Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon CCD-probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon CCD-probleem

    Dag allemaal,

    Een 5tal jaar geleden kocht ik me een Canon Ixus500, waarvan ik altijd zeer tevreden over ben geweest.
    Een goed jaar geleden begon hij echter afwijkingen te geven, eerst een paarse band aan de zijkant (zie foto 1)
    die knipte ik dan digitaal weg.

    maar sinds deze zomer gaat het van kwaad naar erger, eerst nam hij paarse vervormde foto's, maar na wat op en afzetten
    van het toestel lukte het nog wel, maar nu neemt hij alleen nog paarse vervormde foto's (zie foto 2)

    Na wat opzoekwerk lees ik dat dit probleem bij canon bekend is (iets met de CCD) en dat ze dit probleem gratis verhelpen op voorwaarde dat het bij een erkende canon-reparatiedienst gebeurd.

    Nu heb ik via de canon-site een adres gekregen in Nederland voor die reparatie en na een mailtje gestuurd te hebben kreeg ik het antwoord dat als het niet het gekende CCD-probleem was, we €37.5 onderzoekskosten zouden moeten betalen. Dan is er nog niet gesproken van reparatie laat staan transportkosten.


    Eerst, op basis van bijgevoegde foto's, is er iemand die weet of dit wel degelijk het gekende CCD-canonprobleem is? en ook, is er geen hersteldienst dichterbij voor mij? (Ik ben van Mol)
    Alvast bedankt!

    L.B.

    FOTO 1



    FOTO 2

  • #2
    Re: Canon CCD-probleem

    Ik woon in Nederland, maar vrienden van mij hadden hetzelfde probleem.
    Paarse foto's.
    Ze hebben die 37 euro betaald en het probleem is door Canon verholpen.
    De camera doet het weer prima en ze zijn heel blij, dat hij gerepareerd is.
    Groeten : Anne14

    http://www.fotosite-anne.net/wordpress

    Comment


    • #3
      Re: Canon CCD-probleem

      Dit heb ik gevonden
      Lijkt me hetzelfde als bij jouw, dus onder garantie.
      Hoor eens of je plaatselijke fotoboer zaken dient op te sturen naar canon. Misschien langs konijn gaan.
      Last edited by powerkiller; 24 januari 2010, 22:03.

      Comment


      • #4
        Re: Canon CCD-probleem

        Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
        Dit heb ik gevonden
        Lijkt me hetzelfde als bij jouw, dus onder garantie.
        Hoor eens of je plaatselijke fotoboer zaken dient op te sturen naar canon. Misschien langs konijn gaan.
        Idd. Heb ik ook gevonden dus volgens mij is het weldegelijk die CCD.

        punt is natuurlijk dat opsturen, nakijken, repareren (al dan niet onder garantie)
        geld kost, en hij is 5 jaar oud.

        Ik zal mij informeren in een plaatselijke fotozaak (Heb hem wel in Duitsland gekocht)
        en eens luisteren of het allemaal wel de moeite is.

        Bedankt.

        p.s. wat is dat konijn dat ik een bezoekje moet brengen een nieuwe vragen aan de paashaas kan ik mss wel doen

        Comment


        • #5
          Re: Canon CCD-probleem

          Oorspronkelijk geplaatst door lucky bastard Bekijk bericht
          p.s. wat is dat konijn dat ik een bezoekje moet brengen een nieuwe vragen aan de paashaas kan ik mss wel doen
          konijn = fotokonijnenberg in Turnhout ( een goed adresje om de paashaas in zijn oor te fluisteren )
          Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

          Comment


          • #6
            Re: Canon CCD-probleem

            Vorig jaar hetzelfde voorgehad met een Canon powershot s60 .(paarse rand en vervormde foto's)
            Bleek inderdaad een slechte CCD-sensor van SONY te zijn!
            Gemaild naar canon en ook dat nederlands adres gekregen .
            Binnengedaan en 6 weken later prima en gratis gerepareerd thuis toegestuurd gekregen !
            Last edited by the syndicate; 25 januari 2010, 08:53.

            Comment


            • #7
              Re: Canon CCD-probleem

              Allen

              Ik heb gisteren mijn camera teruggekregen en hij is gratis gerepareerd door techrepair. (op verzendingskosten na)

              Ik had een print van deze topic bij de verzending toegevoegd en mss heeft dat wel geholpen

              Dus bedankt iedereen voor de hulp!

              Comment


              • #8
                Re: Canon CCD-probleem


                in de US geen portkosten heen en terug ... hier gewoon afgeven in een winkel ... best degene waar je de camera gekocht hebt of eentje waar je al eens wat anders gekocht hebt ... kan je hem daar gaan ophalen x weken later ... heb in de zomer iemand getipt met een A75 ... woonde op een boogscheut van DSP Nederweert ... die heeft een nieuwe SX100 in de plaats gekregen ... tja ... dat kan dus ook ... op dat moment waren er waarschijnlijk geen chips van Sony beschikbaar

                Comment


                • #9
                  Re: Canon CCD-probleem

                  Oorspronkelijk geplaatst door lucky bastard Bekijk bericht
                  Allen

                  Ik heb gisteren mijn camera teruggekregen en hij is gratis gerepareerd door techrepair. (op verzendingskosten na)

                  Ik had een print van deze topic bij de verzending toegevoegd en mss heeft dat wel geholpen

                  Dus bedankt iedereen voor de hulp!
                  Goed zeg Hup hup, lekker weer fotograferen. Je bent net op tijd voor de kleurenpracht in het voorjaar

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon CCD-probleem

                    Ik had hetzelfde met mijn Pentax Optio 43WR. De Beukelaer heeft die gratis hersteld. Heb geen portokosten moeten betalen...
                    http://www.digifotofreak.nl

                    Comment

                    Working...
                    X