Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS-1D Mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon EOS-1Ds Mark III

    Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
    persoonlijk had ik graag eens gehoord welke pro (!) blij
    is met de live-view feature op dit nieuwe vlaggeschip.
    mm
    Niet voor onze vorm van fotografie, maar journalisten staan te springen voor deze feature.
    Dan kunnen ze bij hun camera boven hun hoofd houden en toch zien wat ze gaan fotograferen.
    (denk hierbij aan grote samenscholingen van journalisten die in mekaars weg staan)
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #17
      Re: Canon EOS-1Ds Mark III

      De live-view is overigens alleen maar te gebruiken bij handmatig scherpstellen !!!

      Comment


      • #18
        Re: Canon EOS-1Ds Mark III

        Het gaat om lifeview, niet om een draaibaar schermpje. Als je je camera boven je hoofd houd en op het schermpje kijkt wat je fotografeert, dan zal er vooral lucht of plafond te zien zijn, denk ik.

        Comment


        • #19
          Re: Canon EOS-1Ds Mark III

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          Nu nog de elektronische viewfinder.
          wat zou daar nu zo goed aan zijn?
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #20
            Re: Canon EOS-1Ds Mark III

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Nu nog de elektronische viewfinder.
            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias
            wat zou daar nu zo goed aan zijn?

            Idd, wie zit er nu te wachten op een elektronische viewfinder

            Voor makro-werk zal de "Live View" wel van pas komen denk ik...

            Comment


            • #21
              Re: Canon EOS-1Ds Mark III

              Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01 Bekijk bericht
              Dit alleen al was duidelijk genoeg dacht ik om te weten dat het engelstalig is, dus als 't allemaal zo simpel is waarom zet je dan niet zelf de nederlandse vertaling erop ipv te zitten neuten over higlighten in het nederlands.

              mvg,
              Omdat er nu eenmaal een aantal mensen zijn die graag over alles en nog wat zeuren...

              Comment


              • #22
                Re: Canon EOS-1Ds Mark III

                Mooie maatstaf voor wat werkelijk kan .
                flickr

                Comment


                • #23
                  Re: Canon EOS-1Ds Mark III

                  Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                  Kun je niet gewoon posten in het nederlands?
                  Canon heeft de nieuwe digitale spiegelreflexcamera EOS-1D Mark III aan het publiek getoond. Het professionele fototoestel is met zijn mogelijkheid tot het schieten van tien beelden per seconde het snelste op de markt.

                  De 1D Mark III (pdf) kan deze snelheid met zijn volle resolutie van 10,1 megapixels aanhouden tot maximaal 30 foto's in raw- of 110 beelden in jpg-formaat. Het oude record van Canon stond op 8,5 beelden per seconde. Als kloppend hart heeft de camera een tweetal Digic 3-imageprocessors; het beeld wordt opgevangen door een APS-H cmos-sensor. De lichtgevoeligheid van deze sensor ligt tussen de iso 100 en iso 3200 gekalibreerd en iso 50 en iso 6400 ongekalibreerd.

                  Bij de meeste spiegelreflexcamera's met een enkele lens ontbreekt de mogelijkheid om met het op de achterkant gemonteerde lcd-paneel live het beeld uit te kaderen, omdat de fotograaf via een spiegel door de lens kijkt. De EOS-1D Mark III laat dit wel toe op zijn 3 inch grote scherm. Het is mogelijk de camera via usb 2.0 of met een draadloze module aan een pc of externe harde schijf te koppelen. Zo is live het opgevangen beeld te bekijken en kunnen foto's direct worden weggeschreven. Helaas kan 'live view' alleen gebruikt worden met handmatig scherpstellen, zodat vooral studiofotografen deze optie zullen gebruiken. Fotojournalisten en sportfotografen die leunen op autofocus vallen dus buiten de boot. Met een optionele afstandsbediening kunnen de basisinstellingen van de EOS worden bijgestuurd. Ook is voorzien in een koppeling voor een gps-module, zodat de exacte plaatsbepaling in de metadata van een foto kan worden weggeschreven.

                  Canon heeft een reeks bijpassende accessoires uitgebracht, zoals een nieuwe flitser, de eerder genoemde wifi-module, een securitykit en een verbeterde groothoeklens. De EOS-1D Mark III, die vanaf eind mei te koop is, zal in Japan omgerekend ongeveer 3150 euro gaan kosten. Het inmiddels 70-jarige Canon hoopt met het nieuwe topmodel zijn koppositie in de markt voor digitale spiegelreflexcamera's te consolideren.
                  Ik ben er klaar mee.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon EOS-1Ds Mark III

                    Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                    De live-view is overigens alleen maar te gebruiken bij handmatig scherpstellen !!!

                    waar lees je dat?
                    pixelpusher

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon EOS-1Ds Mark III

                      Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                      Wat gaat dit nieuw toestel kosten,
                      Volgens het artikel hetzelfde als de huidige 1D Mk II N

                      Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                      en nog belangrijker, gaat de 1D MKII N zakken in prijs?
                      Wat denk je Het is wel een kwestie van er nog op tijd bij zijn. Heel wat leveranciers hadden al een aankondiging verwacht en hebben de "oude" camera al niet meer ingekocht.

                      P.s. als ze alles waar maken ( en waarom niet ?) is dit wel een pracht beest van een camera
                      Groeten,

                      Albert Jan

                      Website AJH
                      lidnummer: BD0371NL

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon EOS-1Ds Mark III

                        Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                        Idd, wie zit er nu te wachten op een elektronische viewfinder

                        Voor makro-werk zal de "Live View" wel van pas komen denk ik...
                        Ah jongens, nog nooit mee gewerkt zeker?
                        Als ik zo een sony 828 gebruik, kan ik zelfs in de pikdonker nog zien, licht en kontrast kan automatisch aangepast worden, alle info kan veel beter getoond worden, en ga zo maar door!! Spiegel weg, rotgeluid en trillingen weg, en nog zoveel meer lekkers.
                        Natuurlijk zijn we zo ver nog niet, optisch is nog altijd beter en sneller, maar het is een wens hé. Je moet altijd vooruit kijken. Het gaat nu allemaal zo snel. Iso 6400 word al gemeengoed binnen 12 maand.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon EOS-1Ds Mark III

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                          Dat zal wel, wie wil die ouwe troep nog? Ik denk dat je nu zaakjes kan doen.
                          Ik anders graag
                          canon heeft geen TROEP.
                          If you love something,set it free! If it comes back to you,it is yours. If it does not,it was never meant to be!

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon EOS-1Ds Mark III

                            Dit is nog niks.
                            Op 1 april komt ook de digitale filmrol op de markt.
                            Dus je analoge toestel is weer in trek
                            Jos
                            www.picturelifestyle.nl

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon EOS-1Ds Mark III

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                              Ah jongens, nog nooit mee gewerkt zeker?
                              Als ik zo een sony 828 gebruik, kan ik zelfs in de pikdonker nog zien, licht en kontrast kan automatisch aangepast worden, alle info kan veel beter getoond worden, en ga zo maar door!! Spiegel weg, rotgeluid en trillingen weg, en nog zoveel meer lekkers.
                              Natuurlijk zijn we zo ver nog niet, optisch is nog altijd beter en sneller, maar het is een wens hé. Je moet altijd vooruit kijken. Het gaat nu allemaal zo snel. Iso 6400 word al gemeengoed binnen 12 maand.


                              Ik zou het niet beter kunnen zeggen,heb het hier ook al een tijdje eerder over gehad:
                              Een collega vam mij begint altijd te zagen dat hij het stom vind dat je mijn 350D de LCD niet als zoeker kan gebruiken. Want met zijn compactje gaat dat wel. Nu vind ik dat zelf geen probleem hoor, vind dat normaal bij spiegelreflex. Maar nu beweert hij dat alle grote merken dat nu wel zouden doen met hun camera's. Dus nu


                              Let op mijn woorden:Live preview wordt een trend onder alle medespelers,binnen geen 10 jaar hebben ze het allemaal en krijg je een DSLR die het niet heeft nog nauwelijks aan de straatstenen kwijt.Tussen haakjes:als Nikonian moet ik zeggen,die nieuwe MIII is echt een beauty,afwachten en hopen dat Nikon vroeg of laat toch met iets vergelijkbaars op de proppen komt...


                              Walter
                              D850

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon EOS-1Ds Mark III

                                Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                                waar lees je dat?
                                (dat liveview alleen maar met handmatige scherpstelling werkt)
                                In deze white paper van Canon zelf: klikkerdeklik, op pagina 24.

                                Comment

                                Working...
                                X