Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Canon] Beste goedkope oudere APS-C ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Canon] Beste goedkope oudere APS-C ?

    Hallo BD'ers,

    Ik zou graag een goedkope Canon crop camera aanschaffen om meer zoom te hebben. Het gaat om een sporadische uitstap naar dierentuin of natuur, 2 à 3 keer per jaar. Het mag dus echt niet veel kosten. Ik ben helaas niet meer mee met de nummering.
    Welke oudere Canon crop is een goede deal? Ik heb een tweedehands 70-300mm
    Mijn primair toestel is de 6D. Daarnaast heb ik nog een TZ200.

    Bedankt voor jullie input!
    Loes

  • #2
    Re: [Canon] Beste goedkope oudere APS-C ?

    6D gebruiken en zelf croppen. Veel goedkoper, en identiek resultaat.

    Comment


    • #3
      Re: [Canon] Beste goedkope oudere APS-C ?

      Hier misschien een bod op doen? [KLIK]
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: [Canon] Beste goedkope oudere APS-C ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Loesje Bekijk bericht
        e Canon crop camera aanschaffen om meer zoom te hebben.
        De zoom wordt bepaald door de lens en niet door de camera.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: [Canon] Beste goedkope oudere APS-C ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Hier misschien een bod op doen? [KLIK]
          Dat is weggegooid geld.
          15Mp en haar D6 20Mp
          Wat croppen bij de D6 en er zal niet veel verschil zijn buiten betere kwaliteit van de D6 veronderstel ik.

          --
          mlap.
          T.T.

          Comment


          • #6
            Re: [Canon] Beste goedkope oudere APS-C ?

            Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
            Dat is weggegooid geld.
            15Mp en haar D6 20Mp
            Wat croppen bij de D6 en er zal niet veel verschil zijn buiten betere kwaliteit van de D6 veronderstel ik.

            --
            mlap.
            T.T.
            Dat lijkt wel ongeveer zo te zijn.

            Volgens de metingen van deze meneer:

            https://www.traumflieger.de/reports/...ree::1064.html

            is de resolutie van de 6D 1,21 x beter en de ruis exact 1 stop
            voor AF en snelheid geeft hij 57 punten aan de 6D en 50 aan de 50D (geen van beide kan m.i. tegenwoordig mee voor vogels ed)

            Ik heb met de 50D mooie foto's gemaakt, als je hem voor enkele tientallen EUR kan krijgen waarom niet ?

            Comment


            • #7
              Re: [Canon] Beste goedkope oudere APS-C ?

              Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
              Dat is weggegooid geld.
              15Mp en haar D6 20Mp
              Wat croppen bij de D6 en er zal niet veel verschil zijn buiten betere kwaliteit van de D6 veronderstel ik.

              --
              mlap.
              T.T.
              Dan moet je haar vraag nog eens goed herlezen dan is een 50D precies wat bij haar vraag past!
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: [Canon] Beste goedkope oudere APS-C ?

                Goedkoopste: waarschijnlijk een 300D.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: [Canon] Beste goedkope oudere APS-C ?

                  Een van de beste crop toestellen in de zeer betaalbare range van Canon moet wel de 450D zijn. Deze was de eerste uit die reeks met een SD slot, groot scherm en uitstekende sensor.
                  Ik heb er zo nog eentje liggen en de camera doet het nog steeds prima. Omdat mijn grote camera wat zwaar uitgevallen is neem ik deze nog mee op locatiescouting.
                  Enkel het ISO bereik is beperkt. Met wat geluk kan je die camera vinden rond de 100 euro.

                  Batterijen ervoor kan je nog steeds vinden op ebay.

                  Comment


                  • #10
                    Re: [Canon] Beste goedkope oudere APS-C ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                    Een van de beste crop toestellen in de zeer betaalbare range van Canon moet wel de 450D zijn. Deze was de eerste uit die reeks met een SD slot, groot scherm en uitstekende sensor.
                    Ik heb er zo nog eentje liggen en de camera doet het nog steeds prima. Omdat mijn grote camera wat zwaar uitgevallen is neem ik deze nog mee op locatiescouting.
                    Enkel het ISO bereik is beperkt. Met wat geluk kan je die camera vinden rond de 100 euro.

                    Batterijen ervoor kan je nog steeds vinden op ebay.
                    De zoeker van de XXXD (en XXXXD) toestellen valt nogal tegen.
                    XXD's hebben een prismazoeker maar wegen uiteraard meer.

                    Comment


                    • #11
                      Re: [Canon] Beste goedkope oudere APS-C ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      De zoeker van de XXXD (en XXXXD) toestellen valt nogal tegen.
                      XXD's hebben een prismazoeker maar wegen uiteraard meer.
                      Maakt deel uit van het compromis natuurlijk. Voor die paar keer per jaar zou dat geen ramp mogen zijn.

                      Comment


                      • #12
                        Re: [Canon] Beste goedkope oudere APS-C ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        De zoeker van de XXXD (en XXXXD) toestellen valt nogal tegen.
                        XXD's hebben een prismazoeker maar wegen uiteraard meer.
                        We moeten dit toch wat nuanceren hoor.
                        Het klopt dat er in dat toestel een pentamirror zit maar al bij al gaat het om een verschil van minder helderheid van hooguit een paar %.
                        Ik heb zelf dat toestel naast mijn professioneel materiaal en merk het verschil niet.
                        Een puntje waar je wel gelijk in hebt is dat de zoeker van dit toestel (alle toestellen in die klasse) "maar" een dekking hebben van 98%. Dat maakt dat je bij compositie een iets ruimer kader op foto zal hebben dan wat je in de zoeker zag. Het gaat hier om een verschil van 2% aub.
                        In de praktijk merk je daar helemaal niets van. En als we dan de prijs en het doel mee in overweging nemen moeten we op dit soort dingen niet gaan muggeziften.
                        Het is geen F1 wedstrijd waarbij de piloot geen taartje extra mag eten om zo de race niet te verliezen.

                        De Canon 450D is een legendarisch top toestel in zijn klasse.

                        Een iets hoger geplaatst toestel dat ook bijzonder aantrekkelijk is, is de Canon 70D.
                        Zit al wat meer op naar specs (hoger iso, flipscreen, extra scherm, extra wieltje, meer focuspunten, hoger pixcount)
                        Die kan je nu ook vinden voor een prikje en is echt een top top top toestel ook.

                        Comment

                        Working...
                        X