Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 6d of toch canon 7d mark 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 6d of toch canon 7d mark 2

    Hallo, ik ben veel bezig met concertfotografie en ook in culturele centra met weinig belichting. Ik ben aan het kijken voor een tweede camera maar geraak er maar niet aan uit als ik alles zowat een beetje lees. Een 6d is een FF maar volgens iemand compleet ongeschikt voor concertfotografie (veel te traag en kan de hoge iso niet aan), ik dacht nochtans dat een 6d net de hogere iso aankon met minder ruis. Een 7d mark 2 is een crop maar heeft wel nog een interne flitser. Ze hebben beiden een 20,2 M sensor. Wie heeft er ervaring of weet er mij meer van te vertellen. Aan de hand van welke camera het best is zou ik dan kijken om een lichtsterke lens EF of een EF-S (f2.8) bij te kopen. Ik heb momenteel al een EF 70-200 f2.8 IS versie 1.

  • #2
    Re: canon 6d of toch canon 7d mark 2

    Voor concertfotografie heb je geen camera nodig die 10 foto's per seconde kan maken.
    De hoge iso van de 6D is een heel stuk beter dan die van de 7D MKII, op dat punt is de 6D al zeker in het voordeel.
    Het grootste minpunt van de 6D is het autofocussysteem dat maar één cross-type AF punt heeft.
    Daardoor komt de autofocus heel snel in de problemen bij bewegende onderwerpen, vooral als er weinig licht is.
    Als je alleen maar het centrale AF-punt gebruikt, dan is de AF van de 6D ook geen probleem, maar ik kies liefst het juiste AF-punt voor elke foto die ik maak, en daarbij gebruik ik volgens mij het centrale AF-punt nog het minste...

    Een 7D kan je eventueel ook combineren met een Sigma 18-35 f1,8 Art + 50-100 f1,8 Art.
    Door die extra lichtsterkte (f1,8 voor de Sigma ten opzichte van f2,8 voor de lichtsterkste Canon zoomlenzen) kan de iso lager bij dezelfde lichtsterkte waardoor het voordeel van de 6D (betere hoge iso) al een stuk minder wordt.

    Voor concertfotografie heb ik nog nooit een flitser gebruikt, als de camera alleen daarvoor moet dienen, dan maakt het (voor mij toch) niets uit of er een flitser ingebouwd is of niet.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: canon 6d of toch canon 7d mark 2

      is de 5D MKIII geen optie?
      hoge ISO, goed autofocussysteem en 6 foto's per seconde. Dan hoef je volgens mij ook geen lens bij te kopen.

      Comment


      • #4
        Re: canon 6d of toch canon 7d mark 2

        De AF vd 6D is prima zolang je je houdt aan het middelste scherpstelpunt (-3EV tov -2EV voor de 5DIII). Ook voor actie zal die voldoen. De overige punten doen hun werk ook maar niet in donkere omstandigheden, dan kan die gaan hunten.

        En qua ruis zal die zeker beter doen dan een 7DII, ik schat een 1,5 stop voordeel.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: canon 6d of toch canon 7d mark 2

          ik heb ze beiden gehad,

          en als je vooral concerten / voorstellingen trekt, zal je beter af zijn met de 6d

          de 7dII blijft zeker achter bij hogere iso
          autofocus van de 6d is iets minder, maar zoals ook bart aanhaalt, gebruik je vooral het middelste punt, zal dit weinig problemen opleveren

          qua bouw is de 6d precies een speelgoedcamera, zo licht, en plastiekerig... maar als je de camera puur voor bovenstaande gebruikt, moet deze niet als een tank gebouwd zijn natuurlijk
          1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
          www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

          Comment


          • #6
            Re: canon 6d of toch canon 7d mark 2

            Waarom wil je eigenlijk een 2de camera ? Om niet van lens te moeten wisselen ? Als reserve ?

            Als je nu al een fullframe als primary hebt lijkt het me logischer om als 2de body ook een fullframe te nemen. Anders moet je altijd aanpassen aan de andere equivalente beeldhoek op een cropsensor, en het verschil in scherptediepte.
            Nikon shooter - Samyang fan

            Comment


            • #7
              Re: canon 6d of toch canon 7d mark 2

              Het is idd om niet te moeten wisselen van lens, dat ik kijk voor een tweede camera. Nu heb ik een 500 d en dat is ook een crop. De reden dat ik meer geneigd ben om voor een 7d mark 2 te gaan is de interne flitser, als mijn 500 d zou sneuvelen heb ik dan met de 7 d mark toch een toestel met een interne flits om nog iets anders te trekken dan enkel concert/voorstelling, maar dat gebeurt niet zoveel.

              Comment


              • #8
                Re: canon 6d of toch canon 7d mark 2

                Ik zelf ben geen fotograaf die vaak flitst. Maar kan je wel zeggen dat de interne flits van de Canon reeks niet opgewassen is tegen een losse 580 EX mark 1 en 2. Heb met beide losse flitsers gewerkt en moet zeggen die zijn wel iets krachtiger. Maar dit is ook niet meer dan logische.
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment

                Working...
                X