Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 3 van 7 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 7 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 75 van 172

Standaard Re: Canon 60D op komst???

Ik heb nog maar enkele maanden de 50D en het interesseert me zelfs niet wanneer of welk een model/of modellen zullen volgen. Mijn vorige reflex was een analoge Canon AE 1 program (voor de slechte verstaanders, aangekocht denk ik zo'n 20 à 25 jaar geleden, kan ook langer geleden zijn). Daarna wel een paar digitale compactjes, maar nu heb ik een goeie reflex body met een goeie lens en ik kan daar weer jaaaaaaaaaren mee vooruit.
    Wie kan mij bewijzen dat je met nieuwere/duurdere modellen betere foto's kan maken ? Op dit forum lees ik meestal dat het zelfs moeilijker wordt en soms een hele tijd duurt voor je het terug in de hand hebt !
    Fabrikanten spelen gewoon in op het feit dat je nu eenmaal mensen hebt die steeds het nieuwste, laatste speeltje willen ook al blijft de fotokwaliteit dezelfde. (mijn buur heeft een nieuwe XXXXX, dus......)
    Daarom zijn ze verplicht om van alles en nog wat om de haverklap een nieuw model op de markt te brengen.
    PUUR COMMERCE om het z'n Vlaams te zeggen.
    Maar ja, het is met alles zo : auto', GSM, GPS, mode ..... noem maar op, kan zo nog een paar lijntjes doorgaan.
    Tsja, het is altijd goed voor de fabrikant en slecht/minder goed voor de koper.
    En dan maar klagen dat het crisis is...... waar ? voor wie ?
    Veel koopgenot en groetjes.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Ik heb nog maar enkele maanden de 50D en het interesseert me zelfs niet wanneer of welk een model/of modellen zullen volgen. Mijn vorige reflex was een analoge Canon AE 1 program (voor de slechte verstaanders, aangekocht denk ik zo'n 20 à 25 jaar geleden, kan ook langer geleden zijn). Daarna wel een paar digitale compactjes, maar nu heb ik een goeie reflex body met een goeie lens en ik kan daar weer jaaaaaaaaaren mee vooruit.
    Wie kan mij bewijzen dat je met nieuwere/duurdere modellen betere foto's kan maken ? Op dit forum lees ik meestal dat het zelfs moeilijker wordt en soms een hele tijd duurt voor je het terug in de hand hebt !
    Fabrikanten spelen gewoon in op het feit dat je nu eenmaal mensen hebt die steeds het nieuwste, laatste speeltje willen ook al blijft de fotokwaliteit dezelfde. (mijn buur heeft een nieuwe XXXXX, dus......)
    Daarom zijn ze verplicht om van alles en nog wat om de haverklap een nieuw model op de markt te brengen.
    PUUR COMMERCE om het z'n Vlaams te zeggen.
    Maar ja, het is met alles zo : auto', GSM, GPS, mode ..... noem maar op, kan zo nog een paar lijntjes doorgaan.
    Tsja, het is altijd goed voor de fabrikant en slecht/minder goed voor de koper.
    En dan maar klagen dat het crisis is...... waar ? voor wie ?
    Veel koopgenot en groetjes.
    toch alles even in zijn perspectief plaatsen vooraleer ik als jaloerse buurman gecatalogeerd wordt

Ten eerste heeft mijn buurman naar mijn weten geen digitale spiegelreflex. Hij is een doorwinterde tuinman en ik hoop nooit een betere grasmachine te moete kopen want dat gaat me een hoop meer kosten.

Ten tweede voldoet mijn huidige E-520 prima, heeft twee goeie standaard kitlenzen en is een schitterend starterspakket mede door de uitgebreide gebruiksmogelijkheden voor een camera van die prijsklasse. Ook hier speelt de buurman geen enkele rol

Ten derde is de werkelijke reden van omschakeling dat ik voel dat ik fotografie als serieuze hobby ga uitoefenen. Zo ben ik op zoek naar een goeie macro lens. Op de tweedehandsmarkt loop je dan al snel tegen de beperkingen (lees schaarste) van Olympus (dat zich meer en meer orienteert op de compactmarkt). Canon en Nikon bieden me dan de meeste en voordeligste opties.

Ten vierde ; ik ben niet op zoek naar het laatste model : mijn vraag was wanneer de 60D uitkomt zodat ik de 50D voordelig kan aankopen

Zo, buurman uit de weg geruimd

groetjen
    dirk
    Het zijn de dwarsliggers die het spoor recht trekken

3. Standaard Re: Canon 60D op komst???

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zomers Bekijk bericht
    ik ben niet op zoek naar het laatste model : mijn vraag was wanneer de 60D uitkomt zodat ik de 50D voordelig kan aankopen
    Ik denk niet dat de 50D nog veel voordeliger gaat worden dan hij nu al is, als de prijs nog zou zakken zit hij onder die van de 550D, en dat zie ik niet direct gebeuren.
    Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    lees nog een paar keer je eigen verhaal, dan moet je wel tot de conclusie komen dat je vrouw gelijk heeft.
    grt,bouk.
    Vrouwen hebben altijd gelijk, ook als ze geen gelijk hebben.

Ik ben blij dat ik terug single ben, dan zaagt er niemand als ik heel de dag in Oude Landen of de Kuifeend zit.

Of op een concert meer foto's neem dan aandacht besteden aan haar.

Scott Kilby schreef in een van zijn beginnersboeken 'wij, de amateurs, kunnen enkel foto's nemen als we mogen van onze vrouw. Professionelen kunnen alle dagen oefenen'.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Hallo Quinck

twijfel tussen 550D en 50D prijzen liggen identiek
    heb momenteel E-520 maar ga overschakelen
    heb jij wat intelligente raad ?

grtz
    dirk
    Als de prijzen gelijk liggen, dat maar gelijk de 50D nemen.
    Tot sluitertijd, Dirk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Het wordt wel stilaan tijd om de 50D te vernieuwen
    1000-550-7-5-1series ... lijkt met kompleet ... het is nuttiger een opvolger onderaan uit te brengen en de prijs van de 7 te laten zakken ... onderaan is de concurrentie duidelijk beter gespecifiëerd en daar is nog groei ... bovenaan is het niet zo dringend, maar de 1DSIII is verouderd ... en uiteraard een nextgeneration systeem lanceren lijkt me ook tijd.

toch alles even in zijn perspectief plaatsen vooraleer ik als jaloerse buurman gecatalogeerd wordt

Ten eerste heeft mijn buurman naar mijn weten geen digitale spiegelreflex. Hij is een doorwinterde tuinman en ik hoop nooit een betere grasmachine te moete kopen want dat gaat me een hoop meer kosten.

Ten tweede voldoet mijn huidige E-520 prima, heeft twee goeie standaard kitlenzen en is een schitterend starterspakket mede door de uitgebreide gebruiksmogelijkheden voor een camera van die prijsklasse. Ook hier speelt de buurman geen enkele rol

Ten derde is de werkelijke reden van omschakeling dat ik voel dat ik fotografie als serieuze hobby ga uitoefenen. Zo ben ik op zoek naar een goeie macro lens. Op de tweedehandsmarkt loop je dan al snel tegen de beperkingen (lees schaarste) van Olympus (dat zich meer en meer orienteert op de compactmarkt). Canon en Nikon bieden me dan de meeste en voordeligste opties.

Ten vierde ; ik ben niet op zoek naar het laatste model : mijn vraag was wanneer de 60D uitkomt zodat ik de 50D voordelig kan aankopen

Zo, buurman uit de weg geruimd

groetjen
    dirk
    Ik doelde niet op jou, niet op iemand specifiek zelfs .....
    Het is gewoon iets dat heel veel voorkomt, ik zie het elke dag rondom mij en jij ziet het waarschijnlijk ook.
    Wielertoeristen kopen de laatste nieuwe Merckxfiets omdat ze denken en veel sneller mee te kunnen rijden . Vergeet het. Geef me de allerbeste auto ter wereld nog zal de Stig sneller rijden als mij .
    Je mag me gratis de duurste Canon reflex geven.... ik hou hem om hem te verkopen maar zeker niet om er zelf foto's mee te nemen. Dat bedoel ik, ik ga met de duurste geen betere foto's nemen als nu met m'n 50D. Mijn kennis is te beperkt.

PS Ik heb m'n 50D tweedehands gekocht voor 500 euro (er was ook een batt. grip bij en 4 batterijen). De grip heb ik terug verkocht voor 100 euro. Mijn in perfecte staat verkerende 50D (nieuwaankoop dec. 2008) heeft mij 400 euro gekost. Beetje uitkijken dus.

Groetjes en veel fotografeergenot gewenst.
    Laatst gewijzigd door Guest17; 13 juli 2010 om 15:01

Luister die prijsverschillen betekenen echt wel iets he, maak eens een kilometerke of een merckfiets of op een itekfiets ge zult het wel voelen. Net zoals die auto, een ferrari kost zoveel omwat het is en u geeft. Ge krijgt een versnellingsbak die omschakelt in 3/1000 van een seconde.

Het is gewoon fijn om goed materiaal te hebben, en dan maakt het niet uit als het is om te kunnen zeggen van "ik heb het beste" alhoewel er der tussen zitten die het alleen daarom doen.

http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/
    50D - Announced 26-Aug-08
    40D - Announced 20-Aug-07
    30D - Announced 21-Feb-06
    20D - Announced 19-Aug-04
    10D - Announced 27-Feb-03

...
    ik gok op een 60D ergens rond, euh, laat ons zeggen, 24 augustus ?

Hia.
    What if...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
    Luister die prijsverschillen betekenen echt wel iets he, maak eens een kilometerke of een merckfiets of op een itekfiets ge zult het wel voelen. Net zoals die auto, een ferrari kost zoveel omwat het is en u geeft. Ge krijgt een versnellingsbak die omschakelt in 3/1000 van een seconde.

Het is gewoon fijn om goed materiaal te hebben, en dan maakt het niet uit als het is om te kunnen zeggen van "ik heb het beste" alhoewel er der tussen zitten die het alleen daarom doen.
    die vergelijking gaat natuurlijk niet op...
    Ik rij al 30 jaar met de koersfiets en de merken die je opnoemt liggen hemeldbreed uit mekaar...
    We spreken dan bv. van de 1000D naar de 7 serie.
    Kortom, het zal een nieuwe 50D worden, heb deze vast gehad en je hebt gewoon meer camera in de hand dan een 550.
    Robuustheid is voor mij ook een belangrijke factor.

Zo, nu het slechte nieuws nog effe vertellen aan de wederhelft

gr
    dirk

die vergelijking gaat natuurlijk niet op...

Zo, nu het slechte nieuws nog effe vertellen aan de wederhelft
    Vergelijking van fiets gaat zeker niet op, dit is een driewielertje vergelijken met een gewone fiets. Die van Ferrari nog minder, want wat heb je er aan als je bak schakelt in 3/1000 van een seconde als je zelf 333 keer meer tijd nodig hebt om aan de paddle te trekken .

Enne voor dat vertellen........ het juiste moment kiezen

Groetjes

Als ze in de knoei komen met hun benaming, dan gaan ze achterste voor werken. Dan zal er eindelijk een canon D40 uitkomen en zijn er sommige fouten rechtgezet die je hier her en der leest. Mensen die een nieuwe body nodig hebben, of dit denken, die kunnen best nog even wachten tot de rumours werkelijkheid worden. Zeker de studenten met een vakantiejob wens ik het gebruik van een xxD reeks toe als ze overstappen van een xxxD.

De 50D is toch al serieus gezakt in prijs hoor. Vorige maand een body aangeschaft voor 700 euro.
    Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Talking Canon EOS 50D PK op komst???

Waarom geen Canon EOS 50D PK en PK staat voor ?
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
    De 50D is toch al serieus gezakt in prijs hoor. Vorige maand een body aangeschaft voor 700 euro.
    Body 50D is al maanden te koop voor 659 euro .
    Groetjes

Standaard Re: Canon EOS 50D PK op komst???

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
    en PK staat voor ?
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Pk
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
    als Canon nu eens wat meer tijd zou steken in het updaten van hun lenzen in plaats van altijd maar met nieuwe body's te komen
    juist
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Wink Re: Canon 60D op komst???

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Body 50D is al maanden te koop voor 659 euro .
    Groetjes
    Bij Kamera-express voor €629
    Fujifilm en het nodige bijbehorend glas

zowiezo als er iets zal uitkomen zal het in september zijn op photokina
    http://www.photokina-cologne.com/

vandaag de 50D body besteld...helaas staat hij in backorder nog 18 wachtende voor mij...
    vond de kitlens 17-85 niet zo geweldig dus heb ik deze erbij genomen...veel goeie reviews van gelezen !
    http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._ii_canon.html

ciao
    dirk

Zouden dit de eerste foto's zijn van de 60D? Volgens geruchten eind deze maand dat hij voorgesteld wordt en begin september beschikbaar. Ik wacht alvast nog even met de aankoop van een 7D tot ik meer weet van deze camera.

http://www.canonrumors.com/2010/08/c...s-60d-picture/

vandaag de 50D body besteld...helaas staat hij in backorder nog 18 wachtende voor mij...
    vond de kitlens 17-85 niet zo geweldig dus heb ik deze erbij genomen...veel goeie reviews van gelezen !
    http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._ii_canon.html

ciao
    dirk
    17-85 geen goede kitlens? waar haal je dat vandaan, ik gebruik deze nog steeds met plezier zelfs ( en zal enkel vervangen worden door een 24-70 F2.8 als ik overstap op FF ). Is een uitstekende lens op niet op te vallen, en om overal mee te nemen als je geen zin hebt het duurder materiaal mee te nemen.
    Zoals al gezegd zou ik ook sommige lenzen liever een ugprade zien krijgen dan de body's, een nieuwere 100-400 met een 4stops IS of een canon 12-24 ... een nieuwere 24-70 F2.8 ook met IS...

Mvg,
    Oli
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk bericht
    Zouden dit de eerste foto's zijn van de 60D? Volgens geruchten eind deze maand dat hij voorgesteld wordt en begin september beschikbaar. Ik wacht alvast nog even met de aankoop van een 7D tot ik meer weet van deze camera.

http://www.canonrumors.com/2010/08/c...s-60d-picture/

We gaan voor de nieuwe Canon EOS 75D dat is een beauty
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
    We gaan voor de nieuwe Canon EOS 75D dat is een beauty
    Of voor de 100D ...... binnen een jaar of 10 !?

Groetjes

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 7 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Canon eos Kiss X2
    Door CBR in forum Camera's
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 22 december 2008, 11:01
  2. Canon 40D spotgoedkoop
    Door darsono in forum Camera's
    Reacties: 44
    Laatste bericht: 10 maart 2008, 09:01
  3. canon 100-400L VS sigma 50-500 EX (thanks to Z900)
    Door fredericrom in forum Camera's
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 16 juni 2005, 09:07
  4. bp-511 canon and fake...
    Door T-design in forum Accessoires
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 8 juni 2005, 11:25
  5. is er iets nieuws op komst van canon?
    Door Loodgieterke in forum Camera's
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 11 augustus 2003, 21:02

Regels voor berichten