Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark II - Error 30 - Shutter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5D Mark II - Error 30 - Shutter

    Sinds gisteren geeft mijn 5D Mark II "Error 30". Dus het maken van foto's is niet meer mogelijk door een probleem met de sluiter.
    Batterij al uit, terug opgeladen, terug in, ander objectief erop (ik heb enkel originele Canons), andere CF-kaart erin, ... kortom alles getest maar blijft hetzelfde probleem.

    Ik hoor het sluitermechanisme nog gaan bij het drukken op de ontspanknop (ook als ik bijvoorbeeld belichtingstijd op 2 seconden zet, dan klapt hij pas weer na 2sec), enkel geeft hij nadien de foutcode en wordt de foto niet opgeslagen.

    De camera is net buiten garantie, maar heeft nog geen 4.500 echte clicks... Is nooit gevallen of gestoten geweest.

    Iemand al ervaring hiermee en met de herstellingskost?

    Wat Googelen geeft een hele reeks resultaten waaruit toch blijkt dat dit een zwak punt is van de 5D Mark II.
    Bij de eerste reeks 5D was er ook een probleem met de spiegel waarbij een blijvende garantie geldt. Iemand bekend of dit met de 5D Mark II ook is?
    - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -
Working...
X