Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon bezitters - Welke flash gebruiken jullie !?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon bezitters - Welke flash gebruiken jullie !?

    Ik heb nog altijd geen flash, maar ga er me nu toch één aanschaffen.

    Mijn keuze is beperkt tot de 420EX en de 550EX.
    In eerste instantie wil ik hiermee de autofocus "kwaliteiten" van mijn D30 wat "opvijzelen".
    Ik zou ook de ST-E2 kunnen gebruiken (een "master" om slave units te triggeren), maar bedacht toen dat ik dannog een aparte flash dien te kopen.
    De 550 is merkelijk groter en duurder, maar naar het schijnt komt er ook wat "denkwerk" aan te pas, om hem te hanteren!?
    De 420 kan je volgens mij niet "tilten" (omhoog draaien), maar dat moet ik nog eens checken op het net.

    In tusentijd, voor diegenen die met één of beide flash-units werkt, graag jullie bevindingen.

    Dank

    Groetjes
    Lukathi
    Groetjes

    Lukathi

  • #2
    Originally posted by Lukathi
    De 420 kan je volgens mij niet "tilten" (omhoog draaien), maar dat moet ik nog eens checken op het net.
    Ik bezit zelf de 420 en die kan je naar boven richten, maar ook 90° naar links en rechts draaien!
    http://www.vannecke.be
    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

    Comment


    • #3
      Hallo Lukathi
      Ik heb hier de 550ex in gebruik
      Deze flash is inderdaad tamelijk groot maar ook krachtig.
      Veel instelmogelijkheden en horizontaal en vertikaal te draaien.
      Gemakkelijk in gebruik ? Neen zekers niet. Maar dit heeft niets met de flash te maken maar wel met het hele E-TTL flash gebeuren.

      Johan
      Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

      Comment


      • #4
        Ahaaa !!!!! Dank je Wunjo, dat is al goed nieuws !!!een goede zaak dat je hem "indirect" kan laten flitsen.

        Dank je Jo, ik moet me inderdaad eens verdiepen in het E-TTL-gebeuren.
        Ik ben een volslagen leek aangaande het gebruik van een flash.
        Ik vind het bvb nog altijd raar dat men soms flitst op een grote afstand (te groot volgens mij om nog als invulflits te kunnen fungeren), gedurende de dag. Een volgens mij "overbodige" zaak. Maar als je dan wat opzoekwerk verricht, zie je, dat je toch een behoorlijke afstand kan overbruggen, mits de juiste instellingen .

        Bedankt en verder commentaar is altijd welkom.

        Groetjes
        Lukathi
        Groetjes

        Lukathi

        Comment


        • #5
          Originally posted by Jo
          Hallo Lukathi
          Ik heb hier de 550ex in gebruik
          Deze flash is inderdaad tamelijk groot maar ook krachtig.
          Veel instelmogelijkheden en horizontaal en vertikaal te draaien.
          Gemakkelijk in gebruik ? Neen zekers niet. Maar dit heeft niets met de flash te maken maar wel met het hele E-TTL flash gebeuren.

          Johan
          Ja en indien jullie geld willen sparen , neem dan die van Sigma.
          Zet de Sigma en de Canon naast elkaar en gaan ze vervolgens demonteren en men doet een prachtige ontdekking. Maar psst niet verder vertellen hoor !
          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

          Comment


          • #6
            hallo otto , welke sigma kan je dan vergelijken met de 420
            is de kop ook draaibaar naar links en rechts
            en otto ,vertel eens verder over die ontdekking

            Comment


            • #7
              Laat me raden Otto ? enkel de "verpakking" is verschillend ?
              Heb snel even een "search" gedaan, het gaat hier zeker over de Sigma 430-ST ?
              How about compability met Canon camera's ?

              Bedankt

              Groetjes
              Lukathi
              Groetjes

              Lukathi

              Comment


              • #8
                Originally posted by Lukathi
                De 550 is merkelijk groter en duurder, maar naar het schijnt komt er ook wat "denkwerk" aan te pas, om hem te hanteren!?
                Als je het uiterste wil halen uit de 550EX moet je er wel wat leeswerk in de handleiding voor over hebben.

                Maar dat hoeft helemaal niet, zet die 550EX op de camera, zet de schakelaar aan en je kan perfect flashen in e-ttl zonder enig instelwerk.
                Dus ook geschikt voor lomperikken. (anders had ik hem niet gekocht)
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • #9
                  denk ook eens aan een metz 44AF-4
                  ik ben er tevreden over
                  is "net" even goedkoper dan orginele canon

                  Comment


                  • #10
                    ik gebruik de 550 EX graag, omdat je die point and shoot kan gebruiken, wil je het onderste uit de kan halen, dan moet je inderdaad wat nadenken, maar dat is met alle flitsers zo

                    verder is de kracht en de oplaadtijd fenomenaal, zelden kom je in de problemen

                    ik weet niet of de 420 ook zo'n uitklapbaar raampje bezit, normaliter bedoeld om het groothoekbereik te vergroten, maar ook bruikbaar om indirect te flitsen (je hebt dan geen plafond nodig), kan voor invulflits met catchlight zorgen (kan, want jet lukt niet altijd

                    Comment


                    • #11
                      Dank jullie voor de respons.
                      Helpt me alleen maar, om een "juiste" keuze te maken.

                      Bedankt

                      Groetjes
                      Lukathi
                      Groetjes

                      Lukathi

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Lukathi
                        Dank jullie voor de respons.
                        Helpt me alleen maar, om een "juiste" keuze te maken.

                        Bedankt

                        Groetjes
                        Lukathi
                        Als ie stuk is kun je hier de servicemanual downloaden
                        http://www.micro-tools.com/pdf/Canon/

                        Comment


                        • #13
                          Ik werk sinds kort met de Sigma EF 500 DG Super.
                          Zelfde specs als de 550EX van Canon, maar eveneens 'net' iets goedkoper.

                          Comment


                          • #14
                            Hoi,

                            gebruik de 420 EX al jaren naar volle tevredenheid i.c.m. de EOS 30.
                            Kan alle kanten opdraaien en is makkelijk in gebruik. Ik heb er wel standaard een omnibounce opzitten om het licht wat zachter te maken.

                            Hoe hij in combinatie is met een digitall SLR weet ik nog niet omdat ik mijn 10D gisteren pas besteld heb.

                            groet,

                            Patrick

                            Comment


                            • #15
                              Hier: http://www.photozone.de/2Equipment/canonflash.htm vind je wat meer flashes voor Canon toestellen.
                              Canon EOS 5D, Canon EOS 30V Date, Chinon CE4, wat flitslicht en wat buizen met glas

                              Comment

                              Working...
                              X