Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5d MkII vs MkIII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5d MkII vs MkIII

    Hallo,

    Zou een nieuwe camera willen aanschaffen. De MKII staat al lang op mijn verlanglijstje (is wel al oud model). Langs de andere kant is de prijs tov de MKIII.
    Is het nog de moeite om een MKII aan te schaffen?

    Thanks

  • #2
    Re: Canon 5d MkII vs MkIII

    De beeldkwaliteit van de II en de III is niet zo'n enorm verschil, maar de autofocus van de 5DMKIII is duidelijk van een heel andere generatie dan die van de 5D MKII.
    Wat de autofocus betreft is de 5D MKIII bijna vergelijkbaar met die van de 1DX, de autofocus van de 5D MKII mag je vergelijken met die van een 400D (de 5D MKII heeft nog 6 "onzichtbare AF-punten" extra ten opzichte van een 400D, waar je eigenlijk ook niet veel aan hebt).
    Een 5D MKIII kan meer foto's per seconde maken dan de 5D MKII, en er zijn 2 slots voor geheugenkaartjes (CF en SD).

    In een studio zal je met een 5D MKII even goed kunnen fotograferen dan met een 5D MKIII, maar zodra je actie wil vastleggen is de 5D MKIII duidelijk in het voordeel.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5d MkII vs MkIII

      En als je wil filmen? Is het dan te moeite voor de mkIII of is het verschil met de MKII verwaarloosbaar?

      Comment


      • #4
        Re: Canon 5d MkII vs MkIII

        Met filmen heb ik geen ervaring, daar kan ik dus geen antwoord op geven.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Canon 5d MkII vs MkIII

          Het is nog zeker de moeite om de 5d2 te kopen, zeker nu hij aan een mooie prijs staat.
          Als je die super AF niet nodig hebt, zeker nog de moeite.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 5d MkII vs MkIII

            Ook al aan een 6D gedacht? Is vergelijkbaar met een 5DII, maar nieuwer en scoort bijna overal net ietsje beter op (heeft ook WiFi en GPS ingebouwd).
            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

            Comment


            • #7
              Re: Canon 5d MkII vs MkIII

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Met filmen heb ik geen ervaring, daar kan ik dus geen antwoord op geven.
              Voor filmen heeft de MK2 betere beeldkwaliteit, maar de MK3 heeft meer features.
              De mk3 heeft nu een update waardoor je ook raw kan filmen, maar sinds die update heb ik niet meer met de MK3 gewerkt.
              Ik ben (oa voor het filmen en de veel hogere fimkwaliteit) voor de D800 gegaan, maar als je al Canon-lenzen hebt is de MK2/3 zeker geen slechte keuze.
              Het grootste verschil zit het inderdaad in de autofocus. Die van de Mk2 is gewoon een pain in the as vanaf je in ietsjes moeilijkere belichtingen komt, is ook veel minder accuraat in af-c.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 5d MkII vs MkIII

                Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                Voor filmen heeft de MK2 betere beeldkwaliteit, maar de MK3 heeft meer features.
                De mk3 heeft nu een update waardoor je ook raw kan filmen, maar sinds die update heb ik niet meer met de MK3 gewerkt.
                Ik ben (oa voor het filmen en de veel hogere fimkwaliteit) voor de D800 gegaan, maar als je al Canon-lenzen hebt is de MK2/3 zeker geen slechte keuze.
                Het grootste verschil zit het inderdaad in de autofocus. Die van de Mk2 is gewoon een pain in the as vanaf je in ietsjes moeilijkere belichtingen komt, is ook veel minder accuraat in af-c.

                De MkII AF is vooral een PITA zodra je afwijkt van het middelste AF-punt. En inderdaad, ook de AF-C had accurater gekund...
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 5d MkII vs MkIII

                  Ik heb ook n 5DII gehad maar snel weer verkocht wegens falende autofocus.

                  Ik heb nu ook n 6D als extra camera en die is in alle opzichten veel beter.
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 5d MkII vs MkIII

                    5DII ondersteunt ook RAW video, mogelijk gemaakt door magic lantern.
                    Canon 50D, Sigma 17-50 2.8, canon 70-300 IS, 430EXII, Cactus triggers en wat filters...
                    Panasonic GH3 met 14-140

                    Comment

                    Working...
                    X