Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon A70 of A80 of Minolta S414 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon A70 of A80 of Minolta S414 ?

    Ik heb nog wat verder gezocht en nagevraagd en uiteindelijk blijkt de canon A70 en A80 er steeds net ietsje beter uit te komen gelijk de Nikon 3100 of 4300. (of vergis ik mij ?)

    Heeft iemand ervaring met de Minolta S414 ? Deze is maar even duur als de A70, maar heeft wel een 4x optische zoom en is een 4MP. Ik vraag mij dus af of dat dan een betere keuze is dan den A70 vanwege de 4MP tov 3MP voor ongeveer dezelfde prijs. Maar misschien is deze op ander gebied minder van kwaliteit ?

    Als de Minolta S414 niet beter blijkt te zijn dan de A70, dan moet ik alleen nog uitmaken of het de A70 of de A80 wordt. Het is toch een prijsverschil van 100 euro. Zou de A80 buiten het aantal pixels meer te bieden hebben dan de A70? Op het forum las ik zelfs dat A80 minder te bieden heeft in videofuncties.

    Hopelijk kunnen jullie mij raad geven.

  • #2
    Ga naar http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp en selecteer door je control toets in te houden de A70 en A80 en klik vervolgens op show.
    Nu zul je alle specificaties van deze twee camera's naast elkaar zien staan en misschien tot een besluit komen. Je kan er ook nog de minolta naast zetten...

    http://www.vannecke.be
    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

    Comment


    • #3
      Beide zijn hele goede digicams. De Minolta neemt mooiere foto's in meer verscheidene omstandigheden (lichtsterkere lens en lichtgevoeligere CCD (meer oppervlakte) en meer zoom).
      De Canon is dan meer wat intuïtiever in gebruik en de A80 heeft een uitklapbaar schermpje.
      ikzelf Casio QV-3500EX - mijn broer DMC-FZ2 (http://home.tiscali.be/krisentom/fz2/index.html)

      Comment


      • #4
        Met andere woorden geeft de Minolta even goede kwaliteitsfoto's als de A80, maar dan voor 100 euro minder ?
        Nu weet ik echt niet meer wat kiezen ...

        Naargelang ik op dit forum lees, zouden de camera's vooral in Duitsland, maar ook in Nederland goedkoper zijn. Via internet bestellen schrikt mij wat af voor de service achteraf. Maar weet iemand misschien een goede winkel in Zuid-Nederland ? Wij wonen in het Antwerpse tegen de nederlandse grens, dus ...

        Comment


        • #5
          Ik ben indertijd voor de G2 gegaan net omwille van die uitklapbare en kantelbare display, de A80 is de eerste van de A-reeks die dat heeft dacht ik, ik zou zeggen probeer het eens uit, ik ben vrij zeker dat dit je gaat bevallen, het laat je toe foto's te maken vanuit de meest onmogelijke hoeken en standpunten waar je anders nooit zou in slagen.
          Mark (300D)

          Comment


          • #6
            Originally posted by Maya

            Naargelang ik op dit forum lees, zouden de camera's vooral in Duitsland, maar ook in Nederland goedkoper zijn. Via internet bestellen schrikt mij wat af voor de service achteraf. Maar weet iemand misschien een goede winkel in Zuid-Nederland ? Wij wonen in het Antwerpse tegen de nederlandse grens, dus ...
            Ik kan zeker http://www.topfoto-online.de aanraden. Zeker qua service achterna. Heb de pech gehad om dit te ondervinden. Het voordeel is ook dat de zaakvoerder perfect nederlands spreekt, en de prijzen meestal bij de laagste zijn.
            A70 : 319€
            A80 : 384€


            http://www.vannecke.be
            Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
            Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

            Comment


            • #7
              De Minolta is zeker te verkiezen boven de A70 wegens de betere beeldkwaliteit, maar bij de A80 zou ik het niet 123 weten, dat ziet er wel aantrekkelijk uit en met de beeldkwaliteit schijnt itt de A70 niks mis te zijn , de 4x zoom en lichtsterke tele is weer een plus voor de Minolta (nadelen :lomp formaat en hoog stroomverbruik)

              Comment


              • #8
                ik ben zeer kontent van de a 80 heb die ook in duitsland gehaald bij topfoto het is mijn eerste digitaal fototoestel (en analoog nog alleen maar een klein toestelletje gehad een olympus trip) maarja zeer fijn toestel zeker dat schermpje als je het toestel op een klein statiefje plaats kan je gewoon het schermpje naarje toe draaien hier een paar foto's die gemaakt zijn door mij het zijn wel de eerste nog veel zoeken en spelen http://users.pandora.be/desitevanpe/

                Comment


                • #9
                  Naast het kantelbaar scherm is er nog een goede reden om de A80 over de A70 te kiezen: hij heeft een grotere CCD (zelfde als de G3: 1/1.8" of 7.2 x 5.3 mm ) dan de A70 (1/2.7" of 5.3 x 4.0 mm). Dit betekent dat hij, naast de het hoger aantal pixels ook GROTERE pixels heeft. Dit komt zeker de beeldkwaliteit, en met name het ruisgedrag ten goede!
                  De minolta heeft ook een 1/1.8" CCD, maar ik heb er voor de rest geen ervaring mee.

                  Groeten
                  Marcvc
                  http://marcvancanneyt.wordpress.com

                  Comment


                  • #10
                    hoi, zelf heb ik ook sedert enkele weken de a80 en ik ben er zeer tevree van (een aanrader!)
                    glasheldere foto's, veel instelmogelijkheden, handig lcd schermpje
                    het toestel is zuinig in gebruik, de batterijen gaan echt lang mee

                    ik poste al eerder enkele foto's, bij deze nogmaals de links, het zijn de eerste foto's die ik maakte, ik heb er ondertussen weer heel wat gemaakt doch ik moet is dringend gaan uploaden

                    foto 1

                    foto 2

                    foto 3

                    foto 4

                    foto 5

                    grt

                    ps: frits01, proper optrekske waar ge woont
                    = = = = = = = = = = = =
                    CANON PowerShot SX 130

                    Comment


                    • #11
                      Zonet nog enkele pics upped


                      deze foto is genomen hier 'n beetje verderop, enkel die diertjes fotograferen is niet zo handig met die draad, dus eventjes getest of die kantelbare LCD echt wel zo handig is als het lijkt, en ja, dat valt echt mee

                      beessie 1 - beessie 2 - beessie 3 en last but not least nog 2 beessies

                      de foto's zijn onbewerkt, op wat snijwerk na en ze zijn gemaakt in de auto-modus


                      grt



                      = = = = = = = = = = = =
                      CANON PowerShot SX 130

                      Comment


                      • #12
                        Bedankt voor de reacties en de voorbeeldfoto's. Ondertussen hebben we besloten om ook de A80 te kopen. Nu moeten we alleen nog kiezen waar. We twijfelen om naar Duitsland te rijden (topfoto)ofwel naar Nederland. Als je hem in Duitsland koopt, zit er dan een nederlandse handleiding bij ? Wat ons afschrikt is de garantie. Als er iets aan het toestel mis is en we moeten dan opnieuw naar Duitsland rijden ...
                        Weet er misschien iemand een goeie fotowinkel (met scherpe prijzen) in Bergen op zoom, Roosendaal of Breda of zo ?

                        Comment


                        • #13
                          in duitsland is er geen nederlandstalige handleiding bij, ik zelf heb mijn handleiding via canon belgie besteld voor 12 euro dan valt de prijs nog mee als je je toestel in duitsland hebt gekocht nederlandstalig toch wat makkelijker dan duitstalig ps de software is en blijft engelstalig

                          Comment


                          • #14
                            hoe heb jij die manual besteld?
                            Ik vind nergens die optie op de site. Heb je dit via een winkel gedaan of via een e-mail?

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Maya
                              Bedankt voor de reacties en de voorbeeldfoto's. Ondertussen hebben we besloten om ook de A80 te kopen. Nu moeten we alleen nog kiezen waar. We twijfelen om naar Duitsland te rijden (topfoto)ofwel naar Nederland. Als je hem in Duitsland koopt, zit er dan een nederlandse handleiding bij ? Wat ons afschrikt is de garantie. Als er iets aan het toestel mis is en we moeten dan opnieuw naar Duitsland rijden ...
                              Weet er misschien iemand een goeie fotowinkel (met scherpe prijzen) in Bergen op zoom, Roosendaal of Breda of zo ?
                              Zoals Frits01 zei, er zit idd geen nederlandstalige handleiding bij maar een paar maand geleden heeft iemand de handleiding in het nederlands hier gepost voor de canon A60/A70. ik weet niet of er veel verschil op zit met de A70 qua insellingen maar anders kan je deze handleiding afhalen en uitprinten. Dat is wat ik gedaan heb. (ben mijn A70 ook gaan halen bij top-foto). Als je de pdf's niet meer vindt of gewoon geen zin hebt om te zoeken zal'k ze wel effie op ne server zetten

                              Wat de garantie betreft: ik heb net dezelfde vraag gesteld aan de verkoper en je kan je toestel opsturen naar Duren OF::tromgeroffel:: Canon heeft een zetel in Diegem (bij Brussel) daar kan je je toestel ook naar sturen (of mss eventueel zelf gaan binnen brengen). Dus voor de garantie zou ik het zeker niet laten om naar Duren te rijden. (en je kan er altijd een leuke daguitstap van maken )

                              @Marcvc:
                              Ik was altijd van mening dat hoe kleiner de pixels waren hoe beter.
                              Dan is je beeld toch scherper? of ben ik hier totaal verkeerd?


                              Canon Powershot A70.

                              Comment

                              Working...
                              X