Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 23 van 23

Standaard Canon 5D MKIV firmware 1.0.3 en 1.0.4

momenteel heb ik de firmware 1.0.2
    kan ik nog ergens de versies 1.0.3 en 1.0.4 uploaden ?
    Laatst gewijzigd door MG-TF; 20 maart 2020 om 13:47

Standaard Re: Canon 5D MKIV firmware 1.0.3 en 1.0.4

Ingrid,

De 1.0.4 heb ik hier gevonden :
    https://www.userdrivers.com/Digital-...-0-4/download/

Maar waarom deze nodig? Momenteel zitten ze reeds aan 1.2.1 zie ik.
    Sorry, de 1.0.3 waar je ook op zoek ben vind ik niet direct.

Groetjes,

Dirk

Ingrid, je moet niet stapje per stapje firmware opzetten hoor
    Gewoon de nieuwste, laatste versie erop, maakt niet uit hoeveel stappen er tussen zijn

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Ingrid, je moet niet stapje per stapje firmware opzetten hoor
    Gewoon de nieuwste, laatste versie erop, maakt niet uit hoeveel stappen er tussen zijn

grts
    Sieg
    dacht het wel, maar las dit
    bij de firmware update, of als je niet kiest voor die Canon Log kan je dan ook die laatste nemen ?
    Snap het ergens niet zo goed sorry
    Ik gebruik niet die Digital Photo, werk met PS en LR

Opmerking:
    (1) Zodra de EOS 5D Mark IV is bijgewerkt naar versie 1.1.0 (of nieuwer) is het niet mogelijk terug te gaan naar een oudere firmwareversie (versie 1.0.1 t/m 1.0.4).
    (2) Camera's met firmwareversie 1.1.0 zijn camera's die beschikken over de betaalde upgradeservice voor ondersteuning van Canon Log bij een Canon Service Center. Ondersteuning voor Canon Log wordt niet beïnvloed op camera's met firmwareversie 1.1.0 die zijn bijgewerkt met actuele firmwareversie 1.2.1. Voor camera's met firmwareversie 1.0.4 of eerder, zelfs als de firmware wordt bijgewerkt naar versie 1.2.1, wordt Canon Log niet ondersteund. Gebruikers die ondersteuning voor Canon Log op hun camera willen, wordt gevraagd een verzoek in te dienen voor de betaalde upgradeservice bij een Canon Service Center.
    (3) Bij gebruik van Digital Photo Professional versie 4.7.10 (of ouder) voor het bewerken van JPEG/RAW-beelden die zijn vastgelegd met een camera met firmwareversie 1.1.2 (of nieuwer). kan een deel van de Exif-gegevens worden verwijderd. Daarnaast kunnen correctie chromatische aberratie, correctie helderheid randen, vervormingscorrectie en digitale lensoptimalisatie niet worden gebruikt bij het verwerken van RAW-beelden die zijn vastgelegd met een TS-E-lens (TS-E17mm F4L, TS-E24mm F3.5L II, TS-E50mm F2.8L Macro, TS-E90mm F2.8L Macro, or TS-E135mm F4L Macro). Zorg dat u Digital Photo Professional bijwerkt naar versie 4.7.20 (of nieuwer) voordat u beeldverwerking uitvoert.

Snap je vraag eigenlijk niet zo goed hoor ?

grts
    Sieg

of ik nu die nieuwste versie kan installeren zonder problemen ?
    Weet jij wat die LOG inhoud ?

Canon Log (of C Log genoemd) wordt gebruikt bij het filmen, het is een logaritmische tooncurve
    Niet zo op 1 2 3 uit te leggen
    Ideaal om met meerdere camera's te werken en zo de filmbestanden dan samen te voegen en af te kunnen werken zonder afwijkingen qua kleuren
    Ook een veel groter dynamisch bereik haal je uit de camera tijdens het filmen maar je moet het beeldmateriaal wel achteraf bewerken, eigenlijk zoals een RAW file bij het fotograferen
    Zal eens effe zoeken of ik er iets over vind in verstaanbare taal

Bij deze
    https://nl.canon.be/cameras/eos-5d-m...non-log-gamma/
    http://filmboard.nl/log-gamma-curves...v-log-en-meer/

grts
    Sieg
    Laatst gewijzigd door Sieg; 18 maart 2020 om 21:39 Reden: Links bijgevoegd

ik film niet dus heb ik dat niet nodig.
    Persoonlijk denk ik dat ik dan best het hou op m'n huidig firmware.
    alles werkt prima dus ......
    wat denk jij ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
    wat denk jij ?

Wat is nu het probleem om gewoon een firmware update te doen...??
    Ga gewoon naar de website van Canon, download de firmware 1.2.1 en installeer...
    Moest je niet weten op welke manier je dit kan installeren..? Geen probleem.. handleiding staat erbij
    Opgelost..

Groeten,
    Raf

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raf Raeymaekers Bekijk bericht
    Wat is nu het probleem om gewoon een firmware update te doen...??
    Ga gewoon naar de website van Canon, download de firmware 1.2.1 en installeer...
    Moest je niet weten op welke manier je dit kan installeren..? Geen probleem.. handleiding staat erbij
    Opgelost..

Groeten,
    Raf
    Beste Raf,
    hier mogen toch vragen gesteld worden of niet ?
    Niet iedereen is expert in of weet alles, sorry.
    Ik informeer liever eerst voor dat ik brokken maak, anders ben je verder van kant om alles terug op orde te krijgen.
    het gaat hier niet om een pruts van een toestel.
    Idd handleiding staat er bij, maar er was vr mij niet alles duidelijk !!!!

Had deze middag al iets geschreven,maar dan geannuleerd.
    Wat ik zou doen,gezien je toestel nu goed werkt,helemaal niets.
    Als er een probleem is met je download,eventueel je dealer nodig hebt,is de kans dat je op dit ogenblik voldoende hulp krijgt quasi onbestaande.
    Daarom zou ik het niet doen.Heb zelf wel wat pc-ervaring,maar met downloads al eens problemen gehad.Bestaat zoiets als systeemherstel op win.
    Weet ni!et hoe het zit op camera's.Nooit gedaan.
    En als je iets nooit gedaan hebt,en er geen directe rescue beschikbaar is,niet doen.
    Never changes a winning team
    Je kunt later nog eens kijken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
    Had deze middag al iets geschreven,maar dan geannuleerd.
    Wat ik zou doen,gezien je toestel nu goed werkt,helemaal niets.
    Als er een probleem is met je download,eventueel je dealer nodig hebt,is de kans dat je op dit ogenblik voldoende hulp krijgt quasi onbestaande.
    Daarom zou ik het niet doen.Heb zelf wel wat pc-ervaring,maar met downloads al eens problemen gehad.Bestaat zoiets als systeemherstel op win.
    Weet ni!et hoe het zit op camera's.Nooit gedaan.
    En als je iets nooit gedaan hebt,en er geen directe rescue beschikbaar is,niet doen.
    Never changes a winning team
    Je kunt later nog eens kijken.
    Dag Demuro
    die richting dacht ik ook en zekers nu niet, nergens hulp te krijgen.
    Nu zonder vallen is helemaal het hek van den dam.
    Was omdat ik die mail kreeg ivm firmware update dacht ik bekijk het ff, maar was een beetje onduidelijk en dacht vraag het hier die er ervaring mee hebben en weten waar het over gaat.
    Nu nog eens alles gelezen en wat duidelijker, en blijf er momenteel af.
    Heb al wel eens lang geleden een update firmware gedaan van m'n vorig toestel ne Canon 7D
    In ieder geval bedankt vr je feedback, nog een fijn weekend en hou het veilig

Ik heb ook een mail gehad dat er updates zijn voor mijn 1Dx en 7DII.
    Maar vooraleer ik er moeite voor doe om die te installeren zou ik eigenlijk graag weten of er voor mij iets verbetert aan die camera's.
    Als het ergens een schrijffout is in een of andere voor mij onleesbare taal die verbeterd wordt dan doe ik er geen moeite voor, maar als bijvoorbeeld de autofocus spectaculair verbetert (niet dat dat eigenlijk een probleem is op die camera's) dan wil ik er wel wat tijd insteken om de recentste firmware te installeren.

Dag Bart,
    ook een punt, maar dacht als je niet update kom je misschien ooit in de moeilijkheden, maar zo te lezen niet.
    Ik ga alles nog eens doorlezen wat de verbeteringen zijn, als er iets vr me kan opleveren zoals jij hier schrijft zal ik het wel overwegen, wanneer alles hopelijk terug normaal gaat draaien/leven misschien, maar niet nu.
    bedankt vr je feedback en fijn weekend en hou het veilig

Wat zo'n camera-updates betreft is mijn motto "probeer niet om iets te repareren dat perfect werkt".
    Dus zolang zo'n update geen echte verbetering oplevert dan doe ik er geen moeite voor.
    Als een camera probleemloos werkt met de bestaande software dan zal die dat ook blijven doen met die software, het is niet omdat een camera ouder wordt dat die plots een nieuwe firmware nodig zou hebben om te blijven werken.

Het zou dus handig zijn als Canon er in die mailtjes ook bij vertelt wat er allemaal verandert (vooral wat er beter wordt door de nieuwe firmware).

@Ingrid,

Enkele dagen geleden had ik een mailtje ontvangen van Canon dat er een update was voor de 1dx mkii.
    Software laden vanop hun site op kaartje, kaartje plaatsen in camera met volle (heel belangrijk) batterij, naar
    menu gaan waar firmware staat vermeld, de camera ziet automatisch dat er op het kaartje een update staat en vraagt of je
    wenst te updaten. Dus, dan bevestigen en dan begint de update. Duurde wel vrij lang nu, je ziet via het display in % hoe alles loopt.
    Zo, klaar zonder problemen.
    Of je diverse updates mag overslaan zoals bij jou weet ik niet. Heb jij CPS? Zoja, mailtje zenden naar hen? Of rechtstreeks
    een mailtje naar Canon Brussel? Als je echt twijfelt, daar zullen ze wel antwoord geven.

@Bart.
    Op de site van Canon staat alles uitgelegd wat de update inhoud.

Ik heb dit zelf nog laten uitvoeren door Techrepair in Bergen Op Zoom tijdens onderhoud camera. En ze doen
    dit gratis (afhankelijk van je lidmaatschap CPS)

Tot slot : ook voor lenzen komen er soms updates zoals vorig jaar voor de Canon 200-400 en ja er was wel degelijk verschil achteraf in werking van die lens.

Groetjes,

Dirk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
    wat denk jij ?
    Hey Ingrid,

Sorry voor het wat latere antwoord, maar ik zie dat je ondertussen al wat tips hebt gehad
    Een firmware update uitvoeren is eigenlijk zéér simpel, doch als je er geen vertrouwen in hebt om het zelf te doen dan zou ik het voorlopig laten zoals het is.
    Zeker nu in deze tijden, wie weet hoelang we ons niet meer mogen verplaatsen
    Zelf doe ik de firmware update altijd aangesloten via de pc met EOS Utillity, daar heb je onmiddellijk de keuze om een firmware update te doen zonder in het menu van de camera te gaan.
    Maar zoals Dirk het schrijft gaat dit uiteraard ook perfect
    Maar zoals gezegd, als je er geen vertrouwen in hebt om het zelf te doen, blijf er dan voorlopig vanaf, is net zoals je eigen sensor reinigen (ook daar moet je zelfvertrouwen hebben hé)

grts
    Sieg

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Het zou dus handig zijn als Canon er in die mailtjes ook bij vertelt wat er allemaal verandert (vooral wat er beter wordt door de nieuwe firmware).
    Staan de wijzigingen daar dan niet bij op de website van Canon?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Staan de wijzigingen daar dan niet bij op de website van Canon?
    Jawel Geert, alle nieuwigheden en veranderingen van een firmware update staan steeds vermeld met duidelijke uitleg erbij

grts
    Sieg

@ Dirk, ok je bent me voor ivm uitleg wat er wordt aangepast idd, als je de link aanklikt zie je wat er wordt aangepast, waar dan ook die Log bijstond.
    Wat is CPS aub ?
    Ik heb wel bij canon m'n toestellen geregistreerd via m'n account en zie daar wel CPS staan maar als ik daar verder klik krijg ik een formulier om producten te registeren maar dat heb ik nu niet nodig.

@ Sieg,
    heb die EOS Utillity niet op de mac staan.
    Heb ooit eens jaren terug het voor m'n vorige 7D gedaan en was gelukt.
    Het was ivm die Log dat ik begon te twijfelen, omdat ik die niet heb je deze dan verplicht was te nemen, maar als ik goe lees ben je niet verplicht die Log te nemen.
    ik ga toch nu wachten, moest er iets niet goed komen, kan nergens terecht alles gesloten, lijkt me het verstandigst.

wat die sensor betreft daar kom ik niet aan, dat laat ik aan de experts over vr dat beetje geld
    Laatst gewijzigd door MG-TF; 21 maart 2020 om 13:57

@demeyereg ja staan erbij maar wilde weten wat die Log was en of al dan niet moest nemen en als je die niet wilde dan nog die update kon doen zonder problemen.
    ik ga toch nu wachten, moest er iets niet goed komen, kan nergens terecht alles gesloten, lijkt me het verstandigst.
    Laatst gewijzigd door MG-TF; 21 maart 2020 om 12:53

Ingrid,

Ik heb je een PM gezonden met de contactgegevens van Canon waar je rechtstreeks terecht kan met je vragen.

Groetjes,

Dirk

Dirk,
    ok hartelijk bedankt,
    zal het komende week eens bekijken
    Groetjes
    Ingrid
    Laatst gewijzigd door MG-TF; 22 maart 2020 om 10:58

Soortgelijke discussies

1. canon 1D MKIV
    Door pieter d'hoop in forum Aangeboden