Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 60D op komst???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon 60D op komst???

    Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
    Hoho, je mag er geeneen overslaan hoor......
    Je bent pas een echte als je ze allemaal koopt, zodat je altijd met het nieuwste model rondloopt.
    Je koopt ook voor elk seizoen een nieuwe outfit, anders durf je toch niet meer op straat te komen?


    Koop gewoon wat je nodig hebt, maar als je tevreden bent over de kwaliteiten van je huidige foto's, dan heeft het weinig zin om een nieuwe camera te kopen omdat die weer een paar snufjes extra heeft meegekregen (en die je waarschijnlijk toch niet gebruikt).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #32
      Re: Canon 60D op komst???

      Helaas zijn er zo wel die telkens het nieuwste kopen, mij niet gelaten hoor waar ze hun centen in steken maar het heeft wel het gevolg dat body's snel hun waarde verliezen.
      Als voordeel heb je dan weer wel dat je een vorig type met nagenoeg dezelfde prestaties weer voordelig kan kopen.
      Ik zie toch liefst een body om de twee, drie jaar worden vervangen door een nieuwe, en zal me zeker niet laten verleiden door telkens opvolger op opvolger te kopen.
      Ze konden beter af en toe hun objectieven vernieuwen zodat daar ook wat prijsdalingen in kwamen maar ja daar kunnen ze buiten een ander kleurtje of een rood biesje niet veel aan veranderen.
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

      Comment


      • #33
        Re: Canon 60D op komst???

        telkens een modelleke overslaan is een gezonde filosofie, hangt er op zich wel allemaal vanaf wat je ermee wil doen en ook hoe belangrijk de hobby fotografie voor jou is.

        Vrouwen hebben ook niet persé alle X weken/maanden nieuwe schoenen nodig (of handtas etc) ... en toch is er een grote massa die ook wel die trends volgt omdat men het leuk vind
        Imagination is more important than knowledge...
        http://www.kiekje.be

        Comment


        • #34
          Re: Canon 60D op komst???

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

          Koop gewoon wat je nodig hebt, maar als je tevreden bent over de kwaliteiten van je huidige foto's, dan heeft het weinig zin om een nieuwe camera te kopen omdat die weer een paar snufjes extra heeft meegekregen (en die je waarschijnlijk toch niet gebruikt).
          Zoals gewoonlijk een nuchtere beschouwing die de nagel op de kop slaat.

          Trouwens de site heet ook canonRUMOURS !!
          I don't care about rumours, only about facts !!

          Het verbaast me telkens nog dat mensen zich daar aan laten vangen. Telkens een model mogelijkerwijs aan vervanging toe is, verschijnen er overal specs van de opvolger en die worden dan dikwijls voor waar aangenomen, en dan begint men nog maar wat verder te dromen of te fantaseren. De forums op dpreview zijn daar een schitterend voorbeeld van. En meestal begint het met "ik weet uit betrouwbare bron.....".
          Een prachtig voorbeeld is de 5D Mark II. Meer dan een jaar op voorhand heb ik ontelbare speclists zien verschijnen die allemaal op niks gebaseerd waren, met ontelbare reacties en discussies tot gevolg.
          Het is heel simpel, zij die iets weten, zeggen niets tot op het moment van lancering. Deze gaan ook gebukt onder strenge NDA's. En zij die wel speclists verspreiden zijn in 99,9999 % fantasten, die zich graag interessant maken en gewoonweg discussies willen losweken. Te vergelijken met pipo's die mails rondsturen in de trend van "stuur deze mail naar iedereen die je kent en dan kan je ... winnen".

          Mijn gedacht he.

          Ik hoop enkel dat Canon zich terug een beetje gaat concentreren op belangrijker zaken dan enkel megapixels (ik kan er wel een paar opnoemen), en eens gaat proberen van een model uit te brengen dat minder gebukt gaat onder kinderziekten. Ik weet dat je dit moeilijk volledig kan uitsluiten, maar ik vind toch dat Canon het de laatste tijd op dat vlak een beetje bruin bakt.
          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

          Comment


          • #35
            Re: Canon 60D op komst???

            Omdat de 60D zal zijn uitgerust met GPS zal het volgende model een 5" aanraakscherm hebben (weg met al die knoppen) en een extra SD sleuf voor de TomTom kaarten .
            Hama zit al achter de tekentafel om een dashboardstatief en sigarenaanstekervoedingskabel te ontwerpen.
            Thuis kun je dan overzichtelijk met Google Earth de plaatsen invoeren waarvan je een foto wil maken, de statiefkop zal zich automatisch in de juiste stand draaien.

            De benaming van het cameramodel zal geen probleem geven, de toevoeging TT is voldoende.

            Comment


            • #36
              Re: Canon 60D op komst???

              ik wacht ook op de 60d, dan zal de 50d direct een stuk in prijs dalen hoop ik :-)
              Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
              http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

              Comment


              • #37
                Re: Canon 60D op komst???

                Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
                ik wacht ook op de 60d, dan zal de 50d direct een stuk in prijs dalen hoop ik :-)
                Akkoord van 2 modellen over te slaan, maar koop hem dan een maand of twee na de introductie, dan heb je tenminste het plezier van een nieuw model

                Comment


                • #38
                  Re: Canon 60D op komst???

                  Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
                  ik wacht ook op de 60d, dan zal de 50d direct een stuk in prijs dalen hoop ik :-)
                  Haha, zo denk ik er ook over.
                  @allen, koop een 60d om dan de 50d bij mij te slijten
                  Voor weinig dat dan weer wel he!

                  Comment


                  • #39
                    Re: Canon 60D op komst???

                    Oorspronkelijk geplaatst door Day-Walker Bekijk bericht
                    Haha, zo denk ik er ook over.
                    @allen, koop een 60d om dan de 50d bij mij te slijten
                    Voor weinig dat dan weer wel he!

                    Hoe zit het met de 60D? Ik zou ook graag een goedkopere 50D kopen ;-)

                    Comment


                    • #40
                      Re: Canon 60D op komst???

                      Oorspronkelijk geplaatst door Truant Bekijk bericht
                      Hoe zit het met de 60D? Ik zou ook graag een goedkopere 50D kopen ;-)
                      Ik denk dat je na de 7D nog wel enkele maanden (of jaren) op een 60D kan blijven wachten.
                      Bij Nikon was er een D100, daarna een D200 en nu een D300.
                      Bij Canon was er een D30, een D60, een 10D , een 20D, een 30D, een 40D, een 50D en dus nu een ... 7D.
                      De verwarring als gevolg van D30 en 30D was groot. Het kan dat de 7D hierdoor geen 60D is.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Canon 60D op komst???

                        En zeggen dat ge vroeger met een aneloge reflex gemakelijk 20 jaar mee was met je tijd.
                        Dus hebben de fabrikanten zich veel verbeterd;en ze zullen zichzelf of een ander niet voorbij lopen .
                        Er liggen mijn gedacht altijd meer dan een model klaar om gelanseerd te worden.
                        Dat is naar het schijnd met de tv ook zo:Marketing noemen ze dat.
                        Aan de konsument om zijn verstand te gebruiken

                        Comment


                        • #42
                          Re: Canon 60D op komst???

                          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                          daar heb je groot gelijk in, maar mijn plezier in fotografie zit toch ook wel een heel groot deel in het foto's nemen zelf. en het is altijd wel leuker om met een modernere body te werken
                          Ik heb pas een D2h gekocht en die stamt uit 2003 en die werkt fijner als mijn D700, die stamt uit 2008. Alleen je merkt wel de sensor uit een ander tijdperk komt, maar voor een heleboel dingen nog goed geschikt.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #43
                            Re: Canon 60D op komst???

                            Nieuwe Canon 60D bewijs?
                            Batterij lader voor 60D photography/canon-60d/
                            Canon IXUS95IS + wenslijst :)

                            Comment


                            • #44
                              Re: Canon 60D op komst???

                              wanneer komt die 60D er want dat zou betekenen dat de 50D in promotie komt of werkt het zo niet ?

                              gr
                              dirk
                              Het zijn de dwarsliggers die het spoor recht trekken

                              Comment


                              • #45
                                Re: Canon 60D op komst???

                                Oorspronkelijk geplaatst door zomers Bekijk bericht
                                wanneer komt die 60D er want dat zou betekenen dat de 50D in promotie komt of werkt het zo niet ?

                                gr
                                dirk
                                Dan willen ze zo snel mogelijk van de oude voorraad af, daarom zakt de prijs van het oude model altijd. Voor het nieuwste model betaal je op dat ogenblik de maximumprijs, na een maand beginnen de prijzen van het nieuwe model dan wat te zakken (zodra er een winkel is die de prijs verlaagt, volgt de rest).

                                Je kan dan ook gemakkelijk een tweedehands 50D vinden (opletten dat je daarvoor dan niet méér betaalt dan voor een nieuwe).
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

                                Comment

                                Working...
                                X