Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon A80 of Nikon 4300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon A80 of Nikon 4300


    Beste Belgium Digitallers,

    Vraagje aan een paar gebruikers van een van beide toestellen.
    Mijn zoon wordt stilaan oud genoeg voor een eigen fototoestel.
    We kunnen natuurlijk het goedkoopste aanschaffen of we geven nu iets meer uit voor een toestel waar hij een paar jaar mee verder kan.
    De keuze is vrij uitgebreid maar voorlopig dacht ik mij te concentreren op de A80 of de 4300. Ik vemoed dat de kwaliteit van de foto' niet ver uit elkaar loopt. De Nikon vind ik interessant omdat hij bijvoorbeeld dezelfde type batterij gebruikt als mijn toestel, de canon daarentegen heeft een draaibaar schermpje wat ik ook zeer op prijs stel. Misschien lukt het mij beter om aan de hand van jullie opmerkingen een keuze te maken ...

    Thanks,

    Dany.

  • #2
    Jaja was tevreden over de CP3700 of kost die meer dan die 4300 ?
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #3
      De 3700 is er wellicht familie van maar vormgeving, megapixels, lens zijn wel verschillend. Ik dacht dat er misschien gebruikers te vinden waren op BD die mij kunnen vertellen in hoeverre ze het toestel handig vinden, welke hun ervaring is betreffende kwaliteit (weinig reparaties liefst), batterijverbruik, autofocus, flits, enz ...
      Er zijn ook wel testen te vinden maar ik vind ervaringen van gebruikers minstens even belangrijk.

      Comment


      • #4
        Heb al twee jaar een CP 880 van Nikon (waarop de 4300 gebaseerd is). Schitterend toestel, erg handig, fantastische kwaliteit van de foto's. En dat is dus "maar" een 3 megapixel. Heb nu een D100, maar de 880 gaat zeker niet weg!
        Nikon, Apple & Epson

        Comment


        • #5
          Ik heb ook een 880 gehad, en ondertussen heb ik ook al spijt dat ik die verkocht heb. Nu ben ik terug op zoek naar een compact toestelletje om gemakkelijk overal mee naartoe te kunnen nemen. Ik twijfel nog tussen een A80 en een S400 Ixus (die is nog makkelijker mee te nemen).
          Een 300D is heel goed, maar soms is die toch te groot om mee te nemen, dus wil ik nog een extra fototoestel bijkopen.
          (Maar daarvoor moet ik eerst nog wat overuren doen .)
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Hi Black B@ndit,

            Zo kontent van Nikon maar nu eens een Canon proberen ?

            Comment


            • #7
              Hoe oud is je zoon eigenlijk, is eigenlijk bepalend voor de keuze........

              Comment


              • #8
                Hij wordt er 12. Ik had er dus graag eentje waar hij vlug mee aan de slag kan. Maar ik vind het uiteraard ook belangrijk wanneer zijn interesse groeit, dat hij ook beschikt over een aantal manuele instellingen om mee te experimenteren.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by DanyDC
                  Hi Black B@ndit,

                  Zo kontent van Nikon maar nu eens een Canon proberen ?
                  Toen ik die Nikon 880 kocht (2001), kwam die overal zowat het beste uit de tests. Daarom heb ik die gekocht.
                  De foto's waren altijd scherp, maar zelf vond ik dat de kleuren niet altijd juist waren. En dan kwam Canon met die 300D , en omdat ik vroeger altijd al een EOS 1000 gehad heb, was de overstap heel gemakkelijk. Nu zoek ik nog een compact toestelletje, en omdat ik aan die 880 ooit vrij grote kosten gehad heb om een klein tandwieltje te laten vervangen (1 maand nadat de garantie verlopen was ) gaat mijn keuze nu eerder naar Canon.
                  Het is gewoon mijn persoonlijke keuze, om hier maar niet terug die "oorlog" tussen Canon en Nikon-gebruikers aan te wakkeren.
                  Waarschijnlijk maakt het niet echt veel uit welk merk je koopt, want ze zullen elkaar wel waard zijn
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    He Black Bandit,

                    Ik was gewoon nieuwsgierig hoor en ik wil helemaal geen discussie nikon/canon. Ik wist uiteraard niks van die herstelling en ik begrijp nu waarom ge eerder een canon zult aanschaffen.
                    Toevallig heb ik nu zelf een nikon 5700 maar dat kon evengoed een G5 geweest zijn. Enne zelf vind ik die discussies soms ook overdreven.
                    Ik zie hier prachtige foto's van D100's maar 2 minuten nadien zit ik dan te watertanden voor een foto van een 10D.
                    Als ge dan ziet wat iemand als Vicky uit haar G5 tovert, dan is het wel duidelijk dat de fotograaf nog altijd minstens even belangrijk is als zijn/haar apparatuur.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by DanyDC
                      Hij wordt er 12. Ik had er dus graag eentje waar hij vlug mee aan de slag kan. Maar ik vind het uiteraard ook belangrijk wanneer zijn interesse groeit, dat hij ook beschikt over een aantal manuele instellingen om mee te experimenteren.

                      Canon A60 nieuw of een A40 2e hands als het goedkoper moet........

                      Comment

                      Working...
                      X