Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 1100 D ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 1100 D ??

    Beste kenners,


    Aangezien ik voor mijn werk binnenkort regelmatig een goed fototoestel zal moeten gebruiken ben ik genoodzaakt me één aan te schaffen.

    Ondertussen heb ik mijn oog laten vallen op de canon eos 1100D, op basis van prijs kwaliteit en enkele recensies online.

    Het toestel zal hoofdzakelijk dienen om zaken vanop afstand vast te leggen, hoe duidelijker hoe beter.

    Ik veronderstel dat het genoemde toestel voldoet, maar dat de lens van belang is. Kunnen jullie mij hierrond adviseren aub?

  • #2
    Re: Canon EOS 1100 D ??

    Oorspronkelijk geplaatst door tchillah Bekijk bericht
    Aangezien ik voor mijn werk binnenkort regelmatig een goed fototoestel zal moeten gebruiken ben ik genoodzaakt me één aan te schaffen.
    Is je werkgever genootzaakt er één aan te schaffen, ben je dat zelf: dan gaat dat met een 1100D maar een specifikere opgave van "zaken op afstand vastleggen"is dan wel noodzakelijk: welke zaken en welke afstand en welke dingen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 1100 D ??

      TS,
      Concreet gesteld: wat is de beeldhoek van de lens die je nodig hebt?
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 1100 D ??

        Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
        TS,
        Concreet gesteld: wat is de beeldhoek van de lens die je nodig hebt?
        Denk je dat iemand daar makkelijker een antwoord op geeft dan onderwerp grootte en afstand? Ik heb geen idee welke beeldhoek mijn objectieven hebben(behalve mijn fisheye), maar wel waar voor ik ze kan gebruiken.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 1100 D ??

          De 1100D is zeker geschikt; 't is een instapmodel, een "croptoestel" bovendien, maar die cropfactor gaat je alleen maar van dienst zijn als je "vanop afstand" spreekt.
          Een en ander zal afhangen van de (tele?)lens die je erbij gaat moeten kopen. De EF-s 55-250 IS b.v. is een interessante instapper qua prijs/kwaliteit. Tuurlijk is een objectief van de EF 70-200 L reeks beter. En als je nog meer mm nodig hebt, de 100-400...
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment

          Working...
          X