Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 40d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Canon Eos 40d

    Oorspronkelijk geplaatst door Thomas4 Bekijk bericht
    Weet iemand of de 30D nog verder in prijs zal zakken met de komst van de 40D? Ik wil een 30D kopen (40D is te duur) maar ik zou niet willen dat als ik deze nu zou kopen dat de prijs binnen een maand fel gezakt is.
    Meestal zijn die na de introductie van een nieuw model nog een aantal maanden te koop door winkels die door hun stock nog heen moeten. Bij Konijn kan je nog altijd een 1DMkIIN kopen, bvb.

    Dave
    pixelpusher

    Comment


    • Re: Canon Eos 40d

      Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
      Meestal zijn die na de introductie van een nieuw model nog een aantal maanden te koop door winkels die door hun stock nog heen moeten. Bij Konijn kan je nog altijd een 1DMkIIN kopen, bvb.

      Dave
      Aan de huidige prijs? Nuja ik kan waarschijnlijk toch zo lang niet wachten om een 30D te kopen
      Panasonic G1

      Comment


      • Re: Canon Eos 40d

        Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
        Meestal zijn die na de introductie van een nieuw model nog een aantal maanden te koop door winkels die door hun stock nog heen moeten. Bij Konijn kan je nog altijd een 1DMkIIN kopen, bvb.

        Dave
        Die kan je daar niet meer krijgen denk ik hoor
        "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

        Comment


        • Re: Canon Eos 40d

          In de pdf van de 1DsIII staat ook een beschrijving van de nieuwe mogelijkheden van Canon DPP:

          Lens Aberration Correction Function
          Brightness Warning Display Function
          Additional Changes in DPP (Digital Photo Professional)
          Picture Style Editor

          Jan.

          Comment


          • Re: Canon Eos 40d

            Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
            Picture Style Editor

            Jan.
            The EOS 40D becomes the sixth Canon 'prosumer' digital SLR, a line which started back in 2000 with the EOS D30, and how far we've come. It's been eighteen months since the EOS 30D and although on the surface the 40D looks like a fairly subtle upgrade there's a lot that makes this an even better camera. Of course we expect a step up in megapixels, and so the 40D comes with a ten million pixel CMOS sensor with the same sort of dust reduction as the EOS 400D, an ultrasonic platform which shakes the low pass filter. Other improvements bring the EOS 40D closer into line with the EOS-1D series, these include a move to the same page-by-page menu system, both RAW and sRAW (2.5 MP), 14-bit A/D converter and 14-bit RAW, cross-type AF points for F5.6 or faster lenses, a larger and brighter viewfinder, interchangeable focusing screens, a larger LCD monitor (3.0") and faster continuous shooting (6.5 fps).

            Comment


            • Re: Canon Eos 40d

              Gewoon een misschien (domme) vraag, puur uit interesse:
              Wat is nu net het verschil tussen de 40D en de 400D
              Welke voordelen hebben ze tov. elkaar?
              Alvast bedankt
              --- Panasonic FZ 50---
              ---Canon Eos 450D---

              Comment


              • Re: Canon Eos 40d

                Oorspronkelijk geplaatst door pdspds Bekijk bericht
                Gewoon een misschien (domme) vraag, puur uit interesse:
                Wat is nu net het verschil tussen de 40D en de 400D
                Welke voordelen hebben ze tov. elkaar?
                Alvast bedankt
                http://www.dpreview.com/reviews/comp...os40d&show=all

                De 30D had nog een aantal minpunten in vergelijking met de 400D, maar het verschil tussen de 40D en de 400D is nu opnieuw groot.
                Het verschil in prijs ook.

                - AF.
                - Live view.
                - Fotos/sec.
                - Lcd.
                - Zoeker.
                - Ergonomie.

                Voor mij is het prijsverschil volledig verantwoord. Voor anderen dan weer niet.

                Jan.

                Comment


                • Re: Canon Eos 40d

                  Ik zie deze 40D wel zitten en zou hem graag al willen bestellen. Na wat rondzoeken zijn de 2 goedkoopste adressen in Belgie die ik gevonden heb :

                  - geheugenkaart.be : 1155 euro
                  - digicamshop.be : 1199 euro

                  Heeft iemand hem nog goedkoper tegengekomen ? En heeft iemand ervaring met deze internetshops ?

                  De reden waarom in de camere graag in België zou kopen is de 2 jaar garantie die hier nu verplicht is, in Nederlands heb je standaard nog maar 1 jaar dacht ik. Weet iemand hoe dat in Duitsland zit ? Is het daar ook nog 1 jaar ?

                  Bedankt,
                  Tim

                  Comment


                  • Re: Canon Eos 40d

                    Oorspronkelijk geplaatst door pdspds Bekijk bericht
                    Gewoon een misschien (domme) vraag, puur uit interesse:
                    Wat is nu net het verschil tussen de 40D en de 400D
                    Welke voordelen hebben ze tov. elkaar?
                    Alvast bedankt
                    Voordelen 400D: kleiner, lichter, goedkoper.

                    Voordelen 40D: groter, zwaarder, Sterkere bouw, betere beeldkwaliteit(nog niet bewezen natuurlijk maar daar mag je wel van uitgaan), betere AF(idem), meer FPS, betere handling, liveview, groter LCD, betere zoeker, meer custom instellingen, Wifi enz

                    Comment


                    • Re: Canon Eos 40d

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                      Voordelen 400D: kleiner, lichter, goedkoper.

                      Voordelen 40D: groter, zwaarder, Sterkere bouw, betere beeldkwaliteit(nog niet bewezen natuurlijk maar daar mag je wel van uitgaan), betere AF(idem), meer FPS, betere handling, liveview, groter LCD, betere zoeker, meer custom instellingen, Wifi enz

                      Idd, dat wordt wel eens over het hoofd gezien. Ook de 30D heeft een betere zoeker dan de 400D, die door zijn pentamirror ipv pentaprisma een stuk donkerder is.
                      pixelpusher

                      Comment


                      • Re: Canon Eos 40d

                        Oorspronkelijk geplaatst door Thomas4 Bekijk bericht
                        Weet iemand of de 30D nog verder in prijs zal zakken met de komst van de 40D? Ik wil een 30D kopen (40D is te duur) maar ik zou niet willen dat als ik deze nu zou kopen dat de prijs binnen een maand fel gezakt is.
                        Ik heb de prijs bij Konijn gezien op 't moment, en ik heb de indruk dat ze'm zo snel mogelijk willen dumpen. Hij is trouwens enkel nog als kit in voorraad, maar aan iets minder dan 900euro is dat echt wel een uitzonderlijk lage prijs.

                        Dave
                        pixelpusher

                        Comment


                        • Re: Canon Eos 40d

                          Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                          Idd, dat wordt wel eens over het hoofd gezien. Ook de 30D heeft een betere zoeker dan de 400D, die door zijn pentamirror ipv pentaprisma een stuk donkerder is.
                          En de zoeker van de 40D zou nu gelijk zijn aan de zoeker van de 1D... Als je dat wil geloven natuurlijk.

                          Op een bepaald moment is de 30D overal uitverkocht. En dan is het probleem of de prijs nog verder daalt gelijk opgelost.
                          Ik heb voor de 20D 1600 euro betaald.
                          Voor de 10D 2200 euro.
                          Voor de 5D 3000 euro.
                          Voor de 1DsIII...

                          800 euro voor een 30D is dus niet echt te duur.

                          Jan.

                          Comment


                          • Re: Canon Eos 40d

                            is een nieuw model zoals de 40D wel aan te raden direct te kopen van zodra hij te koop is of is het best te wachten na enkele productie processen zodat eventuele eerste fouten worden opgemerkt en gecorrigeerd OF is Canon ' ZO ' goed dat je er met vertrouwen mag vanuit gaan deze eertse serie aan te schaffen?

                            Stefan
                            Canon 5D Mark II _ 17-55mm 2,8 IS USM _ 100mm 2,8 macro _ 24-105mm 'L' IS _ 70-200mm 'L'

                            Comment


                            • Re: Canon Eos 40d

                              OF is Canon ' ZO ' goed dat je er met vertrouwen mag vanuit gaan deze eertse serie aan te schaffen?
                              Euhh, nope

                              Comment


                              • Re: Canon Eos 40d

                                Oorspronkelijk geplaatst door Stefan ON7STV Bekijk bericht
                                is een nieuw model zoals de 40D wel aan te raden direct te kopen van zodra hij te koop is of is het best te wachten na enkele productie processen zodat eventuele eerste fouten worden opgemerkt en gecorrigeerd OF is Canon ' ZO ' goed dat je er met vertrouwen mag vanuit gaan deze eertse serie aan te schaffen?

                                Stefan
                                tjah

                                oftewel ben je doorgewinterde early adopter oftewel ben je voorzichtige afwachtende klant.

                                trouwens, als je er in de loop van het productieproces blijkt dat er een hardwarematige fout in het toestel zit, wordt je foute toestel heus gerepareerd hoor.
                                pixelpusher

                                Comment

                                Working...
                                X