Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D of Canon 5DII houden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 7D of Canon 5DII houden

    Ik ben zinnens of mijn Canon 7D te verkopen en te vervangen door een 1D IV of mijn Canon 5D II te verkopen en te vervangen door een 5D III.

    De 7D zou ik weg doen voor zijn ruis en de 5D II om zijn trage AF.

    Wat het gebruik betreft doe ik zo wat alle soorten van fotografie van sport tot macro en van landschappen tot portretten zo wel binnen als buiten (landschappen natuurlijk niet binnen,hé ) en dat maakt de keuze juist zo moeilijk.

    De 7D heeft zijn pro's en cons maar de 5D II ook.

    Nu is mijn vraag eigenlijk.

    Kan de 5D III de 1D IV aan wat AF betreft ?

    Dat de 1 D IV tegen een spat water kan is voor mij zeker een pluspunt.
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

    https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

  • #2
    Re: Canon 7D of Canon 5DII houden

    Een 1D IV heb ik nooit gebruikt, maar de autofocus van de 5D MKIII is vergelijkbaar met die van de 1DX.
    Alleen als je de AF-tracking gebruikt waarbij de camera het onderwerp probeert te volgen over de verschillende AF-punten is de 5D MKIII minder goed dan de 1DX (daarvoor heeft de 1DX een extra processor).
    Voor de rest werkt de autofocus heel erg snel, en die is ook heel betrouwbaar.
    Vanmorgen heb ik met de 1DX zo'n 2300 foto's gemaakt van de mountainbiketocht (er waren 1350 deelnemers), en het percentage missers is bijzonder klein.
    Als er al een misser is, dan is het omdat ik te laat begin met scherpstellen (in het bos zie ik de mountainbikers niet altijd op tijd komen om te kunnen scherpstellen).
    Als ik dezelfde foto's met de 5D MKIII zou hebben gemaakt, dan had ik hetzelfde resultaat gehad.
    Maar de 1DX heeft een grotere accu (die stond nog op 46% na meer dan 2300 foto's), en de tweede ontspanknop is heel handig omdat ik bij zo'n foto's de camera heel veel in de "portretstand" gebruik (ik heb geen grip op de 5D MKIII).

    Een 5D MKIII kan ook wel wat regendruppeltjes verdragen, maar als het echt stevig begint te regenen dan heb ik toch meer vertrouwen in een 1D (met de juiste lenzen).
    Ik denk dat de autofocus van een 5D MKIII beter is dan die van een 1D MKIV (de AF van de 5D MKIII is in elk geval beter dan die van de 1D MKIII).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon 7D of Canon 5DII houden

      Bart, bedankt voor je uitgebreid antwoord

      'de autofocus van de 5D MKIII is vergelijkbaar met die van de 1DX.'

      Als ik dat zo lees zal ik mijn mening moeten herzien en toch maar voor de 5DIII gaan denk ik, en mijn 7D houden voor het tele en macrowerk en al de rest laten opknappen door de 5DIII
      Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

      https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

      Comment


      • #4
        Re: Canon 7D of Canon 5DII houden

        dat zou ook mijn keuze zijn, tenzij ik het budget voor een 1Dx zou kunnen vrijmaken natuurlijk.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 7D of Canon 5DII houden

          Wat betreft de autofocus zou ik niet twijfelen aan de 5DIII.
          Reeds een jaar in gebruik, en ben ben nog steeds op zoek naar een minpunt op dit fantastisch toestel.
          De 1DX is voor mijn hobby wat te duur.
          De 2de hands prijzen van de 1DIV zijn dikwijls van de orde 5DIII nieuw, en dat is er ook over.
          MVG. Hugo

          Comment


          • #6
            Re: Canon 7D of Canon 5DII houden

            Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
            De 2de hands prijzen van de 1DIV zijn dikwijls van de orde 5DIII nieuw, en dat is er ook over.
            en terecht; omdat dat nu eenmaal een zeer goede camera is en met cropfactor .

            Comment


            • #7
              Re: Canon 7D of Canon 5DII houden

              Oorspronkelijk geplaatst door tav Bekijk bericht
              en terecht; omdat dat nu eenmaal een zeer goede camera is en met cropfactor .
              Dat is nu juist wat mijn keuze zo moeilijk maakt,

              ik heb al een 1DII een 1DIIN en een 1DIII gehad en dat waren allemaal dijken van camera's en destijds had ik er een 40D (cropfaktor 1.6) en een 5D I (fullframe) bij en dus drie verschillende keuze's wat het brandpunt van elk van mijn lenzen betreft,dat was nog eens luxe !

              Toen greep ik bijna altijd naar mijn 1D vanwege de snelheid,waterdicht,robust en zwaar maar dat was dikwijls een voordeel bij mijn langere telelenzen (500mm F4) omdat dan het gewicht Camera - lens evenredig verdeeld was.

              Ondertussen is mijn keuze in onderwerpen veel uitgebreider geworden en is het niet enkel de snelheid meer die van primair belang is.

              De prijs van een Canon 5DIII ligt inderdaad niet zo ver meer van een nette tweedehands 1DIV en dat is wat mijn keuze ook beinvloed.
              Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

              https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

              Comment

              Working...
              X