Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 70-200 4.0/ Sigma 70-200 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 70-200 4.0/ Sigma 70-200 2.8

    Nog steeds jullie hulp nodig bij het maken van een keuze tussen de Canon EF 70-200 4.0 en de Sigma 70-200 2.8.

    Klopt het dat ik op de Canon EF 70-200 4.0 geen converter kan gebruiken?? Als dit zo is dan zou de keus weer richting de Sigma gaan. Dit terwijl ik bijna ervan overtuigd was om de Canon EF 70-200 4.0 aan te schaffen.

    alvast bedankt maar weer voor jullie hulp.

    Patrick

  • #2
    Wat je zegt klopt maar half, een 1,4x converter werkt perfect op de f4, een 2x dan weer niet tenzij enkel op manual focus. Omdat je 2 stops verliest werkt een 2x wél met AF behoud op een f2,8 lens.
    Mark (300D)

    Comment


    • #3
      De f4 van Canon werkt in ieder geval uitstekend met een 1.4x TC. Op de Sigma kan je in principe een 2x TC gebruiken met behoud van AF, maar het is voor de beeldkwaliteit zeker niet aan te raden. Volgens mij kan er maar 1 ding je keuze bepalen: heb je f2.8 nodig of niet?

      De Canon f4 biedt trouwens nog het aangename voordeel van het scherpstellen op 1m20. Dat opent perspectieven voor bijna-macro foto's.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Bedant voor het converteruitleg heren.

        Pieter jouw vraag is de vraag die mij ook al een tijd bezig houd.

        Heb ik 2.8 nodig. Ik wil de lens voornamelijk gebruiken voor sport en concerten. (deze vraag als eens eerder op het forum gezet maar weinig bruikobare reactie op gehad. Daarnaast wil ik reportagewerk doen en natuurlijk foto's van de kinderen

        Ik heb nu een sigma 24-70 2.8 en die bevalt goed. Alleen is de scherpstelling traag.

        gegroet maar weer.


        patrick

        Comment


        • #5
          Koop maar een Sigma 70-200....

          check: http://users.pandora.be/gert.starckx

          Originally posted by pelzen
          Bedant voor het converteruitleg heren.

          Pieter jouw vraag is de vraag die mij ook al een tijd bezig houd.

          Heb ik 2.8 nodig. Ik wil de lens voornamelijk gebruiken voor sport en concerten. (deze vraag als eens eerder op het forum gezet maar weinig bruikobare reactie op gehad. Daarnaast wil ik reportagewerk doen en natuurlijk foto's van de kinderen

          Ik heb nu een sigma 24-70 2.8 en die bevalt goed. Alleen is de scherpstelling traag.

          gegroet maar weer.


          patrick

          Comment

          Working...
          X