Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 60D op komst???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 60D op komst???

    Oorspronkelijk geplaatst door mrdc Bekijk bericht
    Wat ik me al afgevraagd heb, binnen een paar jaar zal Canon in de knoei zitten met hun benamingen. Wat gaan ze bijvoorbeeld doen na de 90D? 100D is geen optie denk ik
    Dan veranderen ze toch gewoon de laaste nul in een 1 of zo. De 11D en 101D zien dan het licht. Hoe dan ook ze zullen het wel oplossen.
    Tot sluitertijd, Dirk

    Comment


    • #17
      Re: Canon 60D op komst???

      Of een letter er bij, benamingen zullen ze genoeg hebben.
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

      Comment


      • #18
        Re: Canon 60D op komst???

        Mijn bijdrage, was er wel een cynische met een boodschap!
        « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

        Comment


        • #19
          Re: Canon 60D op komst???

          Bij alle merken zijn ze op dit ogenblik (misschien nu even niet, want het is vrijdagavond) wel aan het werken aan de opvolgers van de huidige modellen.

          Er zal dus ooit wel een 60D komen, een 1D(s) MK IV, 5D MKIII, 550D......

          Ze geven telkens een klein stukje meer, op die manier kunnen ze veel meer camerabody's verkopen. Maar of dat klein stukje voldoende is om er geld aan uit te geven, dat is meestal een andere zaak.
          Waarschijnlijk kunnen ze veel betere camera's bouwen dan wat ze nu in de winkel hebben liggen, maar ze wachten gewoon af wat de concurrentie uitbrengt en dan proberen ze daar net een klein beetje over te gaan.
          Als je bijvoorbeeld met het ene merk kan filmen, dan zit die functie er bij de andere merken ook heel snel in.

          Elke keer een klein stapje is weer een grote stap voor hun "kassa".

          Om echt een grote verbetering te zien op de afdrukken zal je een heleboel "stapjes" moeten overslaan, zeker nu er geen echt grote verschillen meer zijn op het gebied van ruis bij hoge iso (daar is Canon lang de beste in geweest, maar de anderen hebben niet stilgezeten).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #20
            Re: Canon 60D op komst???

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Om echt een grote verbetering te zien op de afdrukken zal je een heleboel "stapjes" moeten overslaan, zeker nu er geen echt grote verschillen meer zijn op het gebied van ruis bij hoge iso (daar is Canon lang de beste in geweest, maar de anderen hebben niet stilgezeten).
            daar heb je groot gelijk in, maar mijn plezier in fotografie zit toch ook wel een heel groot deel in het foto's nemen zelf. en het is altijd wel leuker om met een modernere body te werken
            net zoals het verschil tussen mn oude 1dmkII en mn huidige 1dmkIII. qua foto's zelf zit er geen wereld van verschil in, maar gewoon om ermee te werken, een hemel van verschil
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #21
              Re: Canon 60D op komst???

              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
              daar heb je groot gelijk in, maar mijn plezier in fotografie zit toch ook wel een heel groot deel in het foto's nemen zelf. en het is altijd wel leuker om met een modernere body te werken
              net zoals het verschil tussen mn oude 1dmkII en mn huidige 1dmkIII. qua foto's zelf zit er geen wereld van verschil in, maar gewoon om ermee te werken, een hemel van verschil
              Ik heb de keuze tussen de 1D MKIII en de 40D, voor de niet zo snelle actie gebruik ik de 40D toch nog geregeld, ook al omdat ik daarvoor een vrij licht "wandelsetje" heb. Dat is een 18-55 kitlens met IS + de Tamron 28-300 VC (die Tamron gebruik ik ook op de 1D MKIII).

              Er zijn omstandigheden waarbij ik de 1D zeker meeneem, omdat daarmee het percentage bruikbare foto's flink hoger ligt. Die camera heeft een aantal voordelen ten opzichte van de 40D, maar die zal je ook niet terugvinden in de toekomstige 60D...
              Voor sport (heel snelle AF op alle focuspunten) of concertfotografie (spotmeting gekoppeld aan het scherpstelpunt) heeft de 1D dus een flink voordeel, maar bij landschapjes of portretten zal je het verschil niet zo snel zien op een grote afdruk.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #22
                Re: Canon 60D op komst???

                Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
                Op canonrumors is volgend bericht te lezen.

                The latest rumors to surface from the never-ending stream of sources over at Canon Rumors pegs the Canon 60D as somewhat of a turbocharged version of the Canon 50D. Here’s the latest potential spec list:

                15.1 megapixels
                ISO 100-25600
                7 fps
                Digic V
                Movie-mode: 1080p with 30 and 24fps
                built in GPS for geo-tagging
                only a SD-card slot (no CF)
                148×109×75mm and 738g
                Everything else, remains as-is from the current 50D. This spec-list is similar to what we’ve seen in previous Canon 60D / 7D rumors.

                Granted, those specs don’t make for much of a slouch DSLR. That 15.1 megapixel sensor has served well in the 50D and the Rebel T1i. I, for one, would certainly welcome another round of it with improved noise control - particularly after seeing how well the Rebel T1i performs at ISO 3200-6400. We sure don’t need any more pixels in these crop-sensor DSLRs until we get noise under control and perhaps some better glass to fully take advantage of the resolution.

                Blijkbaar een vroege update van de 50D.
                Als Canon in 2009 nog een 60D op de markt brengt... dan geef ik een drink voor alle BD-ers in deze discussie hier ;-)) Duvels ;-)
                Imagination is more important than knowledge...
                http://www.kiekje.be

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 60D op komst???

                  ......
                  Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 03:17.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 60D op komst???

                    Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                    Als Canon in 2009 nog een 60D op de markt brengt... dan geef ik een drink voor alle BD-ers in deze discussie hier ;-)) Duvels ;-)
                    als je die dan ook nog in Brugge geeft dan vlieg ik even over naar Belgenland

                    alle gekheid op een stokje, de nieuwe modellen beginnen elkaar toch wel snel op te volgen, dat alles om onze kop zot te draaien (en vooral in onze portemoné te grabbelen !)
                    Tropisch genieten doe ik al meer dan een decenium in Bahia, de zwarte parel van Brazilië, waar men een andere kijk heeft op fotografie ;-)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 60D op komst???

                      Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die steeds meegaan als er een nieuw model uitkomt.

                      Ik ben begonnen met een Canon G2 dan een Canon 300D ; 20D en dan nu de 50D.

                      Als je enkele modellen overslaat is het verschil toch wel groot 20D <=> 50D.

                      Dus de 60 70 en 80D zal ik met wat geluk met de huidige 50D ook kunnen overslaan

                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 60D op komst???

                        Zou kunnen dat er een 60D uitkomt .Er loopt een cashback op de 1000D en 450D.Misschien iets op komst??
                        Hier gezien.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon 60D op komst???

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          lees nog een paar keer je eigen verhaal, dan moet je wel tot de conclusie komen dat je vrouw gelijk heeft.
                          grt,bouk.
                          Das het probleem denk ik, mijn vrouw heeft nogal dikwijls gelijk
                          Ik weet precies waar ik naar toe wil (FF met wat goei glas) en daarom zou ik graag de tussenstap van een betere body dan mijn D60 overslaan maar das ook het duurste (uiteindelijk het goedkoopste doordat ik de D300 oversla).
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon 60D op komst???

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Bij alle merken zijn ze op dit ogenblik (misschien nu even niet, want het is vrijdagavond) wel aan het werken aan de opvolgers van de huidige modellen.

                            Er zal dus ooit wel een 60D komen, een 1D(s) MK IV, 5D MKIII, 550D......

                            Ze geven telkens een klein stukje meer, op die manier kunnen ze veel meer camerabody's verkopen. Maar of dat klein stukje voldoende is om er geld aan uit te geven, dat is meestal een andere zaak.
                            Waarschijnlijk kunnen ze veel betere camera's bouwen dan wat ze nu in de winkel hebben liggen, maar ze wachten gewoon af wat de concurrentie uitbrengt en dan proberen ze daar net een klein beetje over te gaan.
                            Als je bijvoorbeeld met het ene merk kan filmen, dan zit die functie er bij de andere merken ook heel snel in.

                            Elke keer een klein stapje is weer een grote stap voor hun "kassa".

                            Om echt een grote verbetering te zien op de afdrukken zal je een heleboel "stapjes" moeten overslaan, zeker nu er geen echt grote verschillen meer zijn op het gebied van ruis bij hoge iso (daar is Canon lang de beste in geweest, maar de anderen hebben niet stilgezeten).
                            Dat klopt.
                            Noem ik "uitmelken" van de consument....

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon 60D op komst???

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Elke keer een klein stapje is weer een grote stap voor hun "kassa".
                              Dat vind ik nu eens mooi verwoord.

                              Zelfs in mijn geval van 40 D naar 60 D lopen zou ik al niet doen, want zoals Black B@ndit zegt, het is enkel voor hun kassa beter te doen spijzen of rinkelen.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon 60D op komst???

                                Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                                Dat vind ik nu eens mooi verwoord.

                                Zelfs in mijn geval van 40 D naar 60 D lopen zou ik al niet doen, want zoals Black B@ndit zegt, het is enkel voor hun kassa beter te doen spijzen of rinkelen.
                                Hoho, je mag er geeneen overslaan hoor......

                                Comment

                                Working...
                                X