Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D mark IV - instellingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5D mark IV - instellingen

    juist m'n nieuwe aanwinst.
    heeft er iemand al ervaring mee met :
    - die lens correcties op toestel, als je alles leest komt je er niet echt uit wat is het best.
    - Dual Pixel RAW
    zijn er nog andere tips altijd welkom, bedankt al vr het lezen
    groetjes Ingrid


  • #2
    Re: Canon 5D mark IV - instellingen

    Ik heb hem tot op heden 1x gebruikt en zeer tevreden van.
    Heb tot op heden er ook geen lenscorrectie moeten bij doen en dual raw gebruik ik niet omdat het in mijn ogen weinig of niets bijbrengt, buiten grote raw bestanden van 70mb en meer.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5D mark IV - instellingen

      Oorspronkelijk geplaatst door ploperdeplop Bekijk bericht
      Ik heb hem tot op heden 1x gebruikt en zeer tevreden van.
      Heb tot op heden er ook geen lenscorrectie moeten bij doen en dual raw gebruik ik niet omdat het in mijn ogen weinig of niets bijbrengt, buiten grote raw bestanden van 70mb en meer.
      bedankt vr je feedback, je hebt deze dan uit gezet ?
      mag ik vragen wat je gebruikt van software ? Photoshop ?
      kan momenteel m'n fotos niet openen in PS Cs6
      groetjes Ingrid

      Comment


      • #4
        Re: Canon 5D mark IV - instellingen

        Ik heb lightroom cc op mijn pc staan.
        Yeps dual raw en lenscorrectie staan uit.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 5D mark IV - instellingen

          Oorspronkelijk geplaatst door ploperdeplop Bekijk bericht
          Ik heb lightroom cc op mijn pc staan.
          Yeps dual raw en lenscorrectie staan uit.

          Ok, bedankt, 't ja er hebben al vele de CC, zal misschien ook moeten overschakelen, wel spijtig eerst veel geld betalen vr deze software en dan stoppen ze ineens de ondersteuning
          groetjes Ingrid

          Comment


          • #6
            Re: Canon 5D mark IV - instellingen

            je kan altijd vanuit camera raw, dat gratis zou moeten zijn, omzetten naar tif of dng en dan in ps verwerken. Dan hoef je nog niet direct naar cc over te schakelen.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 5D mark IV - instellingen

              Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
              je kan altijd vanuit camera raw, dat gratis zou moeten zijn, omzetten naar tif of dng en dan in ps verwerken. Dan hoef je nog niet direct naar cc over te schakelen.
              bedoel je de Cd van canon zelf (EOS solution) ?
              groetjes Ingrid

              Comment


              • #8
                Re: Canon 5D mark IV - instellingen

                Vanuit photo professional kun je naar photoshop.
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 5D mark IV - instellingen

                  ik bedoelde adobe camera raw maar hetzelfde kan je natuurlijk ook bereiken met het meegeleverde programma van canon
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 5D mark IV - instellingen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                    ik bedoelde adobe camera raw maar hetzelfde kan je natuurlijk ook bereiken met het meegeleverde programma van canon
                    maar ik kan ze niet open in adobe cam raw , daarom m'n vraag
                    groetjes Ingrid

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 5D mark IV - instellingen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                      Vanuit photo professional kun je naar photoshop.
                      zal ik morgen eens bekijken , bedankt
                      groetjes Ingrid

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 5D mark IV - instellingen

                        Het is niet omdat er lens correctie op het toestel zit dat je dit ook zou moeten gebruiken Ingrid, het is zelfs heel goed als je het niet nodig hebt
                        Als je focus wat te dichtbij of te veraf ligt en niet exact op je onderwerp dan kan je overwegen om de focus te corrigeren.
                        Maar als je er eigenlijk geen kennis in hebt kan je meer verkeerd doen dan goed doen, laat het over aan een servicecenter

                        Wat de Dual Pixel RAW betreft, dat is eigenlijk meer een gadget die goed klinkt
                        Je gaat een opname die uit focus is echt niet in focus krijgen daarmee
                        Dit staat voorlopig nog in z'n kinderschoenen

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 5D mark IV - instellingen

                          Lenscorrectie in toestel vind ik zelf een zeer goed functionaliteit. Zeker als je vooral met Canon lenzen werkt.
                          Het verschil tussen dit en een Lr is dat het sowieso het meest correcte profiel is. Adobe maakt namelijk alle profielen zelf (krijgt ze niet van Canon) en deze gaan dus sowieso een beetje (zeer minimaal he) afwijken van het "echte" profiel.

                          Dual Pixel RAW is iets wat weinig wordt gebruikt en niet super nuttig is. Het helpt wel goed tegen ghosting (maar hoe vaak heb je daar last van). De scherpte zijn voor "micro"adjustments.
                          Verder kan je dit niet in Lr gebruiken he. Hier moet je DPP van Canon zelf gebruiken (is wel gratis als je een toestel hebt dus...)
                          Visit me @ http://www.facebook.com/chippophotography

                          Comment


                          • #14
                            In camera lens correcties hebben m.i. geen zin als je in RAW werkt, maar uiteraard wél als je in JPEG werkt (maar wie doet dat nu met een 5DMkIV ? )
                            Voor alle duidelijkheid : lens correcties zijn de peripheral illumination en de chromatic aberration correcties, en niet de lens-specifieke AF-fijnafstelling, deze laatste heeft uiteraard wél zin bij opnames in RAW
                            Last edited by DominiekC; 2 februari 2017, 12:28.
                            Master the craft, and the art will follow.
                            Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                            http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 5D mark IV - instellingen

                              Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
                              In camera lens correcties hebben m.i. geen zin als je in RAW werkt, maar uiteraard wél als je in JPEG werkt (maar wie doet dat nu met een 5DMkIV ? )
                              Voor alle duidelijkheid : lens correcties zijn de peripheral illumination en de chromatic aberration correcties, en niet de lens-specifieke AF-fijnafstelling, deze laatste heeft uiteraard wél zin bij opnames in RAW
                              Hey Dominiek, hier een schermafdruk van die correcties, welke zet ik dan best aan en uit, sorry vr deze misschien stomme vraag :-)
                              want die lens-specifieke AF-fijnafstelling, staat daar niet bij ? waar vind ik die ?
                              groetjes Ingrid

                              Comment

                              Working...
                              X