Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 60D op komst???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 60D op komst???

    Op canonrumors is volgend bericht te lezen.

    The latest rumors to surface from the never-ending stream of sources over at Canon Rumors pegs the Canon 60D as somewhat of a turbocharged version of the Canon 50D. Here’s the latest potential spec list:

    15.1 megapixels
    ISO 100-25600
    7 fps
    Digic V
    Movie-mode: 1080p with 30 and 24fps
    built in GPS for geo-tagging
    only a SD-card slot (no CF)
    148×109×75mm and 738g
    Everything else, remains as-is from the current 50D. This spec-list is similar to what we’ve seen in previous Canon 60D / 7D rumors.

    Granted, those specs don’t make for much of a slouch DSLR. That 15.1 megapixel sensor has served well in the 50D and the Rebel T1i. I, for one, would certainly welcome another round of it with improved noise control - particularly after seeing how well the Rebel T1i performs at ISO 3200-6400. We sure don’t need any more pixels in these crop-sensor DSLRs until we get noise under control and perhaps some better glass to fully take advantage of the resolution.

    Blijkbaar een vroege update van de 50D.
    Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

  • #2
    Re: Canon 60D op komst???

    Bij Canon komen ze wel snel hoor.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

    Comment


    • #3
      Re: Canon 60D op komst???

      Zou ik niet al te veel van geloven

      Built in gps? in een XXD?

      Toch niet voor direct vrees ik.. :-)

      Comment


      • #4
        Re: Canon 60D op komst???

        Oorspronkelijk geplaatst door Jellen Bekijk bericht
        Zou ik niet al te veel van geloven

        Built in gps? in een XXD?

        Toch niet voor direct vrees ik.. :-)
        waarom niet ? je hebt het zelfs in compacts (nikon)
        Lijkt me wel handig op reis ...

        Comment


        • #5
          Re: Canon 60D op komst???

          Enkel SD kaartjes in een semi pro model ????

          mvg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Canon 60D op komst???

            Iemand enig idee wanneer de 70D eraan zit te komen?

            ... kan niet wachten
            « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

            Comment


            • #7
              Re: Canon 60D op komst???

              Als de 60D op de markt is dan duurt het nog een half jaartje voor de 70D er is lijkt mij.
              Ik vind het toch maar niks als het zo snel gaat, je hebt dan zo weer een oud toestel en het is mijn inziens alleen maar bedoeld om aan te zetten om weer een nieuwe te kopen.
              Mijn vorige Nikon body is nog een Nikon EL2 (nog als nieuw) dus zo nieuwsgezind ben ik niet, nu wil ik niet zeggen dat ik weer zo lang ga wachten hoor.
              Ik zit zelfs nu al te denken aan een opvolger van mijn D60 maar ik geraak er niet zo snel uit.
              Ik zou graag FF gaan maar of dat bij mijn vrouw (sponsor zal ik maar zeggen) gaat pakken betwijfel ik.
              Vooral de D700 en D5 mark II hebben mijn intresse (welke is de beste) maar zoals ik al laat horen zal het eerder een D300 of 50D gaan worden (is een D300 beter dan een 50D volgens jullie) objectieven is nog geen probleem omdat ik niet direkt waardevolle objectieven heb en daardoor ook nog altijd naar Canon zou kunnen gaan.
              Last edited by Sus; 12 juni 2009, 01:47.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

              Comment


              • #8
                Re: Canon 60D op komst???

                Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                Ik zou graag FF gaan maar of dat bij mijn vrouw (sponsor zal ik maar zeggen) gaat pakken betwijfel ik.
                lees nog een paar keer je eigen verhaal, dan moet je wel tot de conclusie komen dat je vrouw gelijk heeft.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 60D op komst???

                  Ik zou 't wel leuk vinden als de 60D er snel is.
                  Ik ga na de vakantie (hoera vakantiejob!) EINDELIJK mijn 350D updaten want 't wordt tijd. Ik ga een stapje hoger want op mijn analoge EOS 1 vind ik dat draaiwiel achteraan zo handig dat ik het op de 350D nog altijd mis. Altijd zo'n geknoei als je in M wil werken. (Plus, handiger formaat en ook gewoon betere beeldkwaliteit e.d.)

                  Maar film-functie zou ik dus echt wel leuk vinden. Ik heb het totaal niet nodig, maar het lijkt mij superleuk om te experimenteren. Dus, gogo! 60D!

                  Dat er daarna na een half jaar alweer een 70D is en ik dus weer "outdated" ben zou mij helemaal niks uitmaken. Ik vind het nu ook niet erg dat mijn 350D stilaan prehistorisch aan het worden is. Ik wil een update omdat de 350D te beperkt is geworden, niet omdat hij al "oud" is, want versleten is ie nog lang niet.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 60D op komst???

                    als Canon nu eens wat meer tijd zou steken in het updaten van hun lenzen in plaats van altijd maar met nieuwe body's te komen
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 60D op komst???

                      60D, 70D, canonrumors, oude wijvenpraat , zever in pakskes.... djeeses....

                      Op canonrumors staat er elke week een aankondiging van ne nieuwe Canon...als ge alles moet geloven...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 60D op komst???

                        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                        als Canon nu eens wat meer tijd zou steken in het updaten van hun lenzen in plaats van altijd maar met nieuwe body's te komen
                        Camerafabrikanten verdienen sneller geld met electronica dan met optiek

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 60D op komst???

                          Da zou nogal snel zijn he, een cyclus van 8-9 maand.
                          Vroeger was er een cyclus van 18 maand voor een nieuw model in de XXD of XXXD klasse.... Nu is dat nog maar een jaar (40D->50D en 450D->500D).
                          Dus normaal gezien zouden ze dat model ergens aug-sept moeten aankondigen.
                          Over de specs kan enkel gespeculeerd worden. Vrijwel zeker is dat het toestel een filmfunctie zal bevatten. Die GPS tracker zou mooi zijn.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 60D op komst???

                            Wat ik me al afgevraagd heb, binnen een paar jaar zal Canon in de knoei zitten met hun benamingen. Wat gaan ze bijvoorbeeld doen na de 90D? 100D is geen optie denk ik
                            Palmares: 400D - 70D - 6DII - R6 + Holy Trinity

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 60D op komst???

                              Oorspronkelijk geplaatst door mrdc Bekijk bericht
                              Wat ik me al afgevraagd heb, binnen een paar jaar zal Canon in de knoei zitten met hun benamingen. Wat gaan ze bijvoorbeeld doen na de 90D? 100D is geen optie denk ik
                              nikon zal er nog een pak sneller last van hebben na de D90, maar ik denk eigenlijk dat dat één van de fabrikant hun minste zorgen is
                              5DmkIII en wat glas

                              Comment

                              Working...
                              X