Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 600D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 600D

    Hallo,
    Ik zoek een nieuwe reflexcamera.
    Voorlopig gebruik ik een Canon 400D van een familielid.
    Ik zoek één die redelijk goed is van prijs maar dat de kwaliteit ook wel in orde is.
    Ik dacht aan een Canon 600D. Wat denken jullie hier van?

    Alvast bedankt voor de reacties

  • #2
    Re: Canon 600D

    Is nog steeds een zeer oude sensor dat hierin zit, gewoon in een nieuw hoesje :S.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 600D

      Ik zoek één die redelijk goed is van prijs maar dat de kwaliteit ook wel in orde is.

      Wees wat duidelijker welk bedrag je kan/wil uittrekken en of je al dan niet in het bezit bent van lenzen.
      Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 600D

        Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
        Is nog steeds een zeer oude sensor dat hierin zit, gewoon in een nieuw hoesje :S.
        "Zeer oud" zou ik dit niet noemen, trouwens in de luxe uitvoering de 650D die onlangs is uitgekomen (175€ duurder), zit dezelfde sensor.
        mvg Guido
        Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

        Comment


        • #5
          Re: Canon 600D

          Oorspronkelijk geplaatst door gblanchaert Bekijk bericht
          "Zeer oud" zou ik dit niet noemen, trouwens in de luxe uitvoering de 650D die onlangs is uitgekomen (175€ duurder), zit dezelfde sensor.
          Tja het is diegene die geïntroduceerd werd in de 7D 3 jaar (?) geleden. Al redelijk oud dus, maar kan nog steeds redelijk goed mee met de concurrentie. Geen reden om de camera niet te kopen.
          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

          Comment


          • #6
            Re: Canon 600D

            Ik heb een half jaar met een 600D gewerkt en ik was toch wel zeer tevreden van het resultaat. Ik ben er van overtuigd dat voor de doorsnee hobby fotograaf dit toestel meer dan voldoende kwaliteit aflevert. De "oude" sensor is helemaal niet slecht.
            Not all who wander are lost ...
            EOS 5DmkIII - Canon EF 16-35mm f4 L USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon EF 24-70mm f4 L USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II - Canon Speedlite 430EX II

            Comment


            • #7
              Re: Canon 600D

              Als je hier http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM de 600D vergelijkt met recentere (vergelijkbare, geen full-frame dus) camera's van de concurrentie, dan zie je inderdaad dat die "oude" sensor het niet zo slecht doet.
              De 650D is op een aantal punten verbeterd ten opzichte van de 600D, vooral de AF die nu 9 cross-type sensors heeft kan een flinke verbetering zijn als je actie wil fotograferen, en daarbij niet altijd gebruik wil maken van het centrale AF-punt.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Canon 600D

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Als je hier http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM de 600D vergelijkt met recentere (vergelijkbare, geen full-frame dus) camera's van de concurrentie, dan zie je inderdaad dat die "oude" sensor het niet zo slecht doet.
                De 650D is op een aantal punten verbeterd ten opzichte van de 600D, vooral de AF die nu 9 cross-type sensors heeft kan een flinke verbetering zijn als je actie wil fotograferen, en daarbij niet altijd gebruik wil maken van het centrale AF-punt.

                Dat is een zeer interessante site zeg!

                Ikzelf twijfel ook om een nieuwe camera te kopen.

                Nu heb ik gezien dat de eos 650d een hdr functie heeft, dit spreekt mij wel aan, dit omdat ik vooral graag fotografeer in situaties met weinig licht!

                Is het mijn idee of is die 650d veel scherper dan bijv. 5d mark II en 7d?

                De kleuren zijn precies wel iets minder levendig, maar verder is er toch precies een enorm verschil in scherpte.

                Of kijk ik verkeerd?

                Greetz
                Nikon D850 - Sigma 14mm f1.8 (Art) - Sigma 24mm f1.4 (Art) - Sigma 50mm f1.4 (Art) - Sigma 24-70mm f2.8 (Art) - Sigma 150mm f2.8 (macro) - Sigma 105mm f1.4 (Art) nu nog leren fotograferen :-D

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 600D

                  Oorspronkelijk geplaatst door TmKing Bekijk bericht
                  Dat is een zeer interessante site zeg!


                  Is het mijn idee of is die 650d veel scherper dan bijv. 5d mark II en 7d?

                  De kleuren zijn precies wel iets minder levendig, maar verder is er toch precies een enorm verschil in scherpte.

                  Of kijk ik verkeerd?

                  Greetz
                  Het zijn jpeg's, zo uit de camera. Niet alleen de beeldsensor speelt dan een rol, maar ook de bewerking door de beeldprocessor in de camera.
                  Het is dan best mogelijk dat een nieuwere camera toch nog net iets meer uit kan halen.
                  Als je in RAW werkt dan zou je er in principe nog net iets meer uit moeten kunnen halen (maar ik werk altijd in jpeg, voor mij is het dus belangrijk dat die bestanden al vrij netjes uit de camera komen, dan heb ik er minder werk aan).

                  De kleuren kan je in de camera zelf ook nog aanpassen, als je die wat levendiger wil, dan is dat geen probleem.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 600D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Het zijn jpeg's, zo uit de camera. Niet alleen de beeldsensor speelt dan een rol, maar ook de bewerking door de beeldprocessor in de camera.
                    Het is dan best mogelijk dat een nieuwere camera toch nog net iets meer uit kan halen.
                    Als je in RAW werkt dan zou je er in principe nog net iets meer uit moeten kunnen halen (maar ik werk altijd in jpeg, voor mij is het dus belangrijk dat die bestanden al vrij netjes uit de camera komen, dan heb ik er minder werk aan).

                    De kleuren kan je in de camera zelf ook nog aanpassen, als je die wat levendiger wil, dan is dat geen probleem.
                    Na het kijken en verder vergelijken, heb ik beslist om mij zo een 650D aan te schaffen, morgen heb ik hem :-D
                    Nikon D850 - Sigma 14mm f1.8 (Art) - Sigma 24mm f1.4 (Art) - Sigma 50mm f1.4 (Art) - Sigma 24-70mm f2.8 (Art) - Sigma 150mm f2.8 (macro) - Sigma 105mm f1.4 (Art) nu nog leren fotograferen :-D

                    Comment

                    Working...
                    X