Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 70-200 2.8 IS L USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 70-200 2.8 IS L USM

    Vraag me af of er iemand ervaringen heeft met dit objectief ; heb zonet de knoop doorgehakt en er eentje besteld ..

  • #2
    Ik heb de 70-200L 2.8. Dus zonder IS
    Het is een fantastische tele en zééér scherp.
    Met IS ( als je het nodig hebt ) kan enkel nog maar gemakkelijker in gebruik zijn.

    Jo(han)
    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

    Comment


    • #3
      Weer eens kosten gedaan, Noël..?

      Hopelijk heb je 'm vlug.
      When I'm not here, I'm out of focus.

      Pentax K10D en Pentax *ist D

      Comment


      • #4
        Ik heb zelf de 70-200 2.8 IS L nog maar een paar weken. De prestaties staan op dezelfde eenzame hoogte als hoe de lens er uitziet en hoe ze aanvoelt eenmaal je ze op je camera plaatst. In één woord indrukwekkend.

        Ik heb ze voor het eerst echt "in actie" genomen op de Proximus Diamond Games Tennis. Uit de hand op maximale focus afstand heb ik haarscherpe beelden kunnen schieten op 1/30s bij maximale opening.

        Deze lens wordt overal geprezen - en met reden - doch tot scha en schande heb ik ook het ene echte minpunt kunnen ondervinden; de AF-MF schakelaar staat dicht in de buurt van de zoomring en zonder het te te beseffen zit je vaak in Manual Focus mode. Als Kim Clijsters net op dat moment besluit het punt te pakken met een loeiharde smash... eindig je met een mooi onscherpe foto.

        Verder wordt je met deze lens keihard geconfronteerd met de regel dat de man achter de camera meestal de zwakke schakel is in het geheel.

        Alvast veel success met deze kanjer.

        DigiCam

        Comment


        • #5
          digcam, post zo eens een foto van een actieshot, ik wil die kwaliteit wel eens zien en wss werk je gelijk ook op hoge iso om de motion te stoppen ...

          Ikzelf heb onlangs een zaalvoetbalternooi opdracht voltooid op iso1600 met de 70-200 en was zeer tevreden over het Nikon resultaat, ik hoop van een poster ooit in die stijl eens een Canon voorbeeld te aanschouwen ...

          Comment


          • #6
            Phille, ik worstel momenteel met het opzetten van een website. Posts komen er wellicht dit weekend aan.

            Ik ben inderdaad op sommige momenten naar iso800 moeten gaan om boven de 1/250s uit te komen voor de echte action shots. Je krijgt dan bij de Canon 10D toch wel wat ruis, maar dit is met PS weg te werken.


            DigiCam

            Comment


            • #7
              Originally posted by Otto Focus
              Weer eens kosten gedaan, Noël..?

              Hopelijk heb je 'm vlug.
              Het zal ooit eens moeten stoppen maar ik weet nog niet wanneer
              Ben eigenlijk zinnens deze lens meer buiten te gebruiken maar eerst zal mijne tenniselleboog moeten gerepareerd worden vrees ik..

              Comment


              • #8
                Originally posted by DigiCam
                Ik heb zelf de 70-200 2.8 IS L nog maar een paar weken. De prestaties staan op dezelfde eenzame hoogte als hoe de lens er uitziet en hoe ze aanvoelt eenmaal je ze op je camera plaatst. In één woord indrukwekkend.

                Ik heb ze voor het eerst echt "in actie" genomen op de Proximus Diamond Games Tennis. Uit de hand op maximale focus afstand heb ik haarscherpe beelden kunnen schieten op 1/30s bij maximale opening.

                Deze lens wordt overal geprezen - en met reden - doch tot scha en schande heb ik ook het ene echte minpunt kunnen ondervinden; de AF-MF schakelaar staat dicht in de buurt van de zoomring en zonder het te te beseffen zit je vaak in Manual Focus mode. Als Kim Clijsters net op dat moment besluit het punt te pakken met een loeiharde smash... eindig je met een mooi onscherpe foto.

                Verder wordt je met deze lens keihard geconfronteerd met de regel dat de man achter de camera meestal de zwakke schakel is in het geheel.

                Alvast veel success met deze kanjer.


                Ik las net ergens dat je de mounting ring voor een statief niet kan verwijderen en dat vind ik ergens wel jammer. Dat schakelaartje is misschien met tape vast te zetten?

                Comment


                • #9
                  zonde toch, een stukje tape als lapmiddel op een 2000 euro kostende lens ... zou niet mogen, is een ontwikkelingsfoutje dat men over het hoofd heeft gezien ... wat natuurlijk niets afdoet aan het glas, maar ik neem aan dat je idd verveeld kan zitten met o.o.f. beelden en dan begint het toch door te wegen, is dit ook zo op andere modellen ?

                  Comment


                  • #10
                    Hallo Noël, ik heb de versie zonder IS en dat is pure kwaliteit hoor. De IS zal waarschijnlijk helpen, maar ik heb er eigelijk nooit behoefte aan gehad. IS is ook een zware verbruiker van de aanwezige energie in de Cam, het zou je aantal opnames per batterij zowat halveren hoorde ik zeggen.


                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • #11
                      Als je analoog schiet zou je beter geen IS versie kopen.

                      De 2.8 zonder IS geeft betere prestaties dan de IS op analoog. Enkel gezien op sharpness!
                      Als je digitaal schiet zou er geen belangrijk verschil zijn, vanwege de 'limitaties' van de huidige camera's.
                      Maar is dat ook nog zo met (nog) betere toestellen in de toekomst?

                      Mijn raad: koop geen IS versie als je ze niet nodig hebt.
                      En buiten dat zuipt dat beest uw batterijen leeg als zot.

                      Comment

                      Working...
                      X