Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3
Weergegeven resultaten: 51 t/m 64 van 64

Standaard Re: Canon 7d II en Sigma 150-600 vervangen voor vogelfotografie

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    knip De 32mp APS-C sensor van Canon is zeer performant, ik hoop dat ze die eindelijk eens in een fatsoenlijke body inbouwen.
    Kom je dan niet uit bij de 90D of bedoel je een body met snellere/betere processor/AF-tracking ?

Over de M6 Mk II, ik was aardig verrast toen ik zag hoeveel lenzen er al zijn voor het M systeem, niet van Canon maar van 3de partijen, al zitten er daar voor mij ook wat "rare vogels" tussen (ligt puur aan mij hoor) zoals bijvoorbeeld die f/0.95
    En de (weliswaar beetje "rare"...) EVF doet het ook beter dan ik verwacht had, ben brildrager en is allemaal niet zo evident (soms), ik heb constant 2 brillen bij, om het toestel te bedienen heb ik de ene nodig, om in het veld te kijken een andere. Godzijdank zie ik de nodige info in de EVF mits wat bijstelling.

https://lesdeuxpiedsdehors.com/en/canon-ef-m-lens-list/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duivengek Bekijk bericht
    Van harte geluk gewenst met de aankoop, ik kijk al uit naar de eerste foto's.
    Ik ben zelf bijlange nog niet zover om zulke resultaten te boeken, maar ik kan wel heel erg genieten van jullie heel fraaie foto's.
    Bedankt!

Kom je dan niet uit bij de 90D of bedoel je een body met snellere/betere processor/AF-tracking ?

Over de M6 Mk II, ik was aardig verrast toen ik zag hoeveel lenzen er al zijn voor het M systeem, niet van Canon maar van 3de partijen, al zitten er daar voor mij ook wat "rare vogels" tussen (ligt puur aan mij hoor) zoals bijvoorbeeld die f/0.95
    En de (weliswaar beetje "rare"...) EVF doet het ook beter dan ik verwacht had, ben brildrager en is allemaal niet zo evident (soms), ik heb constant 2 brillen bij, om het toestel te bedienen heb ik de ene nodig, om in het veld te kijken een andere. Godzijdank zie ik de nodige info in de EVF mits wat bijstelling.

https://lesdeuxpiedsdehors.com/en/canon-ef-m-lens-list/
    Ik beschouw de 90D niet als een toestel met goede AF-tracking, de norm is nu toch R6/R5 en het kan niet anders of dat komt ook op andere toestellen.

Het M systeem is lang weggelachen geweest en nu beweert ongeveer iedereen dat Canon er gaat mee stoppen, maar het is m.i. qua prijs/kwaliteit zeer concurrentieel.
    Canon heeft maar 8 lenzen, waaronder een aantal kitlenzen. De 22 f:2 is goed, en de 11-22 en 32 f:1.4 zijn zeer goed, ook de 3 primes van Sigma. Al de rest zijn Chinese lenzen met manuele focus. Uiteraard werkt ook elke EF en EF-S lens zonder problemen.
    Ik heb daar al veel plezier van gehad en ben blij dat ik niet (veel) meer geld aan Fuji of Sony heb gegeven.

PS: een EVF heeft inderdaad het voordeel dat je de foto's kan herbekijken (en vergroten) in de zoeker, op mijn leeftijd lukt dat zonder bril niet op het LCD scherm, maar dat geldt voor elke mirrorless.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iedel Bekijk bericht
    Dankuwel. Ik zal dan nog eens neuzen bij Foto Robert.
    Aha, je bent van Kortrijk?
    Ik heb bij Robert zelf mijn eerste reflex gekocht, een Yashica TL electro X its begin 1970.
    In Kortrijk had je dan nog Verstraete als ik mij niet vergis en dan was er nog een in een zijstraat tegenover het stadshuis, naam vergeten.
    Maar Robert kwam mij zeer betrouwbaar over, goeie vent zulle.
    Ik ben van Menen en veel keus hadden we daar niet.
    Ben daar jaren klant geweest en steeds goed bediend geweest.
    Allee, veel suc6 en plezier met uw nieuw toestel.
    ‘De beste foto's zijn foto's die tastbaar, uitnodigend en echt aanvoelen’

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Aha, je bent van Kortrijk?
    Ik heb bij Robert zelf mijn eerste reflex gekocht, een Yashica TL electro X its begin 1970.
    In Kortrijk had je dan nog Verstraete als ik mij niet vergis en dan was er nog een in een zijstraat tegenover het stadshuis, naam vergeten.
    Maar Robert kwam mij zeer betrouwbaar over, goeie vent zulle.
    Ik ben van Menen en veel keus hadden we daar niet.
    Ben daar jaren klant geweest en steeds goed bediend geweest.
    Allee, veel suc6 en plezier met uw nieuw toestel.
    Ik woon in Meulebeke, niet zo ver van Kortrijk dus. Hier hebben wij helemaal niks, dus je kan niet klagen in Menen
    Het toestel is ondertussen toegekomen en de eerste testfoto's gemaakt. De snelheid is absoluut enorm, maar ik zal nog veel moeten leren!
    Bedankt!
    Hilde

Het toestel is ondertussen toegekomen en de eerste testfoto's gemaakt. De snelheid is absoluut enorm, maar ik zal nog veel moeten leren!
    Bedankt!
    proficiat met je keuze en veel succes
    Het beste toestel is nog steeds datgene dat jezelf het liefste gebruikt

grts
    Sieg
    Laatst gewijzigd door Sieg; 7 juni 2021 om 20:37 Reden: foutje verkeerd toestel bekeken
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Het instellen van de camera lijkt misschien ingewikkeld als je hem voor het eerst gebruikt. Vooral de beste instellingen voor vogels in de vlucht vond ik nogal onduidelijk in de handleiding. Ik heb veel info doorgenomen en uiteindelijk de tips gevolgd die beschreven staan in de linken. Onze camera's zijn min of meer ingesteld zoals Mathieu het aanleert en zo zijn de resultaten zeer goed.
    https://www.youtube.com/watch?v=LG0qExLTHP4
    https://mirrorlesscomparison.com/sto...-flight/#video
    Olympus OM-D E-M1 Mark III met lenzen Olympus 12-40mm f2.8 pro, 40-150mm f2.8 pro +1.4x converter, 60mm f2.8 macro, Olympus 300mm en Olympus 100-400mm.
    Onze waarnemingen met foto: http://waarnemingen.be/user/photos/94689

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    proficiat met je keuze en veel succes
    Het beste toestel is nog steeds datgene dat jezelf het liefste gebruikt

grts
    Sieg
    Bedankt Sieg!
    Het ligt alleszins al heel goed in de hand, da's een feit
    Hilde

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wike Bekijk bericht
    Het instellen van de camera lijkt misschien ingewikkeld als je hem voor het eerst gebruikt. Vooral de beste instellingen voor vogels in de vlucht vond ik nogal onduidelijk in de handleiding. Ik heb veel info doorgenomen en uiteindelijk de tips gevolgd die beschreven staan in de linken. Onze camera's zijn min of meer ingesteld zoals Mathieu het aanleert en zo zijn de resultaten zeer goed.
    https://www.youtube.com/watch?v=LG0qExLTHP4
    https://mirrorlesscomparison.com/sto...-flight/#video
    Bedankt hiervoor, Wike. Hopelijk vind ik ook eens iets gelijkaardigs in het Nederlands
    Hilde

Bedankt hiervoor, Wike. Hopelijk vind ik ook eens iets gelijkaardigs in het Nederlands
    In het Nederlands heb ik niet echt iets goed gevonden en mijn Engels is ook erbarmelijk. Gelukkig helpt Google translate me graag. Als je vragen hebt over bepaalde instellingen of wat dan ook i.v.m. de camera mag je een nieuw topic openen met titel "werking Olympus OM-D 1" of iets dergelijks en daar je vraag posten of me een persoonlijk bericht sturen. Niet dat ik alles weet over die camera hoor, maar als ik kan helpen doe ik het met plezier.
    Olympus OM-D E-M1 Mark III met lenzen Olympus 12-40mm f2.8 pro, 40-150mm f2.8 pro +1.4x converter, 60mm f2.8 macro, Olympus 300mm en Olympus 100-400mm.
    Onze waarnemingen met foto: http://waarnemingen.be/user/photos/94689

Ik beschouw de 90D niet als een toestel met goede AF-tracking, de norm is nu toch R6/R5 en het kan niet anders of dat komt ook op andere toestellen. Het M systeem is lang weggelachen geweest en nu beweert ongeveer iedereen dat Canon er gaat mee stoppen, maar het is m.i. qua prijs/kwaliteit zeer concurrentieel. Canon heeft maar 8 lenzen, waaronder een aantal kitlenzen. De 22 f:2 is goed, en de 11-22 en 32 f:1.4 zijn zeer goed, ook de 3 primes van Sigma. Al de rest zijn Chinese lenzen met manuele focus. Uiteraard werkt ook elke EF en EF-S lens zonder problemen. Ik heb daar al veel plezier van gehad en ben blij dat ik niet (veel) meer geld aan Fuji of Sony heb gegeven. PS: een EVF heeft inderdaad het voordeel dat je de foto's kan herbekijken (en vergroten) in de zoeker, op mijn leeftijd lukt dat zonder bril niet op het LCD scherm, maar dat geldt voor elke mirrorless.
    Op het risico off-topic te zijn.. sorry als dit zo is dan verwijder ik het wel...

Heb je ervaring met de EF-M 18-150 mm IS STM f3.5-6.3 ? Of de Tamron 18-200 mm f3.5-6.3 Di III VC ?

Ik twijfel tussen beide, het groter bereik is niet echt een issue voor mij (daar heb ik nog een paar EF lenzen voor met adaptor),
    blijft mogelijks een kwalitatief verschil ?
    Zou puur een allround lens zijn om overal mee te nemen op korte trips, in de stad, familiekiekjes, e.d., meestal bij mooi weer ook dus.

Heb al wat reviews gelezen maar daar geraak ik niet echt wijs uit, de meeste wijzen uiteindelijk op het groter bereik van de Tamron (ik geef grif toe dat dat mooi meegenomen zou zijn, maar voor mij niet beslissend).
    Kan natuurlijk best dat er maar heel weinig kwaliteitsverschil is (met kwaliteit bedoel ik ook stevigheid, lijkt me dat Canon iets beter scoort), fotografische hoogstandjes ben ik nog niet capabel genoeg voor geef ik grif toe

Op het risico off-topic te zijn.. sorry als dit zo is dan verwijder ik het wel...

Heb je ervaring met de EF-M 18-150 mm IS STM f3.5-6.3 ? Of de Tamron 18-200 mm f3.5-6.3 Di III VC ?

Ik twijfel tussen beide, het groter bereik is niet echt een issue voor mij (daar heb ik nog een paar EF lenzen voor met adaptor),
    blijft mogelijks een kwalitatief verschil ?
    Zou puur een allround lens zijn om overal mee te nemen op korte trips, in de stad, familiekiekjes, e.d., meestal bij mooi weer ook dus.

Heb al wat reviews gelezen maar daar geraak ik niet echt wijs uit, de meeste wijzen uiteindelijk op het groter bereik van de Tamron (ik geef grif toe dat dat mooi meegenomen zou zijn, maar voor mij niet beslissend).
    Kan natuurlijk best dat er maar heel weinig kwaliteitsverschil is (met kwaliteit bedoel ik ook stevigheid, lijkt me dat Canon iets beter scoort), fotografische hoogstandjes ben ik nog niet capabel genoeg voor geef ik grif toe
    Ik heb me nog laten leiden door het historisch vooroordeel tov superzooms en heb de EF-M 55-200 gekocht (in aanbieding, er was een moment dat ze die dingen aan de straatstenen niet kwijtraakten), maar achteraf gezien zou een 18-150 handiger geweest zijn. De 55-200 is veel beter dan wat erover verteld wordt en dat zal ook wel voor de 18-150 zo zijn, in elk geval is de prijs/kwaliteit zeer goed. Grootste nadeel is de geringe lichtsterkte alhoewel je wel iets hoger in de ISO mag gaan.
    De Tamron heeft ook goede kritieken en 200mm is toch handiger dan 150.

Hartelijk dank voor de feedback, erg gewaardeerd !

Proficiat, en veel plezier.

Je bedoelt de 150-400 f:4.5 PRO met ingebouwde 1.25X ?
    Als je die wil hebben, doen, je leeft maar één keer.

Alhoewel voor vogels een zoom niet zo belangrijk is, met de 300 PRO en extender kom je even ver voor een stuk minder geld.
    Hierbij enkele voorbeelden, ik vind trouwens dat op deze site zeer goede foto's te zien zijn dikwijls met redelijk democratisch materiaal:
    https://www.juzaphoto.com/recensione...zuiko_300_f4is
    Palombian, ik heb jouw raad opgevolgd en ben voor de 300 pro met extender gegaan. Iets boven budget, maar ben er nu al helemaal blij mee. Alleen nog eens vragen of ik mijn belastingsbrief dit jaar mag overslaan 🙃
    Laatst gewijzigd door iedel; 12 juni 2021 om 20:48

Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3

Soortgelijke discussies

1. aanschaf telelens natuur, vogelfotografie voor Canon.
    Door katie449 in forum Objectieven
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 22 april 2021, 09:50
  2. Canon 300 mm f2,8 II voor vogelfotografie ???????
    Door MacTap in forum Objectieven
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 8 juli 2015, 14:35
  3. Reacties: 3
    Laatste bericht: 10 augustus 2012, 09:06
  4. Canon 5d mark III voor vogelfotografie !
    Door frokkel in forum Camera's
    Reacties: 18
    Laatste bericht: 1 augustus 2012, 00:40
  5. canon 70-300 IS USM geschikt voor 'vogelfotografie'
    Door jimmeirte in forum Objectieven
    Reacties: 21
    Laatste bericht: 25 januari 2009, 15:16

Regels voor berichten