Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 650D crasht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 650D crasht

    Mijn nu bijna vier maanden oude Canon 650D is vorige week twee maal gecrasht. In Live View was ik wat aan de instellingen aan het wijzigen toen ik plots niets meer kon doen. Ook toen ik hem uit zette bleef hij gewoon aan. Enkel de batterij uitnemen kon de camera uitschakelen. De volgende dag in de avondschool fotografie deed het nog eens. De lens die er telkens opzat was de 18-135 STM van Canon.
    Op Youtube zag ik een filmpje van iemand die hetzelfde voor had.
    Zij er nog mensen die dit voorhadden? Heeft er iemand Canon hiervoor gecontacteerd, werd er gevolg aan gegeven? Het toestel moeten opsturen, werd het vervangen?

    Ik heb gekeken voor een firmware-update maar deze is er niet gekomen voor dit toestel.....

    Help!!

  • #2
    Re: Canon 650D crasht

    heb je een andere lens waarmee je kan testen?

    desnoods iemand in je omgeving aanspreken die ook een canon DSLR gebruikt.
    zo kan je zijn / haar lens testen op jouw toestel en omgekeerd.
    afhankelijk van wat de uitkomst daarvan is, geef je het desbetreffende onderdeel binnen in garantie
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Canon 650D crasht

      Ik heb nog de 40mm STM, maar deze eigenlijk nog maar 1x gebruikt. Een vriend van mij kocht op hetzelfde moment hetzelfde toestel met dezelfde lenzen, hij gebruikt hoofdzakelijk de 40 mm en constant live view, had nog geen crash tot nu toe. Sta versteld dat het de lens kan zijn, maar zal het opvolgen. alvast merci voor deze reactie.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 650D crasht

        Contacten reinigen van lens en body. Helpt niet => binnensturen. Laatste firmwareversie downloaden is ook aan te raden, want meestal zitten er fouten in de eerste batch camera's.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 650D crasht

          ik heb in de handleiding gelezen dat het toestel intern te warm kan worden bij langdurig gebruik van live view.Uitzetten en laten afkoelen is de remedie.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 650D crasht

            Nog garantie. Dan gelijk contact opnemen met de winkel/leverancier/Canon. Dit zou ik doen ;-)
            In de winkel kan men gelijk testen met andere accu, objectief etc

            Comment

            Working...
            X