Pagina 30 van 46 EersteEerste ... 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 726 t/m 750 van 1149

Discussie: Canon 5D Mark II

Standaard Re: Canon 5D Mark II

Ik heb in ieder geval de 5DII besteld. Gezien ik al een beperkt aantal spullen( in vergelijking met anderen) heb van canon, lijkt het me logisch om bij dezelfde interface en lookandfeel te blijven.
    De vergelijkende ISO test die hier ergens ook op het forum staat, heeft mijn keuze alleen bevestigd.
    5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
    Fuji Finepix F30

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Rudy, probeer je nu weer opnieuw iemand te overtuigen om toch maar voor Canon te kiezen?
    Ik heb er niks aan, integendeel, want ik zoek een 85L en 135L ;-) , die staan op mijn verlanglijstje.
    Maar eerlijk is eerlijk, het lenzenpakket bij Canon is indrukwekkend en betaalbaar. en hoor ik niet altijd zeggen dat de lenzen belangrijker zijn dan de body???

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PK Bekijk bericht
    @Veronique

Zoals vermoedelijk nog heel wat BD-leden, ben ik ook aan het twijfelen tussen een Canon 5DII en een Nikon D700. Ik hou van portretfotografie en een goede portretlens is dus een must. Heb momenteel de 85L en 135L op een 5DI.
    Wat heeft je nu doen beslissen voor de d700 (en 85f/1.4 of 105VR) ? Zoals je in een andere discussie liet uitschijnen ging je beide fototoestellen eens teen mekaar afwegen.Wat zijn de bevindingen. Kan ook nuttig zijn om deze 5DII discussie aan te vullen.
    Om dit topic netjes en rustig te houden, heb ik je even aan mijn contacten toegevoegd!

Veronique

Ik kon geen keuze maken tussen de 5D MII en de 1D MIII.

Vandaag heb ik besloten om beiden te bestellen! Nu ben ik van dat gezeik verlost haha.
    Ik had eigenlijk de 1Ds MIII willen hebben, maar die vind ik te duur. Nu heb ik voor dat geld 2 top camera's waarmee ik in 2009 weer wat huwelijken ga fotograferen.

Ik heb de 5D MII voor een geweldige prijs bij de Media Markt besteld alleen is de levertijd wel lang. Wordt pas half januari geleverd. Misschien eerder, maar daarvoor zijn er teveel bestellingen.
    Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
    Om dit topic netjes en rustig te houden, heb ik je even aan mijn contacten toegevoegd!

Veronique
    Canon topics zijn altijd rustig.
    Maar als Nikon gebruiker kan je dat natuurlijk niet weten.

Ik blijf ervan overtuigd dat de D700 een heel goede keuze is.
    Zeker voor wie een echte AF wil.
    Maar ik heb hier zoveel Canon rommel liggen dat ik wel een 5DII moet kopen.
    Met of zonder zwarte puntjes.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
    Review en vergelijk met 1Ds: HIER
    Bij vergelijking fotos 1DsIII en 5DII van imaging-resouce is ook het helderheids verschil heel opvallend: Is dat nu het effect van die nieuwe Canon verf. ?

De 5D was een referentie als eerste betaalbare FF.
    En over enkele jaren zou wel een duidelijk kunnen worden dat niet de 21 MP van de 5DII maar wel de video functie op een FF sensor de echte vernieuwing was.
    Wel merkwaardig dat we nu allemaal Nikon lenzen moeten kopen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
    Ik blijf ervan overtuigd dat de D700 een heel goede keuze is.
    Daar ben ik ondertussen wel 100% zeker van!
    Gelukkig heb ik "Alles van Canon " héél goed kunnen verkopen en geen dwangmatige keuzes hoeven te maken.

Groetjes
    veronique

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht

Veronique
    Ben ook heel nieuwsgierig!!

Ik heb de 5D mark II net geen 2 weken en ben er laaiend enthousiast over. De heel snelle autofocus, zeer goeie lichtmeting en ongelofelijke ISO performance zijn werkelijk top features van de mark II.
    Je kunt wat beelden zien hier en hier

Go and buy this beauty, Canon lovers !!!

Jan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Maar eerlijk is eerlijk, het lenzenpakket bij Canon is indrukwekkend en betaalbaar. en hoor ik niet altijd zeggen dat de lenzen belangrijker zijn dan de body???
    Heb er enige tijd geleden aan gedacht om terug naar Nikon te switchen daar ik met m'n MKIII , toestel uit de eerste reeks ,heel wat problemen heb gehad.Niet de veel geciteerde AF-problemen maar gewoon elektronische pannes.Heb zoveel van m'n oren gemaakt bij Grobet en Etbass dat ik dit jaar begin juli een gloednieuw toestel gekregen heb waar ik tot nu toe nog geen problemen mee gehad heb.

Daardoor kriebelde het soms toch om terug naar Nikon te stappen.Maar dan bekeek ik welke lenzen ik nu heb en bekeek ik de opties die ik bij Nikon zou hebben (vooral tele) en dan kom je steeds weer uit bij veel duurder glas en/of veel zwaarder in gewicht en/of zonder IS/VR. Ik vond vroeger m'n Nikon 70-200/2.8 VR niet enkel te zwaar maar ook onhandig door z'n lengte.Zou nu eerder een 80-200/2.8 versie kopen in deze range maar dan heb je weer geen IS/VR.Moest Nikon nu bijvoorbeeld eindelijk eens de 80-400 VR vernieuwen zou ik wel een FF (D3 of D700) durven kopen om dat je dan toch heel wat telebereik hebt.De x1.3 crop van de 1D MKIII vind ik ook nog steeds een Canonvoordeel (voor mij een prima middenweg tussen FF en x1.5).

Maar ondanks alles lonkt Nikon soms toch nog .
    Laatst gewijzigd door roadrunner; 10 december 2008 om 11:46 Reden: typo

Ter info weet niet of dit al op het forum vermeld staat:

zwarte gaten bij EOS 5DMII

Hopelijk lossen ze dit ook op. Heeft er iemand een idee wanneer de toestellen in België gewoon te koop / leverbaar zijn (zonder vooraf bestelling)

Ik verwacht heel veel van de Nikon D700x... maar die is er nu nog lang niet.
    En tot dat moment kan de D700 perfect zijn, maar de beeldkwaliteit is hetzelfde als die van de 5D.

Met een adapter kunnen Nikon lenzen ook worden gebruikt op 5DII, dus dat kan een weg zijn die eindigd bij de D700x.
    Maar dan heeft Canon een 1D4 of een 5DIII en begint alles weer opnieuw.

Ik ben tevreden over de Canon f4 lenzen en over Canon DPP. En over de Canon beeldkwaliteit.

Wie had enkele jaren (of zelfs maanden) terug kunnen bedenken dat we nu bijna medium formaat beeldkwaliteit krijgen voor minder dan 2500 euiro. Met HD video.

Dus kan ik verder met de vele andere beperkingen van Canon.

Ik dacht dat het pas rond maart is dat men hem kan verkrijgen zonder bestelling..
    Toch wel raar dat er zoveel verschil op de levertermijn zit..
    een kennis van mij had hem praktisch direct besteld, en zou bij calumet pas half januari leverbaar zijn..
    Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

Ik ga mijne direct halen net bericht gehad dat hij binnen is! Kstond als eerst op de lijst bij konijn aangezien ik een uur na de press-release hem besteld had hehe, feesje!

En het eerste dat ik ga doen is macro fotografie van Black Dots...
    Laatst gewijzigd door Photonees; 10 december 2008 om 13:39
    www.captured.be - Party & Events Log

Ben 'm een uurtje geleden gaan halen.. al even gespeeld... binnenkort meer nieuws!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
    Heb er enige tijd geleden aan gedacht om terug naar Nikon te switchen daar ik met m'n MKIII , toestel uit de eerste reeks ,heel wat problemen heb gehad.Niet de veel geciteerde AF-problemen maar gewoon elektronische pannes.Heb zoveel van m'n oren gemaakt bij Grobet en Etbass dat ik dit jaar begin juli een gloednieuw toestel gekregen heb waar ik tot nu toe nog geen problemen mee gehad heb.

KNIP
    Maar ondanks alles lonkt Nikon soms toch nog .
    Gewoon om het jaar een ander merk kopen.....
    Hoewel je dan het ook risico loopt dat een ander merk juist DAT jaar weer veel beter is....

en voila, de eerste en enigste geleverde bij Konijn voor de moment stond mooi opzij voor mij
    met batterijgrip en extra batterij... I feel like a kid who got his santa present

En nu allemaal weer snel kijken of jouw 5DmII en/of 1DmII/III ook last heeft van black holes:

http://tweakers.mobi/nieuws/57233

Nee niet deze:

Bewijs voor zwart gat in Melkweg

Duitse wetenschappers zeggen dat ze het bewijs hebben gevonden dat het zwarte gat in de Melkweg bestaat. Ze hebben 16 jaar lang de bewegingen van 28 sterren gevolgd met behulp van twee telescopen in Chili. Het 'gat' bevindt zich in het centrum van de Melkweg, op 27.000 lichtjaren afstand van de aarde.

Het zwarte gat is vier miljoen maal zo zwaar als onze zon. Een zwart gat is een bijzonder object, met een zwaartekracht die zo sterk is dat er niets uit kan ontsnappen, ook geen zonlicht.

Het zwarte gat is Sagitarius A genoemd. Het onderzoek is verricht door het Max Planck Instituut bij München.
    Ik ben er klaar mee.

oud nieuws van tweakers... kunt beter DPreview volgen, zijn ze al een week over bezig... en nu pas op tweakers

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Photonees Bekijk bericht
    oud nieuws van tweakers... kunt beter DPreview volgen, zijn ze al een week over bezig... en nu pas op tweakers
    Oude nieuws op DPreview, deze gast heeft het al in 2004 ontdekt:
    http://www.astropix.com/HTML/I_ASTRO...TS/1DMII_A.HTM
    Ik ben er klaar mee.

i know... ma wist gij ook nog ni in 2004 denk ik, nu komt het mee naar boven, mabon...

Net getest, en ja, ik zag er 2 ofzo op mn cameradisplay, ingezoomed tot de max en dan was het ff staren en zijn ze een halve milimeter groot...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem. Bekijk bericht
    Oude nieuws op DPreview, deze gast heeft het al in 2004 ontdekt:
    http://www.astropix.com/HTML/I_ASTRO...TS/1DMII_A.HTM
    2004...

Heel lang moeten we dus niet meer wachten voor Canon eindelijk een oplossing heeft.
    Ik denk ergens in 2009 of 2010.

De D700 en D3 blijven blijkbaar toch aanzienlijk beter wat hoge ISO betreft.

Zie http://www.dxomark.com/index.php/eng/DxOMark-Sensor
    Canon 50D bijhorend glas / Olympus E-420 met Leica 14-50mm 2.8-3.5 en Oly 25mm 2.8 / Canon G7

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Taxy Bekijk bericht

Is nu ook niet moeilijk.. 12 megapixel ten opzichte van 22...
    Als je dan ziet dat het een verschil is van 1,6 is Canon wel ferm veel beter met haast het dubbele van aantal megapixels..
    Das straf

Mvg
    Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Taxy Bekijk bericht

Metingen van het blauwe kanaal, bevestigen dat volledig!
    Daar steekt namelijk serieus wat vuiligheid in bij sommige merken/types

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fotografken Bekijk bericht
    Is nu ook niet moeilijk.. 12 megapixel ten opzichte van 22...
    Als je dan ziet dat het een verschil is van 1,6 is Canon wel ferm veel beter met haast het dubbele van aantal megapixels..
    Dxo test niet op een per pixel basis maar op basis van een signaal tot ruis verhouding.
    Canon 50D bijhorend glas / Olympus E-420 met Leica 14-50mm 2.8-3.5 en Oly 25mm 2.8 / Canon G7

Pagina 30 van 46 EersteEerste ... 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. 5D of 1D Mark III
    Door Orri in forum Camera's
    Reacties: 46
    Laatste bericht: 24 juni 2007, 10:44
  2. Canon EOS-1D Mark III
    Door Otto Knap in forum Camera's
    Reacties: 122
    Laatste bericht: 8 mei 2007, 06:58
  3. Ruilen: canon 1D mark II voor 5D
    Door fotofiel in forum Aangeboden
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 9 januari 2007, 17:14
  4. Firmware updates voor EOS 1D Mark II N, 5D!
    Door -Wim- in forum Camera's
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 4 april 2006, 01:12

Regels voor berichten