Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7d II en Sigma 150-600 vervangen voor vogelfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 7d II en Sigma 150-600 vervangen voor vogelfotografie

    Door een stom accident, kan ik niet anders dan mijn Canon 7d met Sigma 150-600 vervangen. Nu lijkt het mij logisch om dan maar dezelfde lens te kopen en een 90d, aangezien de 7d niet meer verkrijgbaar is. Maar is dat effectief wel logisch of is een spiegelreflex echt van de markt aan het verdwijnen? Is puur om vogels te fotograferen, dus wil minstens hetzelfde bereik en snelheid. Budget max. 4.000 euro. Tips en advies heel welkom! Dankuwel
    Hilde

  • #2
    Re: Canon 7d II en Sigma 150-600 vervangen voor vogelfotografie

    Ik zie in het veld heel veel mensen vogels fotograferen met een Canon 7D en jouw lens of de 400mm lens. Ik fotografeer al jaren met diverse MFT camera’s van Olympus of Panasonic en de Olympus 300mm, Panasonic 100-400 en Olympus 100-400 mm (200-800 FF eq.) voor het fotograferen van vogels, vlinders,… Omdat de camera’s die ik had niet super zijn voor vogels in de vlucht heb ik ook gedurende een maand de canon7DII met de 400mm lens uitgeprobeerd. Ik vond dat dik tegenvallen in vergelijking met mijn MFT camera’s en lenzen. Véél zwaarder, minder ergonomisch en de beeldkwaliteit was zeker niet beter, wel integendeel, dan wat ik gewoon was. Daarbij, als je een systeemcamera gewoon bent en je stapt terug naar een spiegelreflex is dat ook wennen en een stapje terug. Enkel de autofocus voor vogels in de vlucht was met die Canon beter dan mijn Panasonic G9. Daarna heb ik de nieuwe Olympus OM-D E-M1MarkIII uitgetest. Die heeft een zeer goede autofocus waarbij ik zonder problemen bijvoorbeeld zwaluwen in de vlucht kan volgen.
    De ideale combinatie binnen jouw budget is volgens mij dus de Olympus OM-D E-M1MarkIII met de Olympus 100-400 of de Olympus 300 mm lens.