Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon A80 of Nikon Coolpix 4300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon A80 of Nikon Coolpix 4300

    Hallo,nadat ik op jullie forum had rondgekeken wou ik me een Canon Powershot A8O aanschaffen.(kost bij de fotograaf 429 euro)
    Maar nu blijkt er een goede promotie te zijn bij de plaatselijke fotograaf voor de Nikon Coolpix 4300 nl. 349 (bij mediamarkt 429 euro)Dit is toch een verschil van 80 euro. Bij Canon zou ik dan nog een oplader voor de batterijen moeten bijkopen terwijl deze bij Nikon in de prijs zit.
    Ik ben dus nu serieus aan het twijfelen. De fotograaf verzekerde mij zelfs dat de Nikon iets beter is inzake batterij (klopt dit ?), maar dat er voor de rest niet veel verschil is tussen de twee toestellen.Qua fotokwaliteit en mogelijkheden zouden de twee toestellen te vergelijken zijn.
    Een leek zoals ik kan je echter vanalles wijsmaken.
    Klopt deze info of is de Canon misschien toch wel beter ? (mogelijkheden, kwaliteit foto's ...?)
    Kan iemand mij hier misschien wat nuttigs rond vertellen.

  • #2
    Ik denk dat deze 2 toestellen qua beeldkwaliteit ongeveer overeen komen. Ik ken ze niet, maar ik denk tevens dat de A80 meer instelmogelijkheden heeft.
    De A80 heeft wel een kantelbaar scherm, wat handig kan zijn bij macrofoto's (ik spreek uit ondervinding met mijn G3)
    De batterij kan je zowel als voor- of nadeel beschouwen: AA batterijen kan je op elke straathoek kopen. Dit is gemakkelijk wanneer je plots zonder power valt. Langs de andere kant is er de extra meerprijs voor goede heroplaadbare AA's van 2100 MaH.

    Het is een beetje afweging maken tussen je budget en wat je ermee wil doen. Nogmaals, ik ken de toestellen niet maar als je niet naar de prijs moet kijken zou ik voor een A80 gaan.

    Btw, die fotograaf is toevallig toch niet Bartok?
    Nikon D80
    18-200 VR
    www.circuitfotografie.be

    Comment


    • #3
      [quote]Originally posted by funem
      Langs de andere kant is er de extra meerprijs ??? voor goede heroplaadbare AA's van 2100 MaH.

      Morgen in den Aldi : 4 x AA 2000 mAh -> 3,99 euro
      En voor diegenen die zeggen " het zal weer wat zijn ! " ; ik gebruik die van 1800 mAh die ze vorige keer verkochten en die zijn evengoed als die van de gekende merken.

      Comment


      • #4
        Originally posted by -erik-
        Morgen in den Aldi : 4 x AA 2000 mAh -> 3,99 euro
        Oplaadbare? Want dan ga ik mij direct zo'n setje halen!
        Nikon D80
        18-200 VR
        www.circuitfotografie.be

        Comment


        • #5
          Originally posted by funem


          Btw, die fotograaf is toevallig toch niet Bartok?
          Inderdaad Bartok

          Comment


          • #6
            dit klinkt mss een zeer domme vraag, maar ik speel liever op zeker!
            die batterijen die ze morgen in den aldi verkopen zijn 2000mAh. Maar ik heb daar geen specifieke lader voor.
            wat ik nu wou vragen:
            is de lader die ik bij mn sony dsc-p72 gekregen heb daar ook geschikt voor? Die batterijen zijn 2100mAh. Ik heb de handleiding eens doorlopen en daar geraak je niet wijzer uit. Ze zeggen wel alleen de Sony batterijen te gebruiken... Maar ik "denk" dat je er andere batterijen ook mee kunt opladen?
            Iemand al ervaring mee, of speelt dat allemaal gene rol. ik wil mijn lader niet stuk helpen.

            greetz
            MiGR8

            Comment


            • #7
              Ik laad mijn 1800 Mah batterijen op in een gewone dagdagelijke lader. Het duurt dan wel 14 uur, maar zo vaak heb ik die pillen niet van doen. Ik denk dus wel dat het zal lukken. Als het een AA-lader is natuurlijk.

              Nu terug on-topic?
              Nikon D80
              18-200 VR
              www.circuitfotografie.be

              Comment

              Working...
              X