Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon EOS 400D

    Ik heb de 750D eens opgezocht en ziet er een leuke camera uit! Maar voor enkele honderden euro's meer heb je dan al de nikon D7200 en deze mag ik als ik de reviews mag geloven toch nog een stuk beter van kwaliteit.

    Comment


    • #17
      Re: Canon EOS 400D

      De Nikon D7200 is inderdaad een zeer goede camera deze heb ikzelf in combinatie met de Sigma 17-50mm 2.8f OS en de Tamron 70-300 VC.
      Prachtig set!
      Maar dan moet je ook weer inversteren in een goede lens wat is je budget eigenlijk...

      @Razzmatazz Dat is waar wat je zegt maar je neemt niet telkens foto's op diafragma 2.8f
      De Canon 400D heb ik zelf gehad ik weet wat ik zeg,toenertijd waren de foto's goed maar als ik die nu vergelijk met wat ik nu heb
      En ik heb ook de 450D gehad en dat vond ik dan weer wel een serieuze vooruitgang t.o.v. 400D.

      grtz

      Templar
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #18
        Re: Canon EOS 400D

        Het budget is +_ 1000€. De nikon d5500 is ook een optie denk ik

        Comment


        • #19
          Re: Canon EOS 400D

          Inderdaad de D5500 is zeer zeker ook goed!
          http://www.camerashop.be/product/552...ody-zwart.html en dan kun je deze lens kopen
          http://www.camerashop.be/product/953...hsm-nikon.html deze heb ikzelf een prachtige scherpe lens! Of deze
          http://www.camerashop.be/product/411...6-g-ed-vr.html Een goede kitlens maar in combinatie zit je er dan wel een
          paar 100 euro boven je budget!

          grtz

          Templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #20
            Re: Canon EOS 400D

            Super, heb nog wat verder opgezocht ook naar Bridge camera's. Nu is mijn vraag zijn deze camera's qua kwaliteit veel minder dan bv de nikon D5500 , want aangezien we de camera vooral nodig hebben op reis( landschappen en portret foto's) hebben we niet echt verschillende lenzen nodig. Bij onze vorige camera hebben we ook amper onze zoom lens gebruikt. Het voornaamste voor ons in dat de kwaliteit van de foto mooi is. Dus een camera met één goeie lens zou in principe wel genoeg zijn bestaan er zo Bridge camera's?

            Comment


            • #21
              Re: Canon EOS 400D

              Die bridge camera's hebben een kleinere sensor, de nieuwere modellen zullen wss in de buurt van je 400d zitten, niet verl beter...
              Een recentere camera met een veelzijdige kwalitatieve lens zal eerder je ding zijn, bvb canon 750d met een sigma 17-70 f2.8-f4, heb je met 1 lens een leuk bereik en qua budget ook ok

              Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #22
                Re: Canon EOS 400D

                Dan valt bridge sowieso af. Danku! Welke camera raden jullie aan de canon 750 d of de nikon D7200?

                Comment


                • #23
                  Re: Canon EOS 400D

                  D7200 is sowieso een stap hoger en eerder vergelijkbaar met een canon 70 of 80d, de canon 750d zal eerder vergelijkbaar zijn met de d5500
                  Vraag is heb je liever iets grotere body met weather sealing, veel knoppen om de menu's te vermijden
                  Of fotografeer je eerder zonder al te veel aanpassingen te doen
                  De d7200 en canon variant zullen meer toeters en bellen hebben uitt

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon EOS 400D

                    't Is voor vakantie herinneringen en dergelijke en men is niet geïnteresseerd in technische en praktische kanten van een camera ... dus waarom dan toch halsstarrig iemand aanraden om een dslr te kopen en al even fanatiek een bridge of andere camera af te raden ?

                    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


                    Dat is al wat je nodig hebt en nog veel meer op vakantie.

                    Maar er zijn natuurlijk alternatieven, ik wil gewoon zeggen : waarom in godsnaam altijd voor vakantiekiekjes iemand richting dslr sturen als die mens duidelijk toch niet verder wil gaan dan dat ?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon EOS 400D

                      bulke41 sorry maar een bridge zoals de Panasonic FZ 1000 of Sony RX 10 MIII met een 1' sensor geeft veeeeel betere beeldkwaliteit dan een Canon 400D ik heb deze zelf gehad en nu de FZ 1000...








                      Oordeel zelf maar

                      grtz

                      Templar
                      Last edited by Templar; 15 juli 2016, 22:55.
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon EOS 400D

                        Het is toch iemand die betere beeldkwaliteit wenst, heeft enkel geen zoomlens nodig (veronderstel dat hij hiermee tele bedoeld)
                        En als je die bridge tov een nikon d5500 met deftige lens zet zal je wel het verschil zien toch
                        Ben zeker geen tegenstander van bridge maar als je qua beeldkwaliteit hoog wil mikken zal je niet teveel mogen zakken in sensorgrootte

                        Ps ik zeg zeker niet dat je met die bridge toestellen geen erg knappe foto's kunt nemen, maar er zijn er die met een iphone ook knappe fotos kunnen maken...

                        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                        portfolio en workshops:
                        https://www.bennybulke.com/

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon EOS 400D

                          Je moet bridge toestellen met 1'sensor niet vergelijken met bridgetoestellen met megazoom van 1200 mm enz...Ik weet ook dat een D5500 beter is met een deftige lens met iets of wat zoom range maar dan zit je algauw aan dik 1000 euro en budget is max 800 voor de TS. wel dan heb ik liever een FZ 1000 van panasonic dan een D5500 met goedkoop objectief. Ze geven zelf aan dat het voor vakantie is. Maar je hebt zeker een punt.
                          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon EOS 400D

                            Het is dan toch de nikon D5500 geworden deze was in de plaatselijke fotowinkel in aanbieding :Nikon D5500 + 18-55 VRII + 55-200 VRII. We hebben er ook nog een polarisatie filter bij gekocht .Danku voor al jullie advies!
                            Last edited by Pauwke99; 16 juli 2016, 17:47.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon EOS 400D

                              Dan heb je een kit gekocht met zoomlens die je niet nodig had want lenzen wisselen had je liever niet en betere beeldkwaliteit was gewenst...
                              Je hebt je laten pakken door een dozenschuiver klinkt het

                              Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                              portfolio en workshops:
                              https://www.bennybulke.com/

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon EOS 400D

                                Ja en nu lekker op Automatische stand foto's nemen en telleurgesteld zijn van het resultaat. De D5500 is een goed toestel maar je kunt beter de basis leren zodat je er meer zal uithalen.
                                @bulke41 Een panasonic FZ 1000 geeft overdag dezelfde beeldkwaliteit als menig Dslr bij Low light iets meer ruis maar foto's tot 1600 iso perfect zonder ruis
                                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                                Comment

                                Working...
                                X