Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon D50 of 550D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon D50 of 550D

    Hallo,


    Komende zomer wil ik graag sparen voor een digitale spiegelreflex. Nu gebruik ik nog steeds met veel plezier mijn Panasonic DMC-FZ20, maar die mag hopelijk binnekort met pensioen!
    Mijn droomcamera is de Nikon D300s, maar die valt buiten mijn budget. Daarom het ik gezocht en reeds twee camera's gevonden die mij sterk aanspreken en elkaar niet zo heel erg ontlopen wat prijs betreft: de Canon 50D
    en 550D.
    Nu twijfel ik sterk tussen deze twee. De 550D is recenter en heeft volgende voordelen:
    • HD videomodus
    • beter scherm
    • hogere resolutie
    • lichter


    De 50D daarentegen huist in een hogere rang van het Canongamma (betere bouwkwaliteit?), heeft een hogere fps (bijna dubbel), maar is ouder.
    Eventueel zou een tweedehandse Nikon D300 ook kunnen, maar toch geef ik de voorkeur aan nieuw. De D5000 heb ik geëlimineerd wegens net iets minder dan hogergenoemde (volgens dpreview.com).

    Ik wil het toestel niet specifiek voor één bepaald type fotografie gebruiken maar juist graag zo breed mogelijk inzetten. Voor de argumentatie mag de videofunctie weggelaten worden, die is niet heel relevant. Wie heeft praktijkervaring met beide toestellen en/of weet welk toestel de beste prijs/kwaliteitverhouding heeft?
    Last edited by den willem; 16 juni 2010, 20:17.
    Panasonic FZ20 - Nikon D300s
    Wonka Photography - Flickr

  • #2
    Re: Canon D50 of 550D

    je bedoelt de 50D zeker?

    Als de videofunctie niet vereist is , dan de 50D ( meer fps dus ideaal als ge actiefoto's wilt maken ) + is betere bouwkwaliteit.

    Comment


    • #3
      Re: Canon D50 of 550D

      Ja inderdaad de 50D! Dank je, heb het aangepast!
      Panasonic FZ20 - Nikon D300s
      Wonka Photography - Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Canon D50 of 550D

        Ga voor de 50D en koop hem in NL bij Foka ! ( zie die prijsverschillen met België !!! )

        Comment


        • #5
          Re: Canon D50 of 550D

          Vraag me beetje af welke info je mist in de oudere topics over zelfde onderwerp.

          De 550D overbrugt het gebied tussen instapcamera en professionele dslr. Aan de ene kant is het de perfecte ‘familie-dslr’ waarmee je ongeacht de omstandigheden een goede foto of video mee kunt maken, door de goede iso-prestaties en het hoge dynamisch bereik. Aan de andere kant zal de camera ook aanspreken bij (semi)pro’s. De beeldkwaliteit van zowel de foto’s als filmbeelden doen immers vrijwel niet onder voor de veel duurdere 7D. Daarbij behoud je volledige handmatige controle over alle instellingen. Bouwkwaliteit van de 50D is wel wel beter, maar heb je dit ten alle tijde nodig. prestatie van de 550D is toch weer stapje hoger dan de 50D zie meerdere grote review sites.

          Zou zeggen ga eens naar de winkel en houdt beide vast. Ik zou dan eerder gaan kijken naar de 7D

          Comment

          Working...
          X