Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon D300 -> welke lens voor grote zoom?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon D300 -> welke lens voor grote zoom?

    welke lenzen zou je nodig hebben voor de D300 om dezelfde macro/zoom te verkrijgen als de Sony F828?
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

  • #2
    De zoom van de Sony is 200 mm. Omdat je met een cropfactor zit bij de D300 van 1.6, heb je dus een lens nodig van 200/1.6 = 125

    Om die macrofunctionaliteit te bekomen kan je ofwel opteren voor een macrolens, ofwel voor tussenringen voor je standaard lens.
    http://www.vannecke.be
    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

    Comment


    • #3
      ik overweeg namelijk eventueel mijn f828 preorder te wijzigen in een D300 body met die lens. ik zou dan eventueel voor volgende set gaan :

      Canon EOS 300D + Canon EF-S 18-55mm f/3,5-5,6 (kit)
      1048€
      Canon EF 55-200mm f/4.5-5.6 II USM
      329€

      dit komt op een prijs die 108€ duurder zou zijn dan de F828+512mb memstick pro. cf kaartjes heb ik nog genoeg. ben ferm aan het twijfelen wat ik zou doen
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

      Comment


      • #4
        Met die lens zal je wel ietsjes minder breedhoek hebben dan met de sony, over de kwaliteit van de lens kan ik niet veel zeggen
        http://www.vannecke.be
        Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
        Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

        Comment


        • #5
          Ik zou zeker voor de DSLR kiezen, werkt gewoon veel vlotter, heeft een optische zoeker, wisseloptiek.
          Gewoon veel meer mogelijkheden.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Voor die 108 euro zou ik ook voor de 300D kiezen. Om je te overtuigen moet je maar eens een 10D/D60 in je handen nemen en enkele foto's mee nemen. Je zal direct verkocht zijn.
            http://www.vannecke.be
            Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
            Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

            Comment


            • #7
              heb alleen beetje schrik voor
              a) stof op die CCD, schijnt wel probleem te zijn met DSLRs
              b) instellingen en scherpstelling, ik ben (nog) geen goeie fotograaf en ken nog niet genoeg van AF settings ed. om steeds meteen 'juist' te zitten. is een 300D ook nog newbie-proof?
              c) ik heb ergens gezien dat er geen LCD preview is van hetgeen je wil fotograferen, klopt dit?

              welke nadelen kan ik verwachten met zo'n 300D tov een Point&Shoot (met pak manuele mogelijkheden) zoals de F828?
              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

              Comment


              • #8
                stof op die CCD, schijnt wel probleem te zijn met DSLRs
                b) instellingen en scherpstelling, ik ben (nog) geen goeie fotograaf en ken nog niet genoeg van AF settings ed. om steeds meteen 'juist' te zitten. is een 300D ook nog newbie-proof?
                c) ik heb ergens gezien dat er geen LCD preview is van hetgeen je wil fotograferen, klopt dit?
                dat stof is allemaal overroepen, met eens op te kuisen is het probleem direct van de baan, is echt maar een kleinigheidje hoor.

                AF-settings ? na even spelen met je nieuw toestel benje er zo uit,wijst zichzelf wel uit.

                je kan idd geen preview zien op je lcd scherm omdat je spiegle voor je ccd sensor zit, aan de andere kent kijk je weldoor de lens wat een heel aangenaam gevoel geeft (luxe)
                visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                Comment


                • #9
                  Moest ik mijn camera hebben, dan mag je gerust even hem testen. Jammer genoeg heb ik de mijne nog niet terug, misschien dat je een ander slachtoffer vind
                  http://www.vannecke.be
                  Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                  Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

                  Comment


                  • #10
                    zeker! iemand die in de buurt van Gent/Kortrijk/Oudenaarde woont en die DSLR heeft?
                    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                    Comment


                    • #11
                      Hey, in de US blijken ze alle gear te verhuren...Is dit hier ook mogelijk en zo ja bij wie? Dit zou een pak gemakkelijker zijn om lenzen te kiezen en zo...en zeker als je in de L reeks begint te zoeken

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by lapino
                        zeker! iemand die in de buurt van Gent/Kortrijk/Oudenaarde woont en die DSLR heeft?
                        Ik zit er tussenin lapino, namelijk Tielt.

                        Heb wel een D100, met enkele lenzen, waaronder een Tamron 90mm Macro...

                        Als je eens de "feel" van een DSLR wil, mag je me altijd een mailtje sturen hoor.

                        Groetjes
                        Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by lapino
                          heb alleen beetje schrik voor
                          a) stof op die CCD, schijnt wel probleem te zijn met DSLRs
                          b) instellingen en scherpstelling, ik ben (nog) geen goeie fotograaf en ken nog niet genoeg van AF settings ed. om steeds meteen 'juist' te zitten. is een 300D ook nog newbie-proof?
                          c) ik heb ergens gezien dat er geen LCD preview is van hetgeen je wil fotograferen, klopt dit?

                          welke nadelen kan ik verwachten met zo'n 300D tov een Point&Shoot (met pak manuele mogelijkheden) zoals de F828?
                          Punt a, is overroepen, en als je er al mee te maken krijgt, kan je het tenminste zelf verwijderen
                          punt b, de 300 is de meest tegen een p&s toestel aanliggend, zelfs de verscherping hebben ze default een trapje hoger gezet...
                          punt c is correct, maar wacht tot je door een echte zoeker kijkt, dan heb je een echte kijk op de wereld!!

                          Comment

                          Working...
                          X