Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 2000D: problemen externe flitser omwille van het ontbreken x flitscontact

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 2000D: problemen externe flitser omwille van het ontbreken x flitscontact

    Ik heb een Canon EOS 2000D, zeer tevreden over het toestel. Tot ik een externe flitser wilde gebruiken. Dit lukt enkel met een flitser van het merk Canon zelf en niet met een flitster van een ander merk. Blijkbaar komt dit doordat het x flitscontact ontbreekt.

    Zijn er nog die dit toestel hebben, maar die ondertussen een oplossing gevonden hebben zodat er toch een externe flitser van een ander merk gebruikt kan worden?

  • #2
    Re: Canon EOS 2000D: problemen externe flitser omwille van het ontbreken x flitsconta

    Dit is een bekend gegeven.
    De enige voor de hand liggende reden is dat dit toestel zich situeert in de beginnersmarkt en het toestel dus wel wat opzettelijke tekortkomingen heeft zodat je al snel zou doorgroeien naar de hogere en duurdere modellen.
    Er zijn zo nog een paar "handicaps" zoals de sluitertijd dat beperkt is tot 1/4000 en de ISO dat niet lager kan dan 100. Daardoor kan je er geen lichtsterke lenzen op plaatsen en volopen gebruiken in volle zon. (Technisch passen die lenzen er wel op hoor maar je zal ze enkel kunnen gebruiken waar geen volle zon is.)
    Ergens logisch dat je op een zeer goedkoop instaptoestel geen professioneel accessoires moet gaan monteren. Ze zouden zichzelf in de voet schieten op hun duurdere toestellen.

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 2000D: problemen externe flitser omwille van het ontbreken x flitsconta

      Hoi,
      Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
      ...
      De enige voor de hand liggende reden is dat dit toestel zich situeert in de beginnersmarkt en het toestel dus wel wat opzettelijke tekortkomingen heeft zodat je al snel zou doorgroeien naar de hogere en duurdere modellen.
      Er zijn zo nog een paar "handicaps" zoals de sluitertijd dat beperkt is tot 1/4000 en de ISO dat niet lager kan dan 100. Daardoor kan je er geen lichtsterke lenzen op plaatsen en volopen gebruiken in volle zon. (Technisch passen die lenzen er wel op hoor maar je zal ze enkel kunnen gebruiken waar geen volle zon is.)
      ...
      Sorry om te schrijven, Xafke...
      Maar wat een waardeloze redenering geeft u hier weer.
      Beperkingen van een sluitertijd tot 1/4000?? ISO niet lager dan ISO 100??
      Als een toestel dán reeds te min is, is 90% tot 95% van de huidige toestellen te min...
      Dat er op een instapmodel geen "state of the art" instelmogelijkheden zijn, moet bekend zijn.
      Ik gebruik op mijn bijna prof FF camera ook geen F1,2 of F1,4 lens vol open in de volle zon met een overdaad aan licht.
      Ik kan naar een ISO 64. Daaronder is het geen echte ISO, maar softwarematig verkregen ISO's.

      Wat de vraag van de topicstarter betreft, zover ik effetjes heb kunnen zien, werken inderdaad alleen Canon EX flitsers op uw camera.
      Zoals beschreven in de handleiding. Bij twijfel, navraag doen bij een goede fotowinkel en uitproberen.

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 2000D: problemen externe flitser omwille van het ontbreken x flitsconta

        Enkele vragen om een duidelijker beeld te krijgen.
        Welke flitser wil je gebruiken?
        Los van de camera of in de hotshoe?
        Los met de ingebouwde flitser opgeklapt of niet?
        Wat wil je fotograferen?

        NB:Wat betreft die fel lichttoestanden:als je toch volledig open wilt fotograferen om geringe dof te krijgen,bestaat er nog zoiets als een ND-filter.

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 2000D: problemen externe flitser omwille van het ontbreken x flitsconta

          Oorspronkelijk geplaatst door Linsey D Bekijk bericht
          Ik heb een Canon EOS 2000D, zeer tevreden over het toestel. Tot ik een externe flitser wilde gebruiken. Dit lukt enkel met een flitser van het merk Canon zelf en niet met een flitster van een ander merk. Blijkbaar komt dit doordat het x flitscontact ontbreekt.

          Zijn er nog die dit toestel hebben, maar die ondertussen een oplossing gevonden hebben zodat er toch een externe flitser van een ander merk gebruikt kan worden?
          bij de EOS 2000D ontbreekt idd het x-sync contact (het dikke contactpunt centraal). Vreemd dat ze daarop besparen. Op die manier hoopt Canon waarschijnlijk om wat meer speedlights te verkopen ?
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 2000D: problemen externe flitser omwille van het ontbreken x flitsconta

            Na alles wat nader bekeken te hebben,kan ik alleen maar zeggen:CANON triestig.
            Een eventuele oplossing via een een slave met wat bewerking in flits en interne flits etc..ONMOGELIJK
            In de flitspresets is een manuele modus niet mogelijk.De enige wijze waarop ik via mijn 70D Vivitars 283 via kan aansturen.
            Had dat even getest op mijn 70D,en dat lukte.Kon manual flits activeren.Maar in een 2000D is dat blijkbaar niet mogelijk,alleen ETTL.In ETTL heb je een preflits,die je slave aanstuurt en je flash te snel laat afgaan.
            Iemand een ander idee?
            NB:sinds 1976 gebruik altijd Canon's.Maar als je dit nu zietuur commercieel.
            Antwoord hierop zal zijn:mensen die dit kopen,zijn verder niet geinteresserd in verdere mogelijkheden.Maar als je al iets liggen hebt,en door het niet aanwezig zijn van een stom contact,waarvoor de ruimte voorzien is,maar er niet wordt aangebracht,dan vind ik dit triestg.
            Wat kun je doen:Koop een 480 ex,kun je alleen de belichting aan passen,of een EX II,en dan heb je heb je al meer mogelijkheden.
            Wil je los werken van je body,een flashtrigger,maar let dan wel op met de contacten.

            Externe flitser bij Canon ,is een flitser die op je camera zet.
            Van je camera los bij mij EX II (430-580),los van de body,niet compatiebel of niet aangezet.

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 2000D: problemen externe flitser omwille van het ontbreken x flitsconta

              Wat een heisa, veel pro camera's hebben geen ingebouwde flits om een andere te sturen. (die zijn dan ook prul)
              Een externe flits die enkel een middencontact heeft is enkel bruikbaar in manueel (dan moet je met een flitsmeter gaan werken voor de lichtmeting).

              Elke merk camera kan enkel (automatisch) werken met merkeigen flitsen of merk compatibele flitsen.
              Koop dus een (thirt-party) flitser die campatibel is met jou merk (wordt steeds aangegeven).
              Wil je echt met die oude manuele flitsers werken koop dan een setje triggers, werkt veel beter dan gewoon optische slave.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment

              Working...
              X