1466/show.html
    Is hier iemand die er al meer van weet ?

Standaard Re: Canon Eos 40d

Sjah, die roddels zullen er altijd zijn, wat het wordt weten we nooit 100% op voorhand, maar een opvolger van de 30D zou niets abnormaal zijn.

Google weet dit al

Ik weet ook wel dat de geruchten molen al lang draaiende is.
    Maar dat zo'n website zo zou beginnen vindt ik toch raar.

Ik hoop wel dat ik de geruchten molen mag geloven over de prijs.
    Dat de opvolger van de 30D dus op de prijss zou uitkomen van de huidige 30D.

't Is geen vetten hé : "Resolutie 0.00 Mpixel"

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    't Is geen vetten hé : "Resolutie 0.00 Mpixel"
    Het gewicht is ook gene vetten.
    Gewicht 0g.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nivek Bekijk bericht
    Het gewicht is ook gene vetten.
    Gewicht 0g.
    nou ja, dan heb je geen statief meer nodig hé, tis er zo eentje die je kan laten zweven en een foto nemen op timer...
    5DmkIII en wat glas

Vinny
    Canon EOS 1000D, Canon 18-55 IS, Canon 55-200 II USM, Canon EF 50 mm 1.8 II

Heeft misschien alles te maken metr zoekmachines, als de pagina er nu al staat, zal die waarschijnlijk hoog op zoekpagina's staan als de camera er werkelijk is.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Je hoeft echt geen straffe analist te zijn om te voorspellen dat Canon in het voorjaar een 40D zal uitbrengen met een 10Mb sensor, DIGIC III processor en sensor cleaning aan de prijs van de 30D

Op de site van Canon in HongKong is er even een link verschenen naar de 40D...

Bron

edit: maar dit stond hier al vermeld...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Je hoeft echt geen straffe analist te zijn om te voorspellen dat Canon in het voorjaar een 40D zal uitbrengen met een 10Mb sensor, DIGIC III processor en sensor cleaning aan de prijs van de 30D

De vraag is dan of het een betere sensor zal hebben dan de 400D of dat de "lagere ruis" waar men zo lang over praat enkel door algoritmes wordt bewerkstelligd.

Dave

12. Standaard Re: Canon Eos 40d

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
    nou ja, dan heb je geen statief meer nodig hé, tis er zo eentje die je kan laten zweven en een foto nemen op timer...
    Da's ook geen waar, door de spiegelklap zal die rondtollen.
    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
    MySite - All your base are belong to us - What you say

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
    spectaculaire foto's verzekerd!
    5DmkIII en wat glas

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
    Daarvoor heb je toch Mirror Lock-Up .

Ik ben nog steeds tevreden over mijn 20D, als er een opvolger komt die duidelijk beter is, dan zou ik wel overwegen om die te kopen.

Niet voor wat meer pixels, een verbeterd dynamisch bereik en nog minder ruis in de hoge iso (en bij lange sluitertijden) zouden redenen kunnen zijn om het nieuwe model te kopen.
    Een 20D heeft op iso 800 ongeveer evenveel ruis als de 300D op iso 400, als ze nu misschien de 40D op iso 1600 even goed kunnen laten presteren als een 20D op iso 800, dan teken ik direkt de bestelbon (als de prijs niet te hoog is natuurlijk, anders had ik al lang een EOS 5D gekocht), maar dat is waarschijnlijk wat teveel gevraagd...

Omdat de 400D nu ook het AF-systeem van de 20D/30D gekregen heeft, zou er misschien in die richting ook nog verbeteringen kunnen zitten. Ze moeten toch een onderscheid kunnen maken tussen een instapmodel en een semi-professioneel fototoestel, en dat zal iets meer moeten zijn dan alleen maar een wat grotere en zwaardere body, en een paar knopjes extra .
    Een spatwaterdichte body lijkt mij ook handig.

Maar voor mij is het allemaal niet dringend, voorlopig kan ik nog voort met mijn twee jaar oude 20D . Als de 40D niet genoeg verbeteringen heeft ten opzichte van de 20D, dan wacht ik wel op het volgende model, en spaar ik weer wat geld uit .

Smile Re: Canon Eos 40d

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nivek Bekijk bericht
    Ik hoop wel dat ik de geruchten molen mag geloven over de prijs.
    Dat de opvolger van de 30D dus op de prijss zou uitkomen van de huidige 30D.
    Als dat waar is dan staat hij bovenaan m'n verlanglijstje! Nu alleen nog hopen dat hij met SDcards werkt en niet met die oudbollige Compact Flash platen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart Haeve Bekijk bericht
    Als dat waar is dan staat hij bovenaan m'n verlanglijstje! Nu alleen nog hopen dat hij met SDcards werkt en niet met die oudbollige Compact Flash platen.
    Laten we hopen.
    -SD kaartjes
    -Full frame
    -Spatwaterdicht zaols Black B@ndit zeg of hoopt.

Dus kort weg een verbeterde 5D.
    Die ze dan ook wel gaan vernieuwen.
    Dan mogen ze me in Turnhout ook weer verwachten.

- SD kaarten nee laat maar hoor. CF is immers nog steeds de beste op de markt want hoogste capaciteit en snelste. Ook een betere vormfactor als je het mij vraagt.

- FF kan niet want dan is het geen 30D opvolger maar een 5D opvolger. En dan moet je een ander topic openen.

Doe mij maar een 30D met betere sensor op vlak van hoge iso, Als het effe kan met meer mp en hoger dynamisch bereik. En natuurlijk nog betere af, eye control, dikkere buffer enz.

[QUOTE=Kevlar;1270384]- SD kaarten nee laat maar hoor. CF is immers nog steeds de beste op de markt want hoogste capaciteit en snelste. Ook een betere vormfactor als je het mij vraagt.

QUOTE]

Ik ben nu vanwege overstap d80-d200 van sd naar cf moeten teruggaan (ik noem het teruggaan, omdat ik toch merk dat op mijn pc, via de kaartlezer, de sd een stuk vlotter presteerde dan de cf die ik nu weer gebruik)
    bijvoorbeeld: in irfanview, kon ik op de kaart zelf, rustig browsen zonder merkbaar tijdsverlies, met de cf lukt dat veel minder goed.
    ik spreek over vergelijkbare files van 10 mpixel en ongeveer dezelfde mb's.
    sd kaart was een sandisk sd xtrem III en de compactflash is een cf transcend 120x.
    kaartlezer zit via 1 usb v2.0 op moederbord

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
    - SD kaarten nee laat maar hoor. CF is immers nog steeds de beste op de markt want hoogste capaciteit en snelste. Ook een betere vormfactor als je het mij vraagt.
    de nieuwste SD kaartjes (SDHC=SD high capacity) zitten aan 32GB en ik denk dat op lange termijn, nagenoeg alle geheugenkaartjes (behalve dan die mini kaartjes voor gsms enzo) zullen vervangen worden door de SDHC kaartjes
    5DmkIII en wat glas

Ik heb zelf ook liever geen SD-kaartjes, want dan moet ik er weer nieuwe kopen . Een Compact-Flash zou ook steviger en betrouwbaarder zijn dan een SD-kaartje.

Canon heeft trouwens de 400D ook nog voorzien van een CF-slot, dus denk ik dat ze in de vervanger van de 30D ook niet zullen beginnen met SD-kaartjes. Ze mogen natuurlijk ook de twee voorzien, dan is iedereen gelukkig.

Gisteren wisten ze me bij Grobet te vertellen dat er dit jaar geen 40D meer komt

Ik overweeg de aankoop van een canon 30D, maar ben benieuwd naar de prijzen(speculatie). Vandaag een 30D kopen, en morgen een 40D voor dezelfde prijs in de winkel zien liggen moet pijnlijk zijn...

Een tweedehands 20D durf ik niet overwegen, sinds vogelfotografen het unaniem eens zijn dat de 30D beter presteert voor vluchtfoto's (en spotmeting heeft). Maar een tweedehands 30D daarentegen, die zou ik zeer graag binnen halen (maar ook voor niet meer dan pakweg 800 euro - nieuw nu al 999 euro)
    Fotograaf uit winterslaap ;-)
    7DII, Canon EF 400/5.6, Zeiss ZE 35/f2, Canon EF 85/f1.8 en Canon EF 135/f2

[QUOTE=Rudy;1270390]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht

QUOTE]

Ik ben nu vanwege overstap d80-d200 van sd naar cf moeten teruggaan (ik noem het teruggaan, omdat ik toch merk dat op mijn pc, via de kaartlezer, de sd een stuk vlotter presteerde dan de cf die ik nu weer gebruik)
    bijvoorbeeld: in irfanview, kon ik op de kaart zelf, rustig browsen zonder merkbaar tijdsverlies, met de cf lukt dat veel minder goed.
    ik spreek over vergelijkbare files van 10 mpixel en ongeveer dezelfde mb's.
    sd kaart was een sandisk sd xtrem III en de compactflash is een cf transcend 120x.
    kaartlezer zit via 1 usb v2.0 op moederbord
    Da’s ook heel logisch hé Rudy, je vergelijkt Sandisk kaarten met Transcend’s… Ik heb zowel Sandisk ExtremeIII 2gB CF als Transcends 120X CF kaarten en ik verzeker je dat die Sandisk’s toch nog steeds een stuk sneller zijn! ( ze kosten dan ook een pak meer)
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Ik heb zelf ook liever geen SD-kaartjes, want dan moet ik er weer nieuwe kopen . Een Compact-Flash zou ook steviger en betrouwbaarder zijn dan een SD-kaartje.
    bij een CF kaartje kan je je pinnetjes(in je toestel) krom duwen of zelfs afbreken... bij sd kan dat niet gebeuren, dus lijkt sd mij dan betrouwbaarder
    5DmkIII en wat glas

Wij werken met CF in een industriele omgeving. Daar is het de enige vorm van flashkaartjes (buiten on-board flash dan) dat telt.

Dat van dat ombuigen is fel overdreven. Je kan een CF niet scheef in het slotje steken.

Bij SD zijn de contactjes bloot en kunnen ze verslijten, roesten of vuil geraken. Een SD is ook makkelijker te buigen, waardoor de chip kan breken.

Door de grotere formfactor heeft CF het meeste potentieel om grotere dichtheden te bekomen. Er is gewoon meer plaats voor chips. De SDHC standaard voorziet dan wel een maximale grootte van 32GB, maar er zijn (bij mijn weten) nog geen kaartjes te krijgen die dat halen. Een SSD van 32GB is zelfs nog niet betaalbaar.

In een CF type II slot past ook een MicroDrive, iets wat volgens mij nog altijd niet volledig afgeschreven is.

Een CF heeft ook een ATA controller ingebouwd (enfin, de goeie toch, want dat wordt ook al wel eens weggelaten) en kunnen gebruikt worden daar waar geen USB interface voorhanden is. De laatste versie CF standaard voorziet een interface die tot 40MB/s toelaat.

De snelheid van het inlezen heeft ook wel te maken met de kaartlezer. Mijn PDA had zowel CF als SD, en SD was ook sneller op dat toestel. Met mijn SanDisk kaartlezer zie ik geen verschil.

De snelste kaartlezer is nog altijd een CardBus kaartlezer die in je PCMCIA slot past. Die is sneller dan eender welke USB of FireWire kaartlezer. Als er iemand weet waar je hem kan kopen in Belgie geef dan maar een seintje.

Trouwens, wist je dat Sony dit jaar ook CF kaartjes onder eigen naam gaat uitbrengen? Ik denk niet dat CF dood is.

Daar waar plaats een probleem is zal SD wel gewonnen hebben. In een DSLR heb je plaats zat.

Dave

citaat:

'De snelste kaartlezer is nog altijd een CardBus kaartlezer die in je PCMCIA slot past. Die is sneller dan eender welke USB of FireWire kaartlezer. Als er iemand weet waar je hem kan kopen in Belgie geef dan maar een seintje.'

Wel even offtopic mss maar bij mij is die extreem traag en 't is nochtans een echte Sandisk lezer met Extreme III cards!

Iemand hiervoor een verklaring?

thanks!
    BD0680BE Flickr
    𝛂7RIV + FE 70-200mm f/4 G OSS + FE 24-105 f/4 G OSS + Sony HVL-F45RM + Manfrotto 190 Kit MK190XPRO4-BHQ2

Pagina 1 van 16 1 2 3 4 5 11 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten